Raskaudesta kertominen töissä
On se helppoa.
Kertonut esimiehelle, sairaanhoitajallemma ja lähimmälle työparille, siis yhteensä kolmelle ihmiselle, ja koko talo, n20ihmistä tietää jo raskaudestani.
Hienoa.
Olisi kivaa tietää myös millaiseen sävyyn raskaudestani on puhuttu, kun kävi niin hölmösti että plussasin viikko sen jälkeen kun olin uudessa paikassa aloittanut....
Kommentit (7)
miksi kukaan kertoisi töissä ennen kuin on ns. turvallisilla viikoilla. Itsekin olen raskaana, mutta en aio kertoa vasta kun vatsa alkaa pyöristyä. Toinen raskaus, joten se aika lienee jos vko 18 kieppeillä.
esimiehellä ja sairaanhoitajalla on vaitiolovelvollisuus, mutta työparilla ei. Eli ittiäs saat syyttää.
miksi kukaan kertoisi töissä ennen kuin on ns. turvallisilla viikoilla. Itsekin olen raskaana, mutta en aio kertoa vasta kun vatsa alkaa pyöristyä. Toinen raskaus, joten se aika lienee jos vko 18 kieppeillä.
On vain pakko.
Tai no, ei pakko, mutta en nähnyt syytäkään valhdella minkä takia tarvitsen tiettyjä vapaita, ja minkä takia tarvitsen apua nostoissa.
vaiheessa raskautta kertoi asian töissä?
Inhottava juorukerho
Oletko ensimmäinen ihminen joka on raskaana ? Tosi moni äiti arvaa aika pienistä jutuista toisen olevan raskaana. Aivan liian esikoista odottava kuvittelee että kaikkien ihmisten pitää nyt onnitella ja huomioida häntä.
Olen töissä talossa, jossa on 150 henkeä, valtaosa naiia, raskauksia tukee esille koko ajan ja anteeksi jos en jaksa innostua sun raskaudesta niin paljon kuin sinä haluaisit.
Vinkki ! Älä kerro kenellekään jos et halua tietävän.
Tämä ei ole maailman tärkein juttu.
Oletko ensimmäinen ihminen joka on raskaana ? Tosi moni äiti arvaa aika pienistä jutuista toisen olevan raskaana. Aivan liian esikoista odottava kuvittelee että kaikkien ihmisten pitää nyt onnitella ja huomioida häntä.
Olen töissä talossa, jossa on 150 henkeä, valtaosa naiia, raskauksia tukee esille koko ajan ja anteeksi jos en jaksa innostua sun raskaudesta niin paljon kuin sinä haluaisit.Vinkki ! Älä kerro kenellekään jos et halua tietävän.
Tämä ei ole maailman tärkein juttu.
Kivaa että vaivuduit kuitenkin kommentoimaan.
No, ensinnäkin en odota esikoista, vaan toista. Toiseksi olen vasta rv9+3.
Kolmanneksi olen omassa yksikössäni yksin töissä, enkä pahemmin ole käynyt kahvilla muiden kanssa, eivät siis ole kovin paljon ehtineet huomata miten käyttäydyin ennen positiivista raskaustestiä verrattuna käytökseeni sen jälkeen.
En kuvittele että minua pitäisi onnitella, jos haluaisin onnitteluja olisin varmaan kertonut jotenkin yleisesti kahvitaukona kaikille että hei, olen raskaana!
En oleta että olisivat innostuneita tai edes kiinnostuneita, sen takia ärsyttää/ketuttaa/ihmetyttää ettö koko talo tietääkin mun raksaudesta, eli siitä on puhuttu, kun kaikkihan ei ole töissä samaan aikaan kun tehdään vuorotöitä.
Ilmeisesti uusi, raskaana oleva työntekijä nyt vaan on kova puheenaihe siellä.
mulle kävi jotakuinkin samalla tavalla. Harmitti, kun kerroin asiasta kollegoille ja seitsemästä vain yksi yllättyi (ja onnitteli), muut oli jo juorujen kautta kuulleet. Olin kertonut asiasta aiemmin toiselle tiimille yhteisessä palaverissa ja pyytänyt pitään sen salaisuutena reilun vuorokauden, jotta voin itse kertoa kollegoilleni. Välillä sitä miettii, että onko töissä lastentarhassa vai pörssiyhtiössä.