Nyt minäkin sain kokea virikelasten haitallisuuden ja hullun
lain salliman subjektiivisien päivähoidon haitat. Itse olen menossa kuntouttavaan työtoimintaan ja hoitopaikat kiven alla ja tarha ois meiltä noin 200 metrin päässä mutta kun on täynnä ja 5 virikelasta. Nyt joudun viemään lapseni ties minne asti, helvetti sentäs että ottaa pattiin.
Kommentit (40)
puhua että " ei ole tilaa kun on niin paljon lapsia ja näitäkin joiden vanhemmat on kotona, tää nyt on tätä nykyään"
Ja vaikka äiti olisi kotona, se ei tarkoita aina, että ovat ns. virikelapsia.
Voivat olla vaikka ns. kuntoutuspaikalla.
jos ne tietäis että painun takas kotiin, otan kupin kahvia ja painun takas pehkuihin
suoralta kädeltä kolme virikelasta. Mammat kehuskelevat julkisesti, kuinka mukavaa on, kun voi maata päivisin rauhassa vauvan kanssa, kun kaksivuotias on päiväkodissa.
kotiin kahvittelemaan. Yhdellä on kaksoset siellä. t.ap
leimataan virikelapsiksi.
meidän kaksoset syntyivät hyvin paljon ennenaikojaan. Heidät on kuitenkin hoidettu kotona 5v. (nuorin lapsista on vasta vauva). Nyt käyvät vuoden osapäiväryhmässä ennen eskaria. Molemmille on kehityksen kannalta tarpeen päästä kiinni ryhmätoimintaan ja " ammattilaisen" silmän alle. Srk:n kerho ei todellakan vastaa tätä tarkoitusta.
Lapsista ei ulospäin keskosuus näy. Ärsyttää kuitenkin ne tuijottaja äidit, jotka tietysti näkevät, että minulla on vauva mukana ja 3v, joiden kanssa painun kotiin löhöilemään.
Totta on, että päiväkodeissa on virikelapsia. Mutta se, ettei hoitopaikkoja ole riittävästi, ei johdu virikelapsista vaan kunnan järjestämistä resursseista.
Ja päiväkodista ei saa antaa ulkopuolisille mitään tietoja joista edes mahdollisesti voisi tunnistaa lapsen tai perheen. Näitä on taidettu joskus puida kun omasta mielestään on puhuttu " anonyymisti" ...
Ja minusta osoittaa kyllä päivähoitohenkilökunnalta outoa asenetta ja huonoa työmoraalia ruotia av-mamman kanssa virikelapsia. Kaiken säätelyyn ei pitäisi tarvita lakeja, järjen tulisi riittää...
pärjäsi isoissa sisarussarjoissa ihan ilman kasvatusammattilaisten valvontaa? Oiskohan se sitten just se syy miksi suomalaisten pipoa kiristää niin usein - ne ei oo päässy tarhaan?
ovatkaan häipys vaikka huomenna äitiensä hoteihin niin minun lapsella ois paikka tuossa viereisessä päiväkodissa.
jatkavan puolipäivähoidossa kun, jäin kotia hoitamaan. Ja on jatkanutkin.
Koska eihän tässä menossa ole oikeasti mitään järkeä. Kyllä mua hävettäisi rontata isompaa lasta hoitoon jos itse olisin kotona. Ellei siihen siis ole jotain hyvää syytä, kuten pienempi lapsi sairas, ja kyllä mun mielestä esim. kaksosvauvat on sellanen syy myös. Tai jos lapsen kehitys sitä vaatii. Mutta ihan normaalin ja varsinkaan alle 3-vuotiaan lapsen kehitys ei sitä vaadi, äidin mukavuudenhalu korkeintaan.
Ihme että yhteiskunnalla on varaa laittaa rahaa tällaiseen todellakin laiskojen mammojen hyysäämiseen. Mutta eiköhän sille loppu laiteta aika pian. Toivottavasti ainakin.
Vierailija:
Koska eihän tässä menossa ole oikeasti mitään järkeä. Kyllä mua hävettäisi rontata isompaa lasta hoitoon jos itse olisin kotona. Ellei siihen siis ole jotain hyvää syytä, kuten pienempi lapsi sairas, ja kyllä mun mielestä esim. kaksosvauvat on sellanen syy myös. Tai jos lapsen kehitys sitä vaatii. Mutta ihan normaalin ja varsinkaan alle 3-vuotiaan lapsen kehitys ei sitä vaadi, äidin mukavuudenhalu korkeintaan.Ihme että yhteiskunnalla on varaa laittaa rahaa tällaiseen todellakin laiskojen mammojen hyysäämiseen. Mutta eiköhän sille loppu laiteta aika pian. Toivottavasti ainakin.
Ja miksei kukaan ihmettele sen pienemmän sisaruksen/sisaruksien sosiaalisten taitojen kehittymistä - isommat viedään jaloista pois päiväksi, kuinka se pikkuinen sitten sosiaalistuu omaan perheeseensä?
Meillä on 3 lasta, kaksi niistä koululaisia. Mies tekee ympärivuorokautista duunia, eli on yrittäjä. Nyt on lapsillakin mukavampaa kun, on aina siisti koti ja äiti ainakin tarvittaessa paikalla. Ei vaan munkaan rahkeet riittäny kunnolla kaikkeen sillon kun itse kävin töissä ja, käytännössä olin melkein yh. Oletko kateellinen vai mikä viiraa?
kaikkea mikä ei ole kielletty, se tulkintaan sallituksi. Viriketarhapaikkojakin käytetään vääriin tarkoituksiin kun laki muotoiltiin niin että kaikilla on subjektiivinen oikeus. Ja sinnehän sitä sitten myös laiskamadot raahaa lapsensa.
Työnhakuun ajattelin keskittyä " täysillä" tammikuussa. sitä ennen aika menee remonttihommia tehdessä
Vierailija:
Meillä on 3 lasta, kaksi niistä koululaisia. Mies tekee ympärivuorokautista duunia, eli on yrittäjä. Nyt on lapsillakin mukavampaa kun, on aina siisti koti ja äiti ainakin tarvittaessa paikalla. Ei vaan munkaan rahkeet riittäny kunnolla kaikkeen sillon kun itse kävin töissä ja, käytännössä olin melkein yh. Oletko kateellinen vai mikä viiraa?
tarhaan pois jaloista että saat hoitaa kotia!
Vierailija:
Työnhakuun ajattelin keskittyä " täysillä" tammikuussa. sitä ennen aika menee remonttihommia tehdessä
joltakin toiselta voi mennä jo saatu työpaikka sivu suun kun ei saa hoitopaikkaa kun sinun lapsesi on siellä viemessä paikan kun sinä teet remonttia
päivässä hoidossa niin, sehän suo ottaa pattiin. Mä käyn sillä välillä kaupassa ja teen ruuan. Loppupäivä mulla on aikaa lapsille.
ja taidoissa edellä, ja se vaikuttaa lasen tulevaisuuteen. Näin siis sanoitte yhdelle kotiäidille. Että toisaalta ymmärrän miksi monet laittavat 5-vuotiaansa päiväkotiin, vaikka itse en vielä ole tarvinnut kunnallista päivähoitoa ollenkaan. Jos lapsilla ikäeroa 4-5 vuotta, on tämä vanhempi lapsi tten eriarvoinen verrattuna pienemmillä ikäeroilla saatuihin lapsiin, koska jos tämä 4-5-vuotias on vain kotona, hän ei opi niitä taitoja joista on hyötyä koulun aloittamisessa ja myähemmässä elämässä.
Minkälaista päivähoidon henkilökuntaa teillä ihmisillä oikein on??? Ei kai ole heidän asiansa kertoilla/valittaa muille päivähoitopaikkaa hakeville virikelapsista ja niiden määristä??
Päivähoidon henkilökunnalla on vaitiolovelvollisuus ja siihen sisältyy sekin, ettei lasten päivähoidon syitä ruodita av-mammojen kanssa....
(Ja ei, yksikään lapsistani ei ole koskaan ollut virikehoidossa ja kyllä, olen työskennellyt päiväkodissa sekä perhepäivähoitajana. Tällä hetkellä en ole kumpakaa...)