Kuinka sairaita kämppiksiä teillä on ollut
Kommentit (38)
Yhdellä kämppiksellä oli outo pakkomielle alkaa yöllä joogaamaan ja venyttelemään. Tämä siis oikeastaan joka yö. Kuulemma hänen sisäinen kellonsa herätti hänet joka yö joogatunnille.
Laittoi yöllä n. kolmen aikaan olohuoneeseen valot päälle, ja aloitti puolituntia kestävän jooga/venyttely session. Sinänsä ei minua haitannut, vaikka joskus yöllä havahduin, kuin yhtäkkiä olohuoneeseen ja eteiseen syttyi valot.
Toinen kämppis lainaili vaatteitani. Kun kysyin asiasta, väitti kirkkain silmin, että ei ole koskenut mihinkään. Kuitenkin hänen tosi väkevä hajuvesi haisi kauas, ja tarttui siis myös minun vaatteisiin. Lopulta hankin lukon vaatekaappiini.
kaiken liikenevän opintotuen, opintolainan ja osa-aikatöistä saamansa palkan juomiseen. Hän toi soluumme kahden yhdessä asumamme vuoden aikana vähintään 100 eri miestä. Sairasta?
kaiken liikenevän opintotuen, opintolainan ja osa-aikatöistä saamansa palkan juomiseen. Hän toi soluumme kahden yhdessä asumamme vuoden aikana vähintään 100 eri miestä. Sairasta?
infektiotauteihin kerralla, eikä YTHS-lääkäri ottanut tosissaan. Se oli oikeesti ihan raato, yski verta sun muuta ennen kuin joutui/pääsi sairaalaan
jo aiemmin kirjoittamani avauksen kämppiksestäni, mutta kappas, sehän löytyikin samalta sivulta tuosta "lisää keskustelua aiheesta"-listalta! Eli http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1679416/mita_ihmetta…
Siinä on kämppikseni. Muut kolme ovat olleet tavalla tai toisella normaaleja ihmisiä.
asui kiinalainen vaihto-opiskelija tyttö. Ei itse nukkunut montaakaan yötä huoneessaan, eikä oleskellut paljoa päiväsaikaankaan. Mutta kaikkina vuorokaudenaikoina soluasunnossamme ramppasi väkeä niin suomalaisia kuin ulkomaalaisia. Ja tulivat siis omilla avaimilla ja ilman että tämä kiinatar ol paikalla tai mukana. Jotain hakivat tytön huneesta ja sitten poistuivat. Eivät edes tervehtineet. Ihme porukkaa.
minunkin solussa oli joskus keittiössä tai kämppiksen huoneessa enemmänkin kuin yksi ylimääräinen yötä! epätoivoisesti yritti päätellä eteisen kengistä paljonko täällä mahtaa olla nukkumassa.
asui kiinalainen vaihto-opiskelija tyttö. Ei itse nukkunut montaakaan yötä huoneessaan, eikä oleskellut paljoa päiväsaikaankaan. Mutta kaikkina vuorokaudenaikoina soluasunnossamme ramppasi väkeä niin suomalaisia kuin ulkomaalaisia. Ja tulivat siis omilla avaimilla ja ilman että tämä kiinatar ol paikalla tai mukana. Jotain hakivat tytön huneesta ja sitten poistuivat. Eivät edes tervehtineet. Ihme porukkaa.
Nukuin huoneeni ovi lukossa. Onneksi hän toi ryyppyreissuiltaan vain yhden miehen kerrallaan. Olisi voinut pelottaa, jos miehiä olisi ollut useampi. Muuten sujuva kämppis, mutta kovin alkoholisoitunut seksi- tai hellyysaddikti taisi olla? Yksikään mieskään ei ollut kovin paha. Keitin joskus heille aamukahveja ja juttelin...
4.
Nukuin huoneeni ovi lukossa. Onneksi hän toi ryyppyreissuiltaan vain yhden miehen kerrallaan. Olisi voinut pelottaa, jos miehiä olisi ollut useampi. Muuten sujuva kämppis, mutta kovin alkoholisoitunut seksi- tai hellyysaddikti taisi olla? Yksikään mieskään ei ollut kovin paha. Keitin joskus heille aamukahveja ja juttelin...
4.
Miehet hyvin keskivertoja, mutta harvempi ehkä oli ihan tavisduunarin oloinen. Suurin osa suomalaisia, mutta jokunen ulkomaalainenkin. Osa oli työelämässä, osa opiskeli ja oli joku varakaskin kroisos. Ulkonäöt ok. Osa miehistä oli varmasti varattujakin. Osalle tuli kiire kotiin kesken yön ja osa jäi aamuun asti. Yksi narsisti. Muutama huolestunut hoivaajatyyppi.
4.
Joku mun kämppiksistä varasti mun kaiken arvo-omaisuuden mun loman aikana. Ei hyvä.
Minulla ei ole ollut sairaita kämppiksiä, mutta kummallisia kommuuneja, joihin olen puolivahingossa ajautunut.
Sain aikanaan opiskelupaikan AMK:sta varasijalta kaksi päivää ennen koulun alkamista, toiselle puolelle Suomea. Koululla oli oikein kunnon vanhanaikainen asuntola, mistä sain väliaikaisen kämpän. Asuntolassa asui 14 henkeä kahden hengen huoneessa, yksi pieni keittiö ja yksi olohuone. Siis alle 10 neliöinen huone, jossa kaksi sänkyä ja kaksi kirjoituspöytää. Oli hivenen pakko oppia tulemaan toimeen täysin tuntemattoman ihmisen kanssa. Tiedän, että tällainen opiskelija-asuminen oli ihan yleistä 70-luvulla, mutta kyllä se hievenen tätä 2000-luvun pullamössötyttöa.
Toinen kommuunikokemukseni on opiskeluaikojoilta myös, kun lähdin kesätöihin toiseen kaupunkiin ja asuin kaverini luona. Kaverini oli mukavan vastaanottavainen ja oli luvannut kesäksi yösijaa yhdelle jos toiselle pääkaupunkiin töihin tulleelle kaverille. Parhaimillaan meitä asui siinä 60 neliön kaksiossa 6 (minä, kaveri, toinen kaveri, poikaystäväni, poikaystävän sisko ja tämän poikaystävä), mutta onneksi aika lyhyitä aikoja kerrallaan. Neljä oli vakiompi.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 14:51"]
Toinen kommuunikokemukseni on opiskeluaikojoilta myös, kun lähdin kesätöihin toiseen kaupunkiin ja asuin kaverini luona. Kaverini oli mukavan vastaanottavainen ja oli luvannut kesäksi yösijaa yhdelle jos toiselle pääkaupunkiin töihin tulleelle kaverille. Parhaimillaan meitä asui siinä 60 neliön kaksiossa 6 (minä, kaveri, toinen kaveri, poikaystäväni, poikaystävän sisko ja tämän poikaystävä), mutta onneksi aika lyhyitä aikoja kerrallaan. Neljä oli vakiompi.
[/quote]
Minä en poikaystävänäsi ja vielä vähemmän poikaystäväsi siskona ja sen poikaystävänä olisi todellakaan iljennyt ängetä itseäni jonkun tutuntutun kämppään itseäni asumaan, edes lyhyeksi aikaa.
Näinpä, enpä minäkään olisi tutun tutun kämppään ängennyt, mutta kun kaikki olivat hyviä kavereita keskenään ja entuudestaan oikeinkin tuttuja, eikä tämä kämpän omistaja ollut siis vain minun kaverini, niin tämä oli oikein hyvä järjestely kaikkien kannalta.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 14:51"]
[/quote]
Minä en poikaystävänäsi ja vielä vähemmän poikaystäväsi siskona ja sen poikaystävänä olisi todellakaan iljennyt ängetä itseäni jonkun tutuntutun kämppään itseäni asumaan, edes lyhyeksi aikaa.
[/quote]
Asuin vuoden verran kolmen tytön solussa. En toista kämppistäni nyt sairaaksi tituleeraisi, mutta jossain kohtaa selvisi, että siisteystottumuksemme olivat aivan eri planeetoilta. Hänellä oli koira, joka toi ulkoa mukanaan aina hiekkaa/kiviä, ym, ja koirista nyt muutenkin irtoaa hilsettä ja karvaa. Kämppikseni ei nähnyt tarpeelliseksi siivota näitä edes kerran kuukauteen.
Kylppäriä hän ei siivonnut kertaakaan sen vuoden aikana, ja syyhän oli se, että hän ei siellä meikannut (en kyllä vielä tänäkään päivänä tiedä, miten meikkaaminen liittyy vessan käyttöön). Tyhjentynyttä vessapaperirullaa ei osattu laittaa roskiin ja vaihtaa uutta tilalle.
Lisäks tämä kämppis saattoi pitää jotain lihaa sisältävää päivällisruokaa parikin vuorokautta huoneenlämmössä ja söi sitä vielä. YÖK!
Itselläni ei ny mikään kauhee myöskään ollut mutta tosi hiljainen. Mukavan oloinen ja näin mutta ei sitten kahden kk jälkeen enää edes tervehtinyt tai sanonut oikeastaan yhtään mitään. Ja ei, emme ole koskaan riidelleet ja sovimme kaikki siivousjutut ja näin. Sillees erikoine tapaus~
Ei nyt sairaaksi voi sanoa, mutta ensimmäinen kämppikseni ei puhunut minulle sanaakaan koko reilun kolmen kuukauden yhdessäasumisen aikana.
Seuraava kämppis jätti lappuja jokapuolelle kun ei ilmeisesti uskaltanut puhua asioista kanssani ja väitti että olen rikkonut häneltä lainaamani tavaran vaikka en ollut. Hän myös valehteli kirjoittaneensa lukiosta E:n paperit vaikka löysin hänen yo-todistuksensa huoneestaan kun hän pyysi minua etsimään sieltä jotain ja hän oli nipinnapin päässyt kirjotukset läpi.
Muut ovat olleet suhteellisen normaaleja, mitä nyt ko mainittuja irtosuhteita sun muita ei lasketa.
Nostetaan hyvää aihetta :D Mikähän siinä on että ulkomaalaiset majoittavat aina hirveästi kavereita asunnossaan tai tuovat niitä kylään jatkuvaan? Ja ne jotka kertovat että oma ulkkiskämppis ei ikinä ole paikalla on varmaan se onnellinen jonka kämppis ravaa sen yhden raukan luona aamusta iltaan.
Asuin kolmen parikymppisen miehen kanssa soluasunnossa. Olin oikea prinsessa siellä :) (ei mitään seksijuttuja ollut). Yksi hillui aina kotona munasillaan, mutta siihen tottui. Kummallista oli ettei tämä nudisti tullut koskaan meidän muiden kanssa saunaan vaan kävi erikseen.
Yksi miehistä muutti myöhemmin ja hänen äitinsä haukkui minut huoraksi ja hänen mielestään oli todella sopimatonta kun asuin kolmen miehen kanssa.
Arvatkaa tämän äipän ilme kun nudisti kämppis tuli huoneestaan hihhuloimaan ja morjenstamaan. Sitten ei äippää enään kämpässä näkynyt!
Yksi kämppis alkoi tapailemaan naista. Nainen tuli käymään juuri kun katsoin sinkkuelämää-ohjelmaa olkkarissa. Hän huusi että tuollaista saippuaroskaa ei kenenkään tulisi katsoa, ihme käyttäytymistä toisten kodissa.
Koska olen asunut kämppiksen kanssa vain n. 2 kk, 4 eri tyyppiä.
Yksi oli 26v mies, itse olin tuolloin 17. Asuttiin solukämpän tapaisessa kuukauden verran, lopulta päädyttiin samaan sänkyyn. Loppukuukausi menikin sitten tämän tyypin makkarissa asustellen... Hän olisi kovasti halunnut esitellä minut vanhemmilleen, halusi lapsia ja ties mitä. Tämä tapahtui ulkomailla, minä palasin Suomeen tuon kuukauden jälkeen. Vielä 2 vuoden jälkeenkin hän muisti aina kertoa rakastavansa minua. Itseäni lähinnä oksetti.
Toinen tuossa samassa ulkomaisessa kämpässä oli korealainen opiskelijatyttö, jota näin koko aikana ehkä kerran. Hän katsoi päivät (ja yöt) pitkät elokuvia huoneessaan ja kokkasi pastaa valkosipulilla. Siis ainoa lisuke siinä oli valkosipuli.
Muut 2 ovat olleet aika normaaleja.