Virolaiset miehet erilaisia kuin suomalaiset?
Onko kellään kokemuksia? Niin seurustelusuhteesta taikka pelkästä sänkykumppanista. Eroavatko suomalaisista millään lailla?
Kommentit (5)
Mulla on virolainen avomies, pari vuotta oltu yhdessä. Herrasmiehiä ovat suomalaisiin verrattuna, nainen ja perhe on ykköset. Oma nainen on ylpeyden aihe ja kuin kukka kämmenellä. Lahjoja tulee ja ulos vie syömään.
Toisaalta taas machompia. Miehet tykkää elättää ja päättää. Mustasukkaisia ja tykkäävät määräillä, jos antaa niin tehdä. Kovia kertomaan mielipiteensä.
Huumorimielellä ovat liikkeellä aina, tykkäävät flirttailla ja heittää läppää. Hauskaa täytyy olla.
Ovat tosi perinteisiä. Naisten työt ja miesten työt jne. Meillä on kyllä virolainen saanut pistää hihat heilumaan ja alkaa imuroimaan ja muuta. Aikaansaavia ovat, kotona tykkäävät nikkaroida. Virolaiset miehet eivät ole yhden yön panojen perään niin kuin monet suomalaiset, naisella pitää olla tosi hyvä maine.
Sängyssä en ole havainnut sen suurempaa eroja. Kysele ap, vastainen mielelläni. :)
on huomattavasti voimakkaampi rakastajatar-kulttuuri kuin suomalaisilla. Vaimon ohella pidetään usein myös tyttöystävää.
Kiitoksia asiallisita vastauksista. :)
Tapasin itse muutama viikko sitten virolaisen miehen ja ollaan nyt tämän lyhyen ajan oltu aika paljon tekemisissä. Kokemuksia on itsellä monekin maalaisista miehistä, mutta nyt ekaa kertaa tuntuu siltä, että virolaisen miehen kanssa synkkaisi :) Ajattelin vain onko virolaisiin miehiin samanlaisia vahvoja huonoja mielipiteitä kuin esimerkiksi turkkilaisiin miehiin. Kulttuuri erot eivät kuitenkaan taida olla kovin suuret virolaisten kanssa vai olenko aivan väärässä?
Jos tämä tästä jatkuisi, mitä ootte mieltä, annanko palaa vaan vai pitäisikö jarrutella?
Moni luulee ettei kulttuurierot ole suuret, mutta oppiessasi syvemmin maan kulttuuria tulet huomaamaan että Viron ja Suomen kulttuurissa on paljon asioita jotka eroavat kuin yö ja päivä.
Mutta anna palaa vaan, mitä suotta jarruttelemaan, mutta hyvä tietää että kulttturistakin johtuvia ristiriitoja voi silti tulla vaikka auluksi tuntuisi ettei erot ole suuret. Itse olen viisivuotta ollut virolaisen kanssa ja kaikkeen tottuu ja molemminpuolin kun asian joskus esille otimme, jotta enenkuin ovet paukkuen heitetään toinen pihalle mietitään ensin tuliko ymmärrettyä väärin esim. siksi että jokin sana Virossa tarkoittaa aivan jotain muuta kuin Suomessa tai toisinpäin, tai jokin tapa mikä on normaalia Suomessa ei kuulu Virolaiseen kulttuuriin tai toisinpäin Suomalaiseen.