Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi 5.luokkalaisen koululääkärintarkastukseen pitää

Vierailija
24.09.2012 |

Vanhemman mennä mukaan?? Ihan on terve lapsi. Vaikkakin pienryhmäläinen, en keksi yhtään syytä ottaa vapaata töistä jonkun näöntrkastuksen tai mittausten vuoksi. Haloo?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaisuutena eli ei pelkkä näkö tai paino vaan lapsi kokonaisena ihmisenä, osana perhettä.

Ei sinne ole pakko mennä, jos lapsen hyvinvointi ei kiinnosta.

Vierailija
2/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaisuutena eli ei pelkkä näkö tai paino vaan lapsi kokonaisena ihmisenä, osana perhettä.

Olen ollut kolmen lapsen kanssa ko. tilaisuudessa enkä kostunut niistä mitään. Lapsi (lapset) olisivat voineet täsmälleen yhtä hyvin vaikken olisi ollut mukana.

8.luokan tarkastuksiin en enää mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevan kateissa.

Vierailija
4/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyseenalaista vaan menen.

Vierailija
5/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman mennä mukaan?? Ihan on terve lapsi. Vaikkakin pienryhmäläinen, en keksi yhtään syytä ottaa vapaata töistä jonkun näöntrkastuksen tai mittausten vuoksi. Haloo?

Jos ovat, niin silloin varmaan on joku syy miksi sinut halutaan sinne.

Vierailija
6/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poikaa jännitti lääkäri, koska oli kuullut että siellä munat tutkitaan.

Poika itse halusi että isä meni mukaan. Ei nyt varsinaiseksi syyksi sanonut kulkusten tutkimista, mutta sitä ainakin jännitti.

Ei ne lapset ole aina niin "isoja" vielä miltä näyttävät. Vaan kaipaavat vielä tukea!

Vierailija
7/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenka pitäisi aina itse kostua kaikesta mitä vain nuoren eteen tekevät. Kyllästyttää pyytää vanhempi mukaan tarkastuksiin joihin eivät tule tai joita eivät koe tärkeiksi. Ja eniten kyllästyttää nähdä nuoria jotka ovat noloina tai harmissaan kun todetaan ettei äiti tai isä ilmeisesti ole tarkastukseen tulossa.

Siinä olisi hyvä tilaisuus arvioida perheen tilannetta ja mahdollisesti olla aloittamassa tarvittavia tukitoimia tai todeta että kaikki hyvin perheellä. Mutta sehän ei nykypäivän vanhempia kiinnosta. Joskus joo ei vanhemmalla ole muuta virkaa kuin olla nuoren tukena, mutta sehän ei ole tärkeää. Työ menee aina perheen edelle..:(

Vierailija
8/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmaan taas provo. Tai sit kysyjä joku lähiövanhempi. Mut joo, ei ole pakko mennä. Jos lapsi jännittää vaikka verikokeen ottoa tms. niin ehkä tuki on tarpeen. Eiköhän tossa ole tarkoituksena että vanhempi osallistuu lapsen arkeen. Ikävää jos vanhempi on minä-minä ihminen joka kyselee että enhän MINÄ siellä mitään uutta opi.

Vierailija
9/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lapset itse ovat kokeneet sen nöyryyttäväksi että siinä tilanteessa olisi äiti mukana. Ovat hyvin itsenäisiä jo tuossa iässä olleet.

Vierailija
10/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat, niin silloin varmaan on joku syy miksi sinut halutaan sinne.

Ei "tarvitsevien" vanhempia erikseen pyydetä, vaan nykyään on käytäntönä että kaikki vanhemmat pyydetään mukaan tiettyihin tarkastuksiin... muistaakseni 5 ja 8 lk ainakin. Niihin saa mennä mukaan, mutta ei ole pakko. Vanhempien omatkin elintavat käydään läpi 8. luokan tarkastuksen yhteydessä, mm. tupakointi, alkoholinkäyttö ja perheen yhteisen vapaa-ajan vietto.

Vierailija
11/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempaa pyydetään sinne, jotta voidaan puhua myös hänen kanssaan.

Vierailija
12/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi itse ei halunnut. Kaikin puolin terve tyttö, hyvä että osaa hoitaa jotain asioita itsekin.

Vierailija
13/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lastenterveydenhuollossakin keskitytään koko perheeseen, koska jos ongelmia on jollain perheenjäsenellä niin ne heijastuvat koko perheen hyvinvointiin. Nykyään on myös paljon vanhempia jotka eivät jaksa pitää huolta ja välittää, ja joilla on esim. päihderiippuvuus. Onhan lääkärin/terveydenhoitajan siis hyvä nähdä myös vanhemmat ja keskustella heidän kanssaan.

Vierailija
14/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi aikuisen olisi hyvä olla mukana.

Vierailija
15/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien omatkin elintavat käydään läpi 8. luokan tarkastuksen yhteydessä, mm. tupakointi, alkoholinkäyttö ja perheen yhteisen vapaa-ajan vietto.

eivät kuulu koululle tippaakaan -en todellakaan mene.

Vierailija
16/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden pitäisi mennä, eivät viitsi/uskalla/kehtaa mennä. Ihan sama juttu kuin koulujen vanhempainilloissa.

Vierailija
17/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolmen lapsen kanssa ko. tilaisuudessa enkä kostunut niistä mitään. Lapsi (lapset) olisivat voineet täsmälleen yhtä hyvin vaikken olisi ollut mukana.

8.luokan tarkastuksiin en enää mene.

ootteko mukana vai ei. Ja kyllä, sillä on merkitystä kertoi lapsi sitä teille eli ei.

Missä näitä tämmöisiä vanhempia oikein kasvaa? Itseäni ainakin kiinnostaa lapseni asiat ja lapseni ihan ihmisenä ja teidän minulla vanhempana olevan lapselle merkitystä läsnäolevana aikuisena.

(enkä ole vielä vastannut tähän ketjuun kertaakaan ennen tätä)

Vierailija
18/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos vanhempi ei pääse mukaan, on se aika selkeä merkki siitä, että lapsen on pakko itsenäistyä varhain, kertoo yleensä perheen ongelmista.

Vierailija
19/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin vähäistä uhrausta tehdä. Todellako työ menee sen edelle että olisit lapsen tukena lääkärintarkastuksessa?

Vierailija
20/29 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen tekee terveydenhoitaja, jolla on myös vaitiolovelvollisuus kuten muullakin terveydenhuollon henkilöstöllä.

Mikä ihmeen peikko koulu oikein on joillekin?

Nuo

Vanhempien omatkin elintavat käydään läpi 8. luokan tarkastuksen yhteydessä, mm. tupakointi, alkoholinkäyttö ja perheen yhteisen vapaa-ajan vietto.

eivät kuulu koululle tippaakaan -en todellakaan mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi