Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin vai hoitovapaalle

Vierailija
23.09.2012 |

Oonko mä ihan outo, kun miettiessäni palaanko töihin heti vanhempainloman jälkeen vai jäänkö hoitovapaalle, mulla ei oo mielessä se, että en malta laittaa pientä hoitoon vaan se, etten halua takas siihen oravanpyörään. Ja varsinkaan siihen hoitorumpaan, että tuolla kiireessä juoksee viemään ja hakemaan lasta hoidosta. Mäkun aattelen että jossain tarhassa 1v:llä ois iha ok, jos sen veis ysiks ja toinen hakis puoli neljä pois. Eihän siinä ois ku aamusin aamupala, sit leikkiä, lounas, päiväunet välipala ja ulos. Että loppupelissä päivä jäis lapselle aika lyhyeks, kun osan aikaa siitä nukkus päikkäreitä.

Mutta silti aattelen et pääsen ite helpommalla kun jään vielä kotiin. Laiskako?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuntuu että sekin voisi olla sun juttu. Eikä ole kysymys laiskuudesta. Kotona olo on aikamoista työntekoa sekin noinkin pienen kanssa.

Vierailija
2/4 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta yli kaksivuotias hoitoon juuri tuollaisella päivällä kuin sinä kerroit. Eikä se ihan niin kevyesti ole mennyt kuin ajattelin. Kyllä sen vielä nelivuotiaastakin huomaa, kun on ollut pidempään hoidossa ilman lomia: Lapsi väsyy eri tavalla ja on levoton.

Vaikka tavallaan päivä on lyhyt, on se pienelle kuitenkin toisaalta pitkä. Ja alun jälkeen itse ei ole työpäivän jälkeen ihan samassa vedossa olemaan lapsen kanssa kuin kotona päivällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitovapaalle, ja just ton järkyn kilpajuoksun takia. Minä en olisi jaksanut, eikä onneksi tarvinnutkaan. Vein lapsen hoitoon vasta 3,5-vuotiaana. :D

Vierailija
4/4 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vie lapsen aamupalalle puoli yhdeksäksi ja toinen hakee kahden välipalan jälkeen pois. Saatte ns rusinat pullasta, eli lapselle kolme ruokailua (vähemmän ruuanlaittoa ja jälkien siivousta kotona) ja päiväunet.

Talous ei mene ihan kuralle ja lapsellekaan hoitopäivä ei ole raskas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi