Ex-mies ja uusi vaimo varastivat lapsemme nimen!!!
Siis aivan käsittämätöntä..
Olen eronnut exästäni 6 vuotta sitten, nyt odotan poikavauvaa uudelle miehelleni viikoilla 36+2. Minulla ja exällä on kaksi yhteistä lasta.
Entinen mieheni ja hänen uusi vaimonsa saivat esikoisensa kuukausi sitten, ja nyt sain kuulla, että he ovat antaneet pojalleen tismalleen juuri sen nimen (siis sekä ensimmäinen että toinen nimi) jonka olin AINA halunnut antaa lapselleni, jos hän on poika. Kyseessä on siis minun suvussani kulkevat nimet, ja nyt ex-mies on siis varastanut kyseisen nimen.
Suututtaa ja itkettää. Toki voisin edelleen lain mukaan antaa tuon nimen omalla pojalleni, mutta edellisestä liitosta olemassa olevat lapsemme eivät ehkä ymmärtäisi, jos heillä on tismalleen saman niminen velipuoli sekä isän että äidin kotona.
Minusta tuo oli niin käsittämättömän törkeä temppu exältä, etten voi todeksi uskoa. Vai mitä mieltä te olette? Voinko yhä antaa tuon nimen vai mitä ihmettä oikein teen..? :(
Kommentit (133)
Ei nimittäin ole ensimmäinen kerta, kun tällaisen tarinan luen täältä.
Tällä kierroksella tosin kotitilan seinälle puuhun kaiverrettu sukutaulu on tuore käänne.
Kuopuksen ollessa 5v miehen exä kiukutteli nimestä. Olisi halunnut ko. nimen seuraavalle lapselleen. Erosivat kylläkin, eikä exä enää lapsiua saanut.
Itse en tiennyt, että nimi oli "varattu". Kyllä hetken aikaa kiukusta kihisin tuon kuultuani. Mies oli vallan unohtanut, että exä sellaista nimeä oli joskus ehdotellut...
mitäs sen on väliä, mikä sun lasten toisen puolen veikan nimi on`?
antaisin erinimen, mutta kertoisin exän nyksälle heidän nimensä historian.. ;)
Tulin takaisin kertomaan, kuinka asia on edennyt. Tuo juttu suututtui ja ihmetytti minua niin paljon, että soitin muutama tunti sitten exälle ja kysyin ihan suoraan, mistä oikein on kysymys. Kovin oli mies nolona ja vaikeana, mutta sai lopulta sanottua, että hänen uusi vaimonsa vaatimalla vaati noita nimiä heidän lapselleen, kun mies oli joskus erehtynyt mainitsemaan, että ne nimet me olisimme antaneet meidän lapsellemme, jos olisimme saaneet pojan.. Eli kyseessä onkin uuden vaimon vittuilu minulle, eikä exän. Ihmettelen kyllä, kuinka munaton täytyy miehen olla, että moiseen suostuu. Ja kuinka pienisieluinen ja ilkeä sen naisen täytyy olla... huh huh. ap
...on hienoa, että joku ottaa nimet käyttöön, itse olet niistä jo aikaa sitten luopunut kun työkaverin koiralla on sama nimi!
Mutta ketjuhan on teillä jo katkennut, jos välissä on sukupolvi, jossa ei ole miehiä.
On eri asia katkaista ketju tarkoituksella, ja eri asia ettei satu syntymään poikalasta.. Se vain tekee asian entistä tärkeämmäksi, kun isäni sekä setäni ja tätini ovat olleet pahoillaan, ettei kukaan ole voinut jatkaa perinnettä, kun kaikilla on vain tyttölapsia.
ap
tai mahdollisuutta vielä saada poika, jolle yhtälailla nuo nimet kuuluisi?
Ole rohkea ja valitse ihan mut nimet, niitä kun maailmaan mahtuu. Ennen katsottiin syntymäpäivän kohdalta allakasta nimi.
niin antaisin samat nimet AP:na pojalleen. Aivan sama vaikka lapsilla sitten on kaksi "Matti Johannesta" velipuolinaan.
Minusta asiaan vaikuttaa myös se, miten harvinaisia nuo AP:n suvun nimet ovat. Jos on tyyliä "Matti Johannes" niin nuo todella yleisiä nimiä. Vert. joku erikoisempi "Sirius Ebraham" mitä vaikeampi noin vaan keksiä sattumalta kenenkään.
Mutta anna ne nimet mitkä haluavat, loppujen lopuksi lasten nimillä ei merkitystä (kun ovat aikuisia) koska eivät samassa taloudessa asu. Ja teilläkin noiden poikien nimet olisivat "Matti Johanne Virtanen" ja "Matti Johannes Mäkinen" =ei täyskaimoja.
Usein myös nimistä annetaan lempinimiä, eli lapsienne velipuolet saattavat kohta olla "Masa" ja "Matsku" tmv. Tai sitten liitä kolman nimi mukaan, esim. "Matti-Eelis Johannes" tmv.
[/quote]
Eikä sisaruksillasi tai serkuillasikaan ole poikalasta tai mahdollisuutta vielä saada poika, jolle yhtälailla nuo nimet kuuluisi?
[/quote]
Minulla on yksi sisko, serkuillani ei ole vielä lapsia lainkaan. Toki joku heistä voi vielä saada poikalapsen, mutta juju onkin juuri siinä, että on suuri kunnia saada olla se perinteen jatkaja, joten joka sukupolvessa toivotaan sitä ensimmäistä poikaa.
Ja nyt se olisi syntymässä minulle muutaman viikon päästä, mutta exän inhottava akka ehti antaa heidän lapselleen nimen, jonka olen halunnut antaa pojalleni jo 34 vuotta..! Joten kyllä minua ihan oikeasti ja todella suututtaa.
ap
Yritä päästä asian yli. Ole iloinen, että nimi kelpas. Älä katkeroidu. Väestörekisterin nimipalvelussa, joka netissä ilmainen, on nimiä pullollaan. Onnea nimien etsimisessä!
Senkus laitat sen nimen, ethän todellakaan voi jättää niin paljon haluamaasi nimeä antamatta yhden pöljän eksän muijan vuoksi?! Ja mitä sitten, jos lapset ihmettelevät. Siinäpähän ihmettelevät
Ex-miehesi nykyinen vaimo taitaa olla aika tossun alla..
Täällä kirjoittelevat törkeyksiä sellaiset mammat( tai sellainen mamma monta eri kertaa muka eri-ihmisinä) ketkä ovat itse tainneet varastaa lapsensa nimen joltakin. Mielikuvituksen puutetta.
jotka korostavat sukunne kasitysta etta pojat ovat toivotumpia kuin tytot?
Suuri kunnia... haha
kuuden erovuoden jälkeen mitä nimiä olit kuvitteelliselle pojallesi suunnitellut. Älä yliarvioi omaa merkitystäsi exällesi. Elämä on hänelläkin jatkunut ja karavaanit kulkee.
Meillä on käynyt samoin, isä sai pikkuveljelleni nimen, josta äitini haaveili. Ehkä miehillä on huono mielikuvitus ja ne vaan ehdottaa jostain alitajunnasta nimen, jota ei muista eksänsä ehdotukseksi. Äitini oli todella vihainen, "onneksi" ei saanut koskaan poikaa, ajatelkaa nyt miten pöljää olis, kun mulla olis 2 veljeä täysin samalla nimellä :D ei se sukunimi paljon auta, kun kyseessä on oma veli tai veljet, kyllä niitä arjessa etunimellä kutsutaan.
ap et voi antaa juuri sitä nimeä, mitä olet 34 vuotta halunnut antaa?
Ei ole kauaa siitä ajasta,kun samalla luokalla oli monta samannimistä Jukkaa, Teroa ja Petteriä ja Minnaa.
Mikä estää antamasta ne kaksi samaa etunimeä? Laita sit vielä kolmas nimi, niin ei oo ihan sama.
Ap hei, oleellista on, onko nimet harvinaisia?
Onko?
Ja suvun tyttönä sapettais, kun kaikki "pitävät kunniana" saada poika ja jatkaa näin typerää nimiketjua.
Ja suvun tyttönä sapettais, kun kaikki "pitävät kunniana" saada poika ja jatkaa näin typerää nimiketjua.
Itse asiassa meilläkin on suvussa vähän vastaavanlainen nimenperiytyminen juurikin poikalapsilla, mutta taitaa olla vasta muutamia sukupolvia vanha juttu.
Hirveä itku perinteistä ja poikien paremmuudesta ja sukutauluista ja sitten ap on vielä eronnut ja tekee lapsia monelle miehelle. Aidosti perinteitä arvostavat ja yläluokkaiset menevät järkiliittoon rikkaan miehen kanssa ja hoitavat huvituksensa niin että jälkeläiset ovat kuitenkin varmasti laillisen aviomiehen.
Harmillista tosiaan sekin ettei ap rakasta tai arvosta tyttäriään :(
On eri asia katkaista ketju tarkoituksella, ja eri asia ettei satu syntymään poikalasta.. Se vain tekee asian entistä tärkeämmäksi, kun isäni sekä setäni ja tätini ovat olleet pahoillaan, ettei kukaan ole voinut jatkaa perinnettä, kun kaikilla on vain tyttölapsia.
ap