Nähtiin tänään cittarissa lapsi (pieni poika) jolla oli spiderman puku päällä!
Kyllä kun oltiin ukon kanssa siinä jogurtti hyllyillä ja meillä oli lapset mukana, niin toinen lapsistamme kohautti isin olkapäätä että " isi kato! " ja mieheni kääntyi sitten katsomaan ja minä kanssa ja hui että säikähdettiin kun meidän takana riehui sellanen pikkupoika spiderman asu päällä!
Ensin ei kerenny ees tajuta tilannetta, säikähti siis että mikä hullu tuossa riehuu.. ennen kun tajusi että sehän on lapsi jolla on tuollainen puku päällä
Lapseni rupesi hihittelemään takanani tälle spiderman pukuiselle lapselle ja kyllä siinä oli naurussa pidättelemistä minulla ja miehelläkin. :D
Kai se akka (lasten äiti) joka työnti ilmeisesti tämän pojan pikkusiskoa sellaisissa autokärryissä ja tämä poika istui sitten tämän autokärryn katon päällä välillä niin huomasi kai meidän reaktiot siihen poikaan joka juoksenteli ympäriinsä levottomasti ja välillä paukutti nyrkein sitä autokärryä, mutta vaikka huomasi meidän reaktiot niin oli kuin ei mitään.
On edesvastuutonta etenkin istuttaa niitä lapsia niiden autokärryjen katon päällä työnnettäessä. Sehän on vaarallista ja sitä paitsi kiellettyä! Se kärry on vaan yhdelle ja se pieni tyttö joka siellä sisällä autossa istui niin oli kyllä oikeassa paikassa, oisko tytöllä ollu ikää n. 4v. Mutta tämä 7-8vuotias poika joka kolus aina välillä sen autokärryn katolle niin oli kyllä sitten aivan väärässä paikassa..
Kuka muutenkaan antaa lastensa lähteä hillumaan tuollasissa pellevaatteissa ruokakauppaan?
Meillä nuo leikit on kuulunu aina kotia ja sitten kun lähdetään kauppaan niin laitetaan jotain asiallista päälle esimerkiksi. farkut ja ulkotakki. En minä antais tuommosissa kamoissa kauppaan sisälle mennä, kyllähän ne ihmiset nyt kahtois että eletäänkö meillä ihan pellossa.. Ja muutenkin että siellä isossa citymarketissa kiljutaan ja juoksennellaan ympäriisä. Ei meillä semmonen peli vetelis, jos ei osaa siinä vanhempien matkassa rauhassa pysyä niin sit se on homman nimi semmonen ettei seuraavan kerran lähe kauppaan mukaan, joko jää kauppaan odottamaan tai sitten jää istumaan autoon sisälle ja muutenkin tulishan siinä hätä ja huoli jos lapsi katoais sinne ihmispaljouteen.
t. lasten 12v ja 10v äiti.
Kommentit (50)
ihan HIRVEETÄ, kyllä on nykyäideillä vanhemmuus hukassa, ei meidän nuoruudessa. terv. yks mummu ;))))
Kuten sanoin että annan kotona leikkiä vaikka mikä tollanen puku päällä, mut kauppaan se päällä ei kyllä lähdetä hillumaan. Koska niin siellä ei hillu suurin osa muistakaan ihmisistä, suurin osa osaa käyttäytyä.
Kyllä minä esimerkiksi olisin voinut ihan hyvin 3-vuotiaan taluttaa autoon odottamaan kädestä pitäen jos siellä kaupassa käynnistä ei tulisi muuten mitään ja sit lapslukko autoon vaan päälle ja se on siinä. Siellä sit huutakoot ja kirkukoot kun karkkia ei saa ja muutakaan hyvää ei tule, kun käyttäytyä ei osata. Alle 3v kohdalla ois varmaan ollu toinen juttu, sit sitä ei ois auttanu muu kuin sitä rääkyvää ja riehuvaa kakaraa kestää tai jos on vaan mahdollisuus et molemmat vanhemmat ollaan kotona niin mies ois jääny sitten sen penikan kanssa kotiin.
Tuo ois just niin hirveää et jos lapsi vaikka karkais jonnekkin hyllylle, ei saatana (anteeks kiroamiseni myös) mutta ei saatana kun sitä sais hädässä ehtiä ja vaikka tietäis aina et mille hyllylle se menee nii sitä ei tiiä millanen ihminen siitä kävelee ohi, aikuinen siis ja kaappaa sen vaahtosammuttinen kokosen pennun kainaloonsa! Eikä sellanen mahda sille kaapparille yhtikäs mitään, jos vielä tukkii suunkin kädellä tai sitten lapsi ei tajua kunnolla sitä tilannetta että osaisi ruveta edes rääkymään.. Aattelee vaan että tuo on joku äidin isän kaveri.
Kauhea tilanne. No jaa, ikävä ihminen voin sitten sinun mielestäsi olla kun en mahdollista tälläistä tilannetta. =) ikävimpiä ihmisiä minun mielestä olette enemmän te jotka annatte lapsen riehua kuin heinäpellossa kaupunkialueella ja kaupunkilaisten seassa...
kun tullaan suoraan tanssitunnilta, jos jotain haittaa niin voi, voi...
Minusta tämä oli päivän piristys, mielikuva spider-pojasta kiipeilemässä kaupassa:))
Siksi porukalla sitten kauppaan mentiin.
Ja vaikka ois naamiaisista tullutkin niin ei kai kukaan tosissaan lähde niissä pelleasuissa kauppoihin ;)
Vaihtovaatteet mukaan.
Se on muutenkin aika holtitonta tälläisellä syksysäällä kulettaa lasta jossain ohuessa spiderman puvussa. Sama kuin tyttöä prinsessa röyhelömekossa. Tai sitten suorinta teitä kotia. Kyllä se muuten pitäis olla kunnon vetimet päällä, jotka pitää tuulta ja sadetta ettei vaan vilustu..
AP, olette vissiin työttömiä tai muuten syrjäytyneitä kun teillä on koko perheen kanssa tilaisuus mennä maanantaina päivällä kauppaan? Sitä perheen yhteistä laatuaikaa marketissa? Kenties maksusitoumuslaput taskussa? Muistakaa nyt ettei sitä kaljaa saa niillä sossun lapuilla ostella!
Kannattaisiko oikeasti mennä töihin niin ei tarvitsisi elämänsisältöään hakea paheksumalla joitain satunnaisia sivullisia kaupassa? Roskasakilla on tietysti se, että on tarve hakea joku jonka yläpuolelle voi asettua. Siksi te vihaatte usein maahanmuuttajia, mutta näemmä teidän farkkutarkkinormista poikkeava lapsiperhekin on teille hyvä kohde.
siis luuleeko se ap että nämä spiderit tulee josta maalta? ainakin tämä balleriinaperhe asuu ihan keskustassa. Enemmän ne siellä maalla toljottaa kun on vähänkin poikkeavaa..
ja hei, nykyautot saa auki sisäpuolelta joten ei ole ihan turvallista jättää lasta yksin autoon puhumattakaan 3:vstä joka takuulla siellä hätääntyy.
jos ei ole marketissa välikausihaalaria:)))
" meidän neiti käy usein marketissa balleriinapuvussa
kun tullaan suoraan tanssitunnilta, jos jotain haittaa niin voi, voi...
Minusta tämä oli päivän piristys, mielikuva spider-pojasta kiipeilemässä kaupassa:)) "
Luulis nyt jokasella järki sen verran leikkaavan, et jos on jossain harrastuksessakin esimerkiksi ja tollanen tanssitunti, siellä tietysti hikoo tai rauhallisempaa tanssia tuo taitaa kyllä olla.. mutta silti, jos ne harrastustilat ei ole ihan surkeat niin siellä on mahdollisuus varmasti vaihtaa ne vaatteet. En minäkään ratsastustunnin jälkeen kävele hevosen paskasilla ratsastussaappailla ja hevosen paskalle haisevilla muillakin ratsastustamineilla kauppaan sisälle. :D
t: ei ap, mutta toinen pohdiskelija..
Kyllä minä esimerkiksi olisin voinut ihan hyvin 3-vuotiaan taluttaa autoon odottamaan kädestä pitäen jos siellä kaupassa käynnistä ei tulisi muuten mitään ja sit lapslukko autoon vaan päälle ja se on siinä. Siellä sit huutakoot ja kirkukoot kun karkkia ei saa ja muutakaan hyvää ei tule, kun käyttäytyä ei osata. Alle 3v kohdalla ois varmaan ollu toinen juttu, sit sitä ei ois auttanu muu kuin sitä rääkyvää ja riehuvaa kakaraa kestää tai jos on vaan mahdollisuus et molemmat vanhemmat ollaan kotona niin mies ois jääny sitten sen penikan kanssa kotiin.
Olet kyllä ihan karsea tyyppi etkä todellakaan kyvykäs arvioimaan kenenkään vanhemmuutta, jos todella olet sitä mieltä että kolmivuotias pitäisi TELJETÄ AUTOON YKSIN kun vanhemmat käyvät kaupassa. Haloo, toivottavasti susta on tehty lastensuojeluilmoitus, tuollaiselta "kasvattajalta" lapset pois ja piuhat solmuun. Kiroilusi viimeisteli itsestäsi antaman hirviökuvan. Hyi.
Kuten sanoin, että meillä molemmilla minulla ja miehelläni oli tänään vapaapäivä ja lapset haettiin koulusta.
Olemme molemmat miehen kanssa yksityisyrittäjiä, joten yrittäjinä pystymme myöskin määrittämään omat työaikamme.
Ja tienaamme todellakin ihan hyvin, ei ole tarvinnut missään vaiheessa sossun tukiin sortua.
Ja jos tämä balleriina perhe asuu kaupunkiseudulla, niin onneksi olkoon vaan, voihan sitä kaupungissakin elää kuin heinäpellossa. :)
Saa kieli keskellä suuta olla ja liikkua varovaisesti pälyillen, että osaa teidän kaikki hienot sääntönne ja lasten vaatetuksen ja muut kommervenkit. Täytyy varmaan alkaa käydä pääsääntöisesti vaan tuolla kyläkaupalla, niin ei tarvitse teidän siellä jogurtti hyllyn tuntumassa meitä maalaisia ihmetellä. Vai ihan spiderman asussa, kauheeta, en nyt sentään noin pahasti ole siellä Kaupungissa vielä mokaillut. Onneksi!
on mukana mutta lapsi saa kuulkaa ihan itse päättää jos haluaa röyhelöhameella jatkaa kauppaan tanssitunnilta :) saapahan muutkin kaupassa vähän päivänpiristettä.
Ja jos jonkun mielestä lapsi on hemmoteltu kun saa kaupassa vähän juoksennelle ja hassusti pukeutua nii ei haittaa nim. kasvatustieteen tutkinto löytyy
Koska onneksi meillä ei ole ollut tarvetta sellaiseen, lapset osanneet aina käyttäytyä.
Mutta olisin voinut harkita ehkä tuollaista jäähyä. :) siinäpähän sitten hätääntyisi, ei sinne autoon kuole jos mulla 5min menisi ja saisin ne ovet lukkoon sillä tavalla että sieltä ei ulos pääse eikä sinne kukaan muukaan ulkopuolinen pääse myöskään sisään juuri nimenomaan lapsen turvallisuuden kannalta.
Siinäpähän oppisi että tuolla tavoin ei passaa siellä kaupassa käyttäytyä. Vaikka 3v onkin lapsi niin se on just siinä rajalla, että ehkä voisin leikki-ikäisellä tuon rankun toteuttaa. En todellakaan vauvalla tai taaperolla, kun ymmärtämisen taju on vielä tuhat kertaa kyseenalaisempi kuin tällä 3-vuotiaalla.
Sanontakin kuuluu, vaikka onkin ehkä hieman ilkeä ja sopimaton tähän kuvaan, mutta kuitenkin: Turha sitä on kykkiä enää polvillaan jos on jo paskat housussa.
Eli kiteytettynä: 3v saa lähteä sinne kauppaan ja saisi sieltä kaupasta namia ja joskus ehkä ylimääräisen lelunkin jos on vaan rahaa sillä hetkellä ostaa. mutta minä sanelen pelisäänöt ja jos niitä sääntöjä ei noudateta, silloin tulee äkkistoppi ja mukavuudet lähtee pois.
Hellin siis mun lapsia ja olen hyvä äiti. Mutta tarvittaessa ja tietyissä asioissa, osaan olla myös erittäin ankara.
Täähän on vaan sitä oikeenlaista kasvatusta. Ainakin minun mielestäni.
Peräjuupajokelaiset on lähteneet oikein suureen markettiin ja törmänneet spidermaniin. Ja nyt on sitten koko kylälle puhuttavaa ja kohkattavaa. On se kauheaksi mennyt tää nykymaailma.
Ihan sen takia, et niillä hikisillä vaatteilla ei oo mukava mennä kun ajattelee toisiakin ihmisiä, se ei ole heille mukavaa et treenikamoja ei oo viititty tai kehdattu vaihtaa tai vaihdattaa pois päältä.
Ja sitten myöskin ihan lapsen oman terveyden kannalta. Kun on hikinen ja lähtee tonne ulos hikisenä, niin mä sanon et äkkiä siinä kipeenä on, noustaa ties keuhkoputkentulehduksen ja kuumeen ja sehän sitä sitten onkin vasta mukava kipeänä pälyillä siellä sängyssä.
Joten ajatelkaa myös lastenne terveyden kannalta. Ehkä kuulostaa vähän hölmöltä ja saattaa olla liian ylilyöntiäkin jonkun mielestä, mut mielummin enemmän huolehtivaisempi kuin huoleton, sit voikin tarpeen mukaan aina löysätä!
Ja mullon myöskin ihan löysä nuttura mut tarpeen tullen kireä. ;)
no 3-4 v tanssitunti ei ehkä ole ihan sama asia kun teini-ikäisten hikitreeni...
Minä kyllä todellakin menen tallilta tullessani niillä tallivaatteilla ja hevosenpaskalle haisevana ihan ruokakauppaan.
En todellakaan ala vaihtamaan koko vaatekertaa kauppareissun takia. Käyhän siellä muutkin ihmiset töistä tullessaan ja urheilemasta tullessaan jne. jne.
Kauppareissu ei kai nykypäivänä sentään enää ole niin "hieno" tapahtuma, että sitä varten erikseen tarvii vaatteet vaihtaa.
Ja ihan aikuinen, 43 -vuotias, perheellinen, koulutettu, hyvätuloinen ihminen olen.
Ja alkuperäiseen keskustelunaiheeseen... Kyllä, minun lapseni ovat joskus olleet kaupassa moisissa "pellevaatteeissakin". Mutta käytöstapoja vaadin kyllä ehdottomasti. Ei möykätä eikä kiipeillä.
pesunkestävältä juntilta.
Äläkä edes kuvittele jättäväsi lasta autoon odottamaan, se on heitteillejättö.
Voisitte molemmat laihduttaa 50 kiloa ja käydä kampaajalla! Vaatteetkin ja hampaat voisi pestä joskus.