Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi 5.luokkalaisen koululääkärintarkastukseen pitää

Vierailija
24.09.2012 |

Vanhemman mennä mukaan?? Ihan on terve lapsi. Vaikkakin pienryhmäläinen, en keksi yhtään syytä ottaa vapaata töistä jonkun näöntrkastuksen tai mittausten vuoksi. Haloo?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskellä päivää, ja sen on vaan sitten sovittava. Entäs jos on yksinhuoltaja ja vauvan kanssa vaikka kotona? Kyllä sitten ollaan niin syrjäytyneitä että!

Kauheeta leimaamista. Jos ei pääse niin ei pääse. Elämä o.

Vierailija
22/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskellä päivää, ja sen on vaan sitten sovittava. Entäs jos on yksinhuoltaja ja vauvan kanssa vaikka kotona? Kyllä sitten ollaan niin syrjäytyneitä että! Kauheeta leimaamista. Jos ei pääse niin ei pääse. Elämä o.

30 km suuntaansa, jotta olin mukana lasten tarkastuksessa. Mukana oli noin 2 kk ikäinen vauva. Kummallista, miten osa meistä kykenee laittamaan lapsensa itsensä edelle. Osa taas ei voi mitenkään mennä edes 400 metriä koululle, koska "elämä on".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sellainen työ(keittiö) etten voi lähteä kovin aikaisin,aikaisintaan heti lounasruuhkan jälkeen.Jos tarkastus esim.klo 10.00 joutuisin ottamaan koko päivän palkatonta.Järjestävätköhän tarkastuksia iltapäivällä...?

Vierailija
24/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kuitenkin mennä lapsen mukaan tuohon tavalliseen lääkärintarkastukseen... Eihän siitä mitään hyötyä ole mutta näkeepähän lääkäri välillä ei niin tervettä 5. Luokkalaista

Vierailija
25/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin tässä että mitäs jos sattuu aika sellaiselle päivälle kun on sovittu asiakaskäynti 300 km päähän. Noh, aikataulut on tehty muutettaviksi...

Keskellä päivää, ja sen on vaan sitten sovittava. Entäs jos on yksinhuoltaja ja vauvan kanssa vaikka kotona? Kyllä sitten ollaan niin syrjäytyneitä että!

Vierailija
26/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINÄ et ole tärkeä! SINÄ olet terveydenhoitaja, jonka tehtävä on punnita, mitata ja rokottaa. SINÄ luulet, että olet perheessä mahtitekijä, joka arvioi, tukee ja päsmäröi perhettä. yritä nyt palata maan pinnalle! SINÄ olet EI KUKAAN, perheelle!

Vierailija
27/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla oli tänään 8. luokan tarkastus. En mennyt, en todella voi ottaa koko päivää töistä palkattomaksi tällaista asiaa varten. Poika kävi kuitenkin ja kaikki oli kunnossa.

Lomakkeet täytimme kuuliaisesti yhdessä eilen (vähän kyllä naureskeltiin kysymyksille vaikka seurustelusta, meidän poika ei tosiaan ole vielä läytänyt elämänsä naista :D) ja juteltiin asian herättämistä kysymyksistä. Väitän, että voin keskustella pojan kanssa aivan kaikista asioista ja pyrin pitämään suhteemme sillä mallilla, että minulle voi ilman hepulia tulla puhumaan mistä asiasta vaan. Poika on nuorimmaiseni eli harjoitusta on runsaasti vanhemmista lapsista.

Jos tämä antaa minusta välinpitämättömän ja ei osallistuvan vanhemman kuvan en voi sille mitään. En koe olevani selitysvelvollinen kenellekään omista enkä perheeni asioista. Elämme ihan normaalia elämää iloineen ja suruineen ja se saa luvan riittää.

Vierailija
28/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodin ulkopuolella? Taidat tosiaan olla avun tarpeessa.

Vierailija
29/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kerro yhtään mitään vanhemmasta jos ei halua osallistua lapsen terveyskäynteihin enää lapsen ollessa noinkin vanha. Itse en olisi halunnut vanhempiani mukaan eikä minun aikanani heitä kyllä ikinä pyydettykään. Mielestäni nuori, varsinkin siis yläasteikäinen, on paljon avoimempi terveysasioistaan jos vanhempi ei ole vieressä ja terkka saa paremman kuvan nuoren elämästä, jos se nyt käynnin tarkoitus kerran on.

Ei kaikilta työpaikoilta muutenkaan olla pois noin vain. Vauvan kanssa kyllä pitäisi reissu onnistua mutta toki voihan se olla tilanteesta riippuen hankalaa ja ärsyttää jos tuntuu koko käynti tarpeettomalta. Lapsen tukeminen ei varmasti ole kiinni näistä terkkakäynneistä ja kyllä ne perheongelmat yleensä näkyvät ilman vanhemman läsnäoloa terveystarkastaksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä