Tatuoinnin poisto??
Onko kukaan poistanut tatuointia laserilla/leikkauksella? Millaisia kokemuksia. Itselläni on 10v. vanha 20cmx10cm alavatsassa. Otettu timmeinä vuosia ja ollutkin ihan kiva, mutta nyt kolme raskautta myöhemmin ei sovi ihan tyyliin :D.
Kommentit (51)
Kertokaa kokemuksianne, joilta on poistettu tatuointi laserilla. Lähtikö kokonaan? Paljonko maksoi ja missä poistatitte?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2012 klo 15:40"]
mistä tuollaisia ilkeilijöitä sikiää? Mä olen elänyt elämääni enkä ole jokaista ratkaisua tehdessäni miettinyt "miltä mikin näyttää vuosien kuluttua". Olen ollut tatuointiini onnellinen, mutta tosiaan raskauksien jälkeen myös kuva on kärsinyt. Tatuoinnin voi myös poistaa, joten miksi en tekisi niin?
ap
[/quote]
Jääkö se elämä jotenkin elämättä jos ei huononna kehonsa ulkonäköä tarkoituksella? Kyllä asioiden pitkäaikaisia vaikutuksia tulisi miettiä. Maailma olisi paljon parempi paikka jos kaikki tekisivät niin. Täysin eri asia, että varjelee itseään kaikelta, eikä uskalla tehdä mitään. Tässä ei ole kyseessä mistään tekemisestä, vaan pysyvän kuvan ottamisesta itseensä. Saahan tatuoinnin aina pois, mutta turha luulo, että iho olisi koskaan entisensä tuolla paikalla.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 09:08"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 08:56"]
Tälleen sivullisena minua silti ihmetyttää miten ihmiset ovat näin ilkeitä :/ tästä kyseisestä aiheesta.. hirmu vitt***u pystyssä jos joku haluaa poistaa tatuointinsa / ei ole siihen enää tyytyväinen. Niin koko netti täynnä hirmu viisastelua miksi otit ja siinäpähän kärsit yms :D
[/quote]
Kato AV-mammathan ei koskaan tee mitään hätiköityä tai virheitä. He elävät joka hetki miettien mitä tapahtuu 50 vuoden päästä. Kaikki mitä he myöskin tekevät onnistuvat aina täydellisesti.
Kaikkien miehetkin on Peter Franzeneita, joilla on vähintään 30cm lerssi pöksyissä.
Lapsetkin on niin fiksusti kasvatettu, että 10 satelee koulusta ja pieninkään käytöstapa ei puutu.
[/quote]
Kaikki tekevät virheitä, se on totta. Silti uskaltaisin väittää, että tietty lyhytjänteisyys ja hetkessä eläminen on ominaista henkilöille, jotka ottavat tatuointeja. He eivät ajattele elämää viiden saatika sitten 30 tai 40 vuoden päähän, vaikka ottohetkellä kivalta tuntuva tatuointi on ikuinen jälki ihossa (valitettavasti myös poistettuna).
Onneks sitä ei kannata miettiä jo silloin etukäteen, että onko sitä vielä kiva kattella 60-vuotiaana, maha ryppyisenä..
Ihan oikein sulle.
noi kaksi ensimmäistä mt-ongelmaisen viestiä omaan arvoonsa..
Tatuoinnin poistoa olen harkinnut mäkin, mulla alavatsassa 4 x 3 cm tatska joka nyt ei varsinaisesti haittaa mutta ei ehkä tunnu enää omalta.
Käsittääkseni ne saa poistolla ihan ok pois, ainoastaan sininen ja vihreä väri on vaikea saada kokonaan pois. Kivuliasta taitaa olla.
mistä tuollaisia ilkeilijöitä sikiää? Mä olen elänyt elämääni enkä ole jokaista ratkaisua tehdessäni miettinyt "miltä mikin näyttää vuosien kuluttua". Olen ollut tatuointiini onnellinen, mutta tosiaan raskauksien jälkeen myös kuva on kärsinyt. Tatuoinnin voi myös poistaa, joten miksi en tekisi niin?
ap
Trolli tai ei , niin tuo on juuri suuri syy siihen, että ihmettelee tatskan ottajia.
Jaloissa vanhemmilla naisilla menevät nöäppärästi suonikohjuina, mutta muualla vartalossa ovat vain katseen vangitsijoita riippuen siitä, onko miten löysään kohtaan laitettu.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 17:40"]
Tatuoinnin idea on pysyvyys. Kieltäytyisin poistamasta niitä eettisistä syistä.
[/quote]
Samoin.
No voi. Kävikö siinä niin, että deldiinistä kasvoikin valas... No mut onneksi niitä voi poistaa.
No voi. Kävikö siinä niin, että delfiinistä kasvoikin valas... No mut onneksi niitä voi poistaa.
En käyttäisi tatuointiliikkeessa laaseria enää, vaan lääkärissä.
Itse olen miettinyt tatuointini poistattamista ja etsinyt tietoa aiheesta. Aika nihkeästi löytyy infoa... :( Tuolla on kirjoiteltu kokemuksia poistosta ja kuviakin on:
Olen vahingoniloinen tatuoinnin poistajille. Onko tullut mieleenne, että jotkut tosiaan ennakoivat tällaisenkin asian? Että olisiko itsennekin kannatttanut?
Ehkä joku on ottaessa 100% varma, ettei halua tatuoinnistaan ikinä eroon, mutta harvassa varmaan ovat. Loput vain luulevat ettei mieli ikinä muutu. Mutta muuttuu se!!
Pari henkilöä täällä kertoo kokevansa ne osaksi itseään, ovatpa enää "nättejä" tai "ajankohtaisia", hyvä niin. Mutta hullutusta ollut laittaa tatuointi, ja sitten haluta eroon siitä! Mutta en ihmettele, että mieli muuttuu, ihmettelen vain sitä, ettei tajua nuorempana tätä. Mä en ainakaan haluaisi ihossani olevan mitään kuvia, jotka innoissani muotia seuraten olisin 20 v sitten ottanut.
Katso myös Epilaserin sivuilta - heillä tällä hetkellä paras laite tatuoinninpoistoon, eli Q-kytketty rubiinilaser, missä hoitokertoja tarvitaan selkeästi vähemmän kuin muilla menetelmillä. Mannerheimintie Aavassa kävin itse, mutta toimivat muuallakin. www.epilaser.fi
Itsellä pieni musta tatuointi, nyt käynyt laserpoistossa kahdeksan kertaa, mutta vielä näkyy selkeästi, tosin on myös selvästi haalistunut.
Ja vahingoniloisille sanoisin, että tylsää on elämänne jos olette eläneet koko elämänne odotellen sitä hetkeä kun olette 80-v mummeleita. Elämää eletään eikä jätetä elämättä sen takia että miettii koko elämänsä mitä haluaa itseltään jo melkein kuolleena. Päätöksiä voi kuitenkin tehdä ja pyörtää. Joka ei ole tehnyt koskaan virheitä, ei ole tehnyt mitään muutakaan ja sitä rataa.
Vai vielä tautointi naisella. Anna mun kaikki kestää. No, onnea.
moro.onko kukaan kokeillu noita koti lasereita,maksaa noin 1000€ laite.itellä on useita huonoja kuvia,niin sillä tulis vähän halvemmaks poisto kuin sairaalassa,sikäli mikäli se toimii.olis kiva kuulla kokemuksista semmosista koneista,ennenkun ite ostaa ja totee et sillä ei sit tehnykkään mitään.nim.merk.TONNI ON ISO RAHA.
Itse kävin tänään poistattamassa ranteesta tatuointia leikkauksella. Se on noin 6cm x 6cm ja alkuarvion mukaan leikattaisiin kaksi kertaa, ensin puolet ja sitten puolet kun iho on taas venynyt tarpeeksi. Saattaa lääkärin mukaan tosin vaatia kolmannenkin, kun ei saanut tällä ensimmäisellä kerralla niin paljon ihoa pois. Koko tatuoinnin poisto tulee yhteensä maksamaan noin 1000 euroa ja hinta on tietysti todella tapauskohtainen.
Kävin muutama vuosi sitten poistattamassa kuvaa tatuointiliikkeessä laserilla ja se vaalenikin hyvin, mutta paikalle jäi silti tatuoinnin muotoinen arpi ja hieman mustetta niihin kohtiin jossa se on syvemmällä. Koin sitten helpommaksi poistaa leikkauksella, mitä jäljellä on niin saa loput kerralla pois. Vaikka tästäkin arpi jää, niin se on sitten vain se yksi viiva, joka ei harmita. Kunhan pääsen tatuoinnista eroon : )
Itse leikkaus ei ollut kummoinekaan juttu, paikallispuudutuksella mentiin ja oli nopeasti ohi. Niin miellyttävä kokemus kuin mahdollista : ) Nyt alkaa pikkuhiljaa särkeä kun muutama tunti leikkauksesta aikaa ja puudutusaineet häviämään.
Miksi kukaan tekee virheitä kun kerran tietää katuvansa niitä myöhemmin? Tatuoinnista sentään pääsee eroon, jotkut sössimiset voikin sitten kummitella mielessä lopun elämää.
Ja mikä tässä tatuoinnin poistossa on noin ihmeellistä? Todella teinitasoisia kommentteja, muistuttaa itseäni 13-vuotiaana riehumassa keskustelupalstoilla. Voiko joku oikeasti nähdä noin paljon vaivaa toisen tatuoinnin poistosta? Relax.
Olen lukenut netistä pari stooria missä on poistettu tatuointi neulalla kaivamalla itse. Sattuu ja jättää arven. Ja on tietty vaarallista, tulehduksen riski. Kysyisin mielummin ammattitaitoiselta tatuoijalta mitä asialle voi tehdä.