Miten hitossa voi yhdessä viikonlopussa paino nousta kolme kiloa???
Olen syksyn aikana saanut painon tippumaan hienosti 72 kg:sta 66,5 kg:aan.
Yksi ainoa viikonloppu mummolassa mummon eväillä pottuineen ja jälkkärijäätelöineen (mutta kylläkin monta kertaa päivässä), ja nyt vaaka näyttää himppasen yli 69 kg!!!
Mitä järkeä on laskea jokainen kalori ja laihtua gramma kerrallaan kuukausien ajan, kun sitten yksi viikonloppu ilman laskemisia vesittää koko kuukausien työn?? Miten se voi edes teoriassa olla mahdollista, kertokaa kiltit!!
Kommentit (23)
Toki ymmärrän, että en voi, kuin syyttää itseäni, mutta kun se ruoka on niin hyvää;)
nyt siellä on tavallinen tai runsas annos ruokaa
Nesteitä saattaa kerääntyä ja jonkin verran paino nousta, mutta parissa päivässä neste kyllä häviää kun herkuttelu vaan loppuu.
ihan normaalia. sitäpaitsi naisilla vaihtelee paino todella paljon jopa vuorokausitasolla hormonien yms vuoksi.
älä masennu, kyllä se siitä!
pois parissa päivässä. Mä en ole ap, mutta mulle on monesti käynyt noin ja viikon - 2 viikkoa olen joskus parhaillaan laihduttanut pois lauantain ja sunnuntain syömisiä. Eli ei tosiaankaan mitään nestettä voi olla.
ne lähtee kyllä kun palaat omaan ruokavalioon. Muistelen painonvartijoista että 2 päivää mässyä ei vielä lihota, eli ei jää pysyvästi kehoon jos heti jatkaa dieetillä.
Jos 80000 kcl on se, mitä pitää tulla vajette, et yks kilo tippuu, niin miksi tuon määrän syöminen 3 päiväs, tuo 3-4 kiloa... eikä pirullakaan eroon, eli ei nestettä.
Jos 80000 kcl on se, mitä pitää tulla vajette, et yks kilo tippuu, niin miksi tuon määrän syöminen 3 päiväs, tuo 3-4 kiloa... eikä pirullakaan eroon, eli ei nestettä.
lienee yksi nolla liikaa?
Mistä muuten moinen tieto että 8000 kcal/+-läskikilo on peräisin?
Jos et normaalisti syö paljon hiilareita, johtuu painonnousu siitä. 1g hiilareita sitoo 4g nestettä itseensä, eli siitä johtuu painonnousu. Häviää pikkuhiljaa.
En ole se joka laittoi tuon 8000kcal per läskikilo, mutta sehän menee niin, että 7000kcal on yksi läskikilo, mutta koska laihduttaessa lähtee myös lihasta ym. pitää olla noin 9000kcal vajetta, jotta puhdasta läskiä on lähtenyt kilo. Siis laskennallisesti.
Mummolan ruoat olleet suolaisia, turvottaa. Juo paljon niin pari kiloa lähtee kusemalla.
kuin 2000-2500 kaloria per päivä (ja treenaa + hyötyliikuntaa) mulle tulee kilo lisää. Se tosin lähtee parissa päivässä mutta harmittaahan se aina aloittaa maanantai panttaamalla:( Osittain kai nestettä.
Nyt lähdetään reissuun pe-ma ja tiedän että tiistaina paino on +2-3 kg..... Syödään kyllä hyvin paikallisia herkkuja mutta toisaalta kävellään 10-20km päivässä ympäri kaupunkia.
Ei ymmärrä....
ennen ja jälkeen?? Eipä tule grammankaan eroa vaikka pytty on täynnä - sitä itteään...
ennen ja jälkeen?? Eipä tule grammankaan eroa vaikka pytty on täynnä - sitä itteään...
olen ihmetellyt samaa, vaikka tulisi tuutin täydeltä...
[quote author="Vierailija" time="24.09.2012 klo 15:06"]
miksei näy painossa, pitäis kyllä näkyy
Vierailija kirjoitti:
Olen syksyn aikana saanut painon tippumaan hienosti 72 kg:sta 66,5 kg:aan.
Yksi ainoa viikonloppu mummolassa mummon eväillä pottuineen ja jälkkärijäätelöineen (mutta kylläkin monta kertaa päivässä), ja nyt vaaka näyttää himppasen yli 69 kg!!!
Mitä järkeä on laskea jokainen kalori ja laihtua gramma kerrallaan kuukausien ajan, kun sitten yksi viikonloppu ilman laskemisia vesittää koko kuukausien työn?? Miten se voi edes teoriassa olla mahdollista, kertokaa kiltit!!
Onko tuo oikeasti jonkun mielestä paljon. Jos syö vapaasti mun paino nousee yhdessä viikonlopussa 8 kiloa, ja silloinkaan en ahda ruokaa kaksin käsin edes vaan näen nälkäänim välillä.
Täällä tuskailen saman asian kanssa.. koko viikonlopun ollut juhlia ja erinäisiä kestejä pe-su ja tullut syötyä todella epäterveellisesti siis juustoja, viiniä ja kakkua. Paino viime torstaina oli 73 kiloa ja tänään aamulla kun kävin vaa'alla 75 kiloa. Siis 2 kiloa noin lyhyessä ajassa!!??? Nyt on lihava olo ja kaduttaa.
Hiilihydraatit turvottaa. Nyt pari päivää ilman hiilihydraatteja niin paino on entinen.
Eihän tuo ole mitään. Aikuisen miehen paino voi heitellä 7-8 kiloa viikonloppuna kun oikein mättää ruokaa ja olutta. Se lähtee myös 2 päivässä taas pois kun treenaa ja syö taas normaalisti.
Suola turvottaa, kerää nestettä. Hiilarit ei. Tosin liika määrä mitä tahansa, myös proteiinia, muuttuu rasvaksi ja lihottaa, mutta harvemmin viikonlopun aikana edes voi syödä niin paljon.
Painoa tulee ihan humpsahtaen lisää, mutta menee tolkuton aika saada ne kilot pois.
Mä olen ajatellut, että kun on vähäisellä ruualla ja kun sitä saa enenmmän, niin elimistö "imee ne itseensä", haluaa kaiken polttoaineen käyttöön.
Sama juttu, kun personal trainer teki mulle ruokavalion, jossa mun piti pudottaa ½-1 kilo viikossa. Jos lipsuin ihan vähänkin ruokavaliosta, niin heti tuli lisää painoa. Kiva sitten arjet ja viikonloput yrittää pärjätä jollain dietillä ettei saavutukset mene hukkaan...