Ex-mies ja uusi vaimo varastivat lapsemme nimen!!!
Siis aivan käsittämätöntä..
Olen eronnut exästäni 6 vuotta sitten, nyt odotan poikavauvaa uudelle miehelleni viikoilla 36+2. Minulla ja exällä on kaksi yhteistä lasta.
Entinen mieheni ja hänen uusi vaimonsa saivat esikoisensa kuukausi sitten, ja nyt sain kuulla, että he ovat antaneet pojalleen tismalleen juuri sen nimen (siis sekä ensimmäinen että toinen nimi) jonka olin AINA halunnut antaa lapselleni, jos hän on poika. Kyseessä on siis minun suvussani kulkevat nimet, ja nyt ex-mies on siis varastanut kyseisen nimen.
Suututtaa ja itkettää. Toki voisin edelleen lain mukaan antaa tuon nimen omalla pojalleni, mutta edellisestä liitosta olemassa olevat lapsemme eivät ehkä ymmärtäisi, jos heillä on tismalleen saman niminen velipuoli sekä isän että äidin kotona.
Minusta tuo oli niin käsittämättömän törkeä temppu exältä, etten voi todeksi uskoa. Vai mitä mieltä te olette? Voinko yhä antaa tuon nimen vai mitä ihmettä oikein teen..? :(
Kommentit (133)
No, itse asiassa halusin katsoa milloin rakkaat av-mammat huomaa tämän asian.
Kaikki oli siis keksittyä.
ap
Nimiä ei voi varata, valitan. Tottakai sua voi harmittaa, mutta kiukuttelemalla teet itsesi vain naurettavaksi.
Miehen suvussa samanlainen tapaus, toisen siskon vauva sai nimet jotka toinen sisko oli "varannut" omalle vauvalleen. Ei tosin ollut edes raskaana vielä.
Kivoja nimiä on maailma pullollaan.Etkä voi tietää onko nimi peräisin vaikka exäsi uuden vaimon suvusta, ei sillä ole välttämättä mitään tekemistä sinun kanssasi.
Mistä tiedät, vaikka ko. nimi olisi exän nyxänkin suosiossa ja suvun nimi? Nimiä ei voi varata, valitan. Tottakai sua voi harmittaa, mutta kiukuttelemalla teet itsesi vain naurettavaksi.
No, aika epätodennäköistä, että minun vaarini ja isovaarini nimet, jotka ovat vieläpä melko harvinaisia, olisivat sattumalta sen naisen suosikki-nimiä...
Ja vaikka olisivatkin, niin kyllähän exä tiesi ihan tasan tarkkaan, että jos saan poikalapsen niin siitä tulee sen ja sen niminen. minun ja exän lapset nyt vain olivat molemmat tyttöjä, joten en päässyt kyseistä nimeä silloin antamaan..
Joten aika törkeää tuo exältä kyllä on!
ap
Nimiä ei voi varata, valitan. Tottakai sua voi harmittaa, mutta kiukuttelemalla teet itsesi vain naurettavaksi.
Ymmärrän hyvin, että harmittaa. Harmittele vain aikasi rauhassa ja rupea sitten miettimään uusia nimiä. Näin sen nyt vain tällä kertaa kuului mennä!
Mitä jos se eksäsi uusi vaimo on aina halunnut antaa lapselleen nimenomaan sen nimen minkä sinäkin? Eikö hän olisi saanut antaa sitä? Jos mieskin pitää nimestä, niin miksi ei?
Toisaalta samasta syystä mä en anna vauvalleni yhtä tiettyä nimeä, koska tiedän sen olevan miehen eksän suosiossa. Nimi on siis sellainen, jonka muuten voisin hyvin antaa, se on kaunis. En vain halua "varastaa" sitä nimeä, eikä se muutenkaan varmaan tuntuisi hyvältä.
kaksi saman nimistä velipuolta?? xD
Ymmärrän hyvin, että harmittaa. Harmittele vain aikasi rauhassa ja rupea sitten miettimään uusia nimiä. Näin sen nyt vain tällä kertaa kuului mennä!
Mieheni veli antoi esikoispojalleen juuri sen nimen, jota olimme suunnitelleet omalle pojallemme jo useamman vuoden. Saimme lopulta lapsen vuosien yrityksen jälkeen - suloisen tyttären. Silloin, kun kuulin, mikä suvun uuden pojan nimi oli, olin vihainen, järkyttynyt.. nykyään sillä ei ole mitään merkitystä.
Miehen suvussa samanlainen tapaus, toisen siskon vauva sai nimet jotka toinen sisko oli "varannut" omalle vauvalleen. Ei tosin ollut edes raskaana vielä.
Kivoja nimiä on maailma pullollaan.Etkä voi tietää onko nimi peräisin vaikka exäsi uuden vaimon suvusta, ei sillä ole välttämättä mitään tekemistä sinun kanssasi.
No on vähän eri asia "varastaa" perinteinen nimi OMASTA suvusta, kuin ex-vaimon suvussa kulkevat nimet..
ap
Mutta mielestäni fiksuinta mitä voit tehdä on niellä kiukku ja olla mainitsematta asiasta exälle (tai yhteisille lapsille joiden mukana viesti voisi mennä) ja antaa omalle pojallesi joku toinen nimi.
Tai jos olet exän nyxän kanssa tekemisissä ja tulee nimistä muuten puhe, voithan kylmän rauhallisesti mainita että heidän lapsensa nimi juontaa juurensa sinun sukuusi ja olitte ko. nimestä yhdessä haaveilleet. :) Harmittaisi ainakin itseäni nyxän sijassa tuollainen. Jos haluat panna vittuilun kiertämään.
Lohdutuksena voin sanoa, että ehkä et olisikaan halunnut antaa kyseistä nimeä loppujen lopuksi. Meilläkin oli mieheni kanssa mielessä eräs nimi jo kauan ennen kuin olin raskaana. Kun sitten satuimme saamaan juuri sopivaa sukupuoltaa olevan lapsen, ei nimi tuntunutkaan juuri hänelle kuuluvalta. Annoimme toisen yhtä kauniin mutta "hänen näköisensä" nimen, joka oli valittu juuri tätä lasta varten, ei mitään mielikuvalasta.
kerrot, että olet hämmentynyt mutta liikuttunut siitä, että ex-miehesi halusi vaalia sinun sukusi muistoa antamalla lapselleen vaariesi nimet ja sinun ikiaikaisen suosikkinimesi. Sano, että olet kiitollinen, että mies kantaa mukanaan jo päättynyttä avioliittoanne ja sinunkin perhettäsi, vaikka on jo perustanut uuden.
Voi olla, että nimi vaihtuu.
Kasvappa aikuiseksi. Ehkä vain olet nimeämättä lapsesi, niin KELLÄÄN ei ole samaa nimeä eikä tarvitse vinkua, että joku on "varastanut" lapsesi nimen. Minä en huomaa mitään törkeää tässä asiassa, että exälläsi nyt sattuu olemaan saman niminen lapsi kuin sinä itse olisit halunnut, tuskinpa edes muistaa minkä nimen sinä olisit halunnut lapsellesi, jos muistaisi, ei olisi eronnut sinusta...
Tai jos olet exän nyxän kanssa tekemisissä ja tulee nimistä muuten puhe, voithan kylmän rauhallisesti mainita että heidän lapsensa nimi juontaa juurensa sinun sukuusi ja olitte ko. nimestä yhdessä haaveilleet. :) Harmittaisi ainakin itseäni nyxän sijassa tuollainen. Jos haluat panna vittuilun kiertämään.
tällaista, aiheuttaa, että nyxä joutuu omaa lastaan kutsuessaan aina muistamaan, että kysessä on miehen exän suvun perinteinen nimi. Jos se ex on idiootti, niin pitäisikö itse olla yhtä tyhmä?
Jos olisikin vain yksi nimi, mutta kun kyseessä on sekä ensimmäinen että toinen nimi.
Ja ne ovat minun vaarini ja isovaarini nimet, minkä exä tietää kyllä.
Eli ihan silkkaa vittuiluahan tuo on.
ap
No ei ole naurettavaa
rakentamaan draamaa.
kerrot, että olet hämmentynyt mutta liikuttunut siitä, että ex-miehesi halusi vaalia sinun sukusi muistoa antamalla lapselleen vaariesi nimet ja sinun ikiaikaisen suosikkinimesi. Sano, että olet kiitollinen, että mies kantaa mukanaan jo päättynyttä avioliittoanne ja sinunkin perhettäsi, vaikka on jo perustanut uuden.
Voi olla, että nimi vaihtuu.
puhunut exän kanssa asiasta? ikävä temppu, mutta sille tuskin mitään enää voi. :(
Kuinka moni teistä uskoo tämän vuodatuksen?