Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bruttotulot meillä n. 3000 e

Vierailija
23.09.2012 |

Miten arvelette että pärjäämme? Asutaan Vantaalla, 79 neliöö, kumpikin käy töissä, luuletteko että meillä on kulutusjuhla vai nälkäkuuri?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsia, kuinka monta? Miten liikenne: onko työmatkat ihan vieressä vai tarvitaanko autoa, vuokran/lainan suuruus?

Entä mikä on palkkojen suhde? Jos kumpikin on töissä ja saatte tulot noin puoliksi, niin veroprosenttikaan ei varmaan ole kovin iso.

Sairauksia? Meneekö paljon rahaa lääkekuluihin, terapioihin jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat bruttotuloni (lapsilisineen ja exän elatusapuineen) ovat 1700€. Olen yhden lapsen yh.

Meillä on toistaiseksi ihan tarpeeksi rahaa, kun ei tarvita autoa.

Kulutusjuhlaahan on liharuoat, elokiuvat ja teatteri, harvinaisemmat ravintolassa syömiset, pienektin lomamatkat, maksulliset harrastukset, karkkipäivät, uudet vaatteet jne. Maailman mittakaavassa olemme rikkaita.

Vierailija
4/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa on kyllä pl-seudun halvinta aluetta, mutta eihän sitä voi tietää minkä tasoisessa asutte, minkä ikäisessä ja millä alueella.

Eikä sitäkään tiedä minkä kokoinen teidän perhe on, ja paljonio teidän nettotulot on.

Ihan mahdotonta sanoa mitään

Vierailija
5/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtalaisella alueella (ei tarvitse pelätä jengiampumisia tai voi liikkua kello 18.00 jälkeenkin bussilla) on aikamoista kulutusjuhlaa moneen tämän maailman maapallon asukin mielestä.

Vierailija
6/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä vielä pois vuokra, 940 e/kk. Plus laskut. Olen aivan paskana. Älkää kertoko mulle että miksi olen sössinyt elämäni näin, älkääkä myöskään sanoko että menkää sossuun/ kelaan, emme saa sieltä mitään. ap

Ei mulla muuta.

Vierailija
7/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutte luultavasti asumisoikeusasunnossa tai kaupungin vuokratalossa jossa vuokra n 800. Elätte vähän normaalia säästeliäämmin, teillä on korkeintaan yksi auto ja pyritte kulkemaan työmatkanne julkisilla jos suinkin voitte. Teillä on luultavasti vain yksi lapsi ja hän luultavasti jo koulussa. Ostatte vaatteenne alennusmyynnistä tai Tallinnasta. Lapsenne ei pelaa jääkiekkoa eikä ratsasta vaan sählyä tai harrastaa agilityä 6 v vanhan bordercolliensa kanssa jonka hän on saanut isovanhemmaltaaan lahjaksi.

Vierailija
8/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vantaalta saa kyllä halvempiaki asuntoja.

Vierailija
9/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh antaa olla, en jaksa enää. Tämä kaikki on mun vikani.

Vierailija
10/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuluihin. Koska ei ole kyse edes kasvavista lapsista, jotka tarvitsisivat uusia vaatteita ja kenkiä, niin tulette ihan tarpeeksi hyvin toimeen.

siitä vielä pois vuokra, 940 e/kk. Plus laskut. Olen aivan paskana. Älkää kertoko mulle että miksi olen sössinyt elämäni näin, älkääkä myöskään sanoko että menkää sossuun/ kelaan, emme saa sieltä mitään. ap

Ei mulla muuta.

Vierailija
11/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuluihin. Koska ei ole kyse edes kasvavista lapsista, jotka tarvitsisivat uusia vaatteita ja kenkiä, niin tulette ihan tarpeeksi hyvin toimeen.

ja häntä risoo kun ei ole varaa ulkomaanmatkoihin, kapakassa käymiseen ym mitä vastaavassa iässä olevilla lapsettomilla on tapana harrastaa.

Mä sanon että sitten vasta kun ap:llä on lapsia nini tiedätte millaista arki on.

Meillä siis 2600 netto kuussa, 2 aikuista, 1 lapsi

Vierailija
12/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä kapakoissa jne. Kotivakuutus, sähkö, kodinkoneet ym. kulut ovat yhteisiä puolison kanssa. Ihmeellistä jos terveet (esim. terapia ja lääkkeet kalliita) eivä tule noilla tuloilla toimeen.

ja häntä risoo kun ei ole varaa ulkomaanmatkoihin, kapakassa käymiseen ym mitä vastaavassa iässä olevilla lapsettomilla on tapana harrastaa.

Mä sanon että sitten vasta kun ap:llä on lapsia nini tiedätte millaista arki on.

Meillä siis 2600 netto kuussa, 2 aikuista, 1 lapsi

Vierailija
13/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
14/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te nyt lapsilisän ainakin saatte? Jos ette niin hakemusta kelaan!

ei kai noilla tuloilla kuulukaan mitään tukia saada. Olette toimeentulonormien yläpuolella.

ap

Vierailija
15/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nettotulot lapsilisät mmukaanlukien on 2600. Asumismenot 800, ruokaan 500, bensaan ja joukkoliikennnelippuihin 200 laskuihin 400, lääkkeet ja terveydenhoitomenot 200 (pääasiassa vaimon) loput laitetaan säästöön pahan päivän varalle. Lapsi jo koulussa, harrastuksina tietokonepelit (ollaan kyllä tarjottu sählyä, partiota ym, ei ole kiinnostunut). Kyllä me itse pärjäämme mutta lasta käy sääliksi jos ei ole varaa samanlaisiin hienoihin harrastuksiin kuin ikätovereillaan. Kesämökki meillä on mutta vanha rämä ja vaatii korjausta kanssa.

Meidän ongelma on se, että minä olen ainoa joka käy töissä, vaimo ei tienaa mitään. Vaimo ei myöskään voi tehdä kotitöitä koska on sairas.

Vierailija
16/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se summahan tulee yhdestä lapsesta kuukaudessa kun lapsilisistä on kyse.

Lääkeissä on 600€ maksukatto vuodessa. Samoin julkisten terveydenhuoltomenojen kanssa. Niitä pitää vain itse seurata. kannattaisi laskea välillä onko terveyspalveluista tullut se katto teillä täyteen.

Miksi lapsi käy sääliksi, jos ei halua mitään kuitenkaan harrastaa?

tTeilläkin on rahaa ihan tarpeeksi kolmelle, kun kerran nettotuloista puhut.

Meidän nettotulot lapsilisät mmukaanlukien on 2600. Asumismenot 800, ruokaan 500, bensaan ja joukkoliikennnelippuihin 200 laskuihin 400, lääkkeet ja terveydenhoitomenot 200 (pääasiassa vaimon) loput laitetaan säästöön pahan päivän varalle. Lapsi jo koulussa, harrastuksina tietokonepelit (ollaan kyllä tarjottu sählyä, partiota ym, ei ole kiinnostunut). Kyllä me itse pärjäämme mutta lasta käy sääliksi jos ei ole varaa samanlaisiin hienoihin harrastuksiin kuin ikätovereillaan. Kesämökki meillä on mutta vanha rämä ja vaatii korjausta kanssa.

Meidän ongelma on se, että minä olen ainoa joka käy töissä, vaimo ei tienaa mitään. Vaimo ei myöskään voi tehdä kotitöitä koska on sairas.

Vierailija
17/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkeissä on 600€ maksukatto vuodessa. Samoin julkisten terveydenhuoltomenojen kanssa. Niitä pitää vain itse seurata. kannattaisi laskea välillä onko terveyspalveluista tullut se katto teillä täyteen.

Olen kuullut kanssa sellaisesta katosta, mutta mitä pitää tehdä kun se täyttyy. Vaimo nimittäin on nyt nelättä viikkoa sairaalassa ja lasku tullee oleman jos hän on esim kuukauden, n 1000 euroa. Huomioidanko se jo laskussa vai pitääkö jostain hakea korvausta, ja miten? Kyseessä siis ei ole yksityissairaala vaan ihan Espoo/HUS:n Jorvi joka veloittaa 33 euroa/vuorokausi.

Vaimon lääkkeistä osa on reseptillä, osa ilman, ne ilman ovat kalliimmat ja minä olen ostanut ne hänelle. Ilman niitä hän ei kuitenkaan pärjää. Pitääkö minun säästää jokainen apteekkikuitti ja saako vaimo niistä jotain orvausta vai miten se tapahtu?

Vierailija
18/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. soita laskun puhelinnumeroon ja kysy.

Vierailija
19/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimosi ei saa kaikkea reseptille?

Kysyisin maksukatto asiaa apteekista. osaavat varmaan auttaa lääkeasiassa. Niitä sairaalamaksuja voi varmaan kysyä laskutuksesta tai sitten sairaalan sosiaalityöntekijältä. varmaan ainakin osaavat neuvoa seuraavaan paikkaan.

Olen kuullut kanssa sellaisesta katosta, mutta mitä pitää tehdä kun se täyttyy. Vaimo nimittäin on nyt nelättä viikkoa sairaalassa ja lasku tullee oleman jos hän on esim kuukauden, n 1000 euroa. Huomioidanko se jo laskussa vai pitääkö jostain hakea korvausta, ja miten? Kyseessä siis ei ole yksityissairaala vaan ihan Espoo/HUS:n Jorvi joka veloittaa 33 euroa/vuorokausi.

Vaimon lääkkeistä osa on reseptillä, osa ilman, ne ilman ovat kalliimmat ja minä olen ostanut ne hänelle. Ilman niitä hän ei kuitenkaan pärjää. Pitääkö minun säästää jokainen apteekkikuitti ja saako vaimo niistä jotain orvausta vai miten se tapahtu?

Vierailija
20/33 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai noilla tuloilla kuulukaan mitään tukia saada. Olette toimeentulonormien yläpuolella.

ap

Näin sovittiin kun erottiin. As-tukea ei saada, koska lapsi ei "asu" Kelan mukaan meillä ja näin ollen asuntommekin on siis liian suuri. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi