Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Aurorix-lääkkeestä

Vierailija
24.09.2012 |

Kärsin lievästä paniikkihäiriöstä ja ahdistuksesta, masennusta ei ole. Olen syönyt aurorixia noin kuukauden, ensin 2 viikkoa 300 mg ja 2 viikkoa 600 mg. Tuntuu että paniikkiolo vaan on lisääntynyt lääkkeen myötä. Te joilla on kokemusta, niin kuinka kauan kannattaa syödä, kun voi olla varma ettei sovi? Ja miten muuten teillä on auttanut kyseinen lääke? Lisäksi mulla on kauhea päänsärky. Mietin jo lopettamista, en jotenkin usko että toi lääke auttaa, se tuntuu lisäävän vaan paniikkihäiriötä ja koko ajan on semmonen paniikkiolo päällä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ketjun ekat viestit on harmillisesti aika syönyt jostain syystä puhki, lisään nyt oman viestini tähän samaan syssyyn.

Minulla on keskivaikea masennus ja sosiaalisten tilanteiden pelko. Sain Aurorix-reseptin ja kun olen lukenut muiden annostuksia, alkaa ihmetyttää. Minulle on määrätty (psykiatri kirjoitti reseptin) parin viikon noston jälkeen 2 x 600 mg päivässä! Eli kaksi kerta päivässä kaksi 300 mg tablettia. Onko näin korkeista annoksista kokemuksia? Olen nyt vaiheessa jossa otan kaksi kertaa päivässä yhden 150 mg tabletin.

Vierailija
22/29 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vanha ketju onkin, kerron tänne oman kokemukseni jos se vaikka jotakuta muuta joskus avittaisi. Olen syönyt Aurorixia nyt muutaman kk. Ensimmäiset kuukaudet en huomannut juuri mitään eroa masennuksessani suuntaan tai toiseen, ehkä vähän virkisti mutta ei silti saanut mitään ihmeitä aikaan. Jatkoin sinnikkäästi ja sitten puhkesikin aivan järjettömän kova ahdistus, kaikki päivät menevät paniikissa täristen. Annosta kuitenkin vain nostettiin, kun psykiatri ajatteli ettei annos vain ollut minulle riittävä. Eipä auttanut, nyt sitten lääkkeen purku menossa ja tämäpä se vasta järkyttävää paniikkia onkin. Jostain lukenut että tästä ei kauheita vieroitusoireita ainakaan henkisellä puolella tulisi, mutta näköjään itselläni mikään ei mene saman kaavan mukaan, tai sitten muut eivät ainakaan ole netissä tällaisesta avautuneet..

Lisään että ahdistustaipumusta on kyllä ollut pitkin elämää, mutta se oli aikalailla hallinnassa ennen Aurorixia eikä näin pahana koskaan. Seuraavaksi palaan takaisin SSRI-lääkkeeseen, sen kanssa elämästä selvisi edes jotakuinkin eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kauan sitten keskivaikea masennus ja ahdistusta. Sain Aurorix-reseptin (en pysty enää muistamaan annostusta) mutta en sivuoireiden vuoksi kyennyt käyttämään kuin 3 päivää tätä lääkettä. Ahdistus kasvoi varmaan satakertaiseksi, olin ihan raivona, tärisin enkä kyennyt mihinkään normaaliin opiskelu-/työelämään. Kokemus oli todella pelottava ja päätin yksinkertaisesti lopettaa lääkkeen, koska ylipäätään koin mielialani johtuvan vaikeista elämänkokemuksistani, joihin halusin keskusteluapua, en lääkettä.

Vierailija
24/29 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla annettiin Aurorix vaikeaan masennukseen. Auttoi jo viikossa! Aluksi oli lievää päänsärkyä ja levottomuutta, mutta parin kuukauden päästä helpottivat. Ei ole enää turta olo vaan tunteet ovat palanneet eikä enää ahdista eikä ole joka päivä halua kuolla. Seksihalutkin ovat palanneet pitkältä tauolta.

Nyt olen syönyt Aurorixia reilu puoli vuotta. Koetan lopettaa heti kun pääsen terapiaan.

Tietääkö kukaan miten tää lääke eroaa voxrasta?

Vierailija
25/29 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra tais nostaa lähinnä dopamiinin ja jonkin verran noradrenaliinin pitoisuutta aivoissa, ei siis serotoniinia. Korjatkaa toki jos muistan väärin.

Vierailija
26/29 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voxra tais nostaa lähinnä dopamiinin ja jonkin verran noradrenaliinin pitoisuutta aivoissa, ei siis serotoniinia. Korjatkaa toki jos muistan väärin.

Kyllä, ja itselle Voxra toimi vähän samaan tapaan ku bensa liekkeihin. Se virkistää päivää kyllä, mutta jos on jo entuudestaan ailahteleva olo, ni tämä vain kiihdyttää sitä. Ku lopetin sen ni olo muuttu ihan veteläksi ja laiskaksi välittömästi. Vaikeuksia löytää sopiva lääke mikä veisi pois sitä ailahtelevuutta, muttei turruttais.

Vierailija
27/29 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnon masennuslääke - https://nplink.net/bjahj033 Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn. 

Vierailija
28/29 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Aurorix reseptin, jossa annos on 1 tb 2 X päivässä. Mutta miksi? Onko lääke tosiaan niin lyhyt vaikutteinen? Ja jos toinen lääke on aamulla niin onko toinen iltapv vai  illalla ennen nukkumaan menoa?

Vierailija
29/29 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole kuin aamuisin otettava tabletti 150 mg. Välillä käytin 300 mg, mutta se tuntui aiheuttavan unettomuutta. Mitä tulee vanhaan aloitukseen, niin oma kokemus on, että Aurorix vähentää ahdistusta ja paniikkihäiriöitä.

Ihmiset reagoivat lääkkeisiin eri tavoin. Valitettavasti joskus on vain kokeiltava eri vaihtoehtoja.

PS. Masennukseni luokiteltiin jokunen vuoksi sitten näin: "vakavan masennuksen vaikea-asteinen jakso". Ei ollut siis kyse alakulosta tai apeudesta, olin aivan tiltissä. Vähin erin siitä on noustu.