Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: pilaako lapset elämän? ov

Vierailija
22.09.2012 |

Meillä ei vielä ole mieheni kanssa lapsia. Olemme n. 30-vuotiaita. Mies sanoo, että lasten hankkimisen jälkeen meillä ei enää olisi vapaa-aikaa, rahaa, parisuhdetta, yöunia eikä mielenterveyttä. Se kuulostaa aika rajulta. Minä olisin jo valmis hankkimaan lapsia. Sanokaa te kokeneemmat mammat, kai niistä lapsista jotain iloa saa? Menikö elämä pilalle lastensaamisen jälkeen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lapsen takia ei kannata elämäänsä kääntää ylösalaisin :) Kun se joka tapauksessa on täysin erilaista kuin ennen, niin ennemmin sitten pari kolme lasta. Tai neljä niinkuin meillä, mutta se ei kai enää niin monille sovi. Ja ekan kanssa kun kaikki on vielä niin kovin uutta, hankalaa, vaikeaa ja mutkikasta.

Kun on enemmän lapsia, niin kaikesta tulee jotenkin paljon luontevampaa. Minusta tylsintä oli ekan kanssa, vahdata vaan sitä yhtä lasta ja keksiä tekemistä. Nyt on talo täynnä elämää, eikä todellakaan tekemisen puutetta :D

Vierailija
22/26 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lapsen takia ei kannata elämäänsä kääntää ylösalaisin :) Kun se joka tapauksessa on täysin erilaista kuin ennen, niin ennemmin sitten pari kolme lasta. Tai neljä niinkuin meillä, mutta se ei kai enää niin monille sovi. Ja ekan kanssa kun kaikki on vielä niin kovin uutta, hankalaa, vaikeaa ja mutkikasta.

Kun on enemmän lapsia, niin kaikesta tulee jotenkin paljon luontevampaa. Minusta tylsintä oli ekan kanssa, vahdata vaan sitä yhtä lasta ja keksiä tekemistä. Nyt on talo täynnä elämää, eikä todellakaan tekemisen puutetta :D

että parisuhde ja seksielämä voi paremmin kuin koskaan, ekan ja tokan lapsen jälkeen se oli aika lailla jäissä/telakalla. Nyt tuntuu olevan enemmän vapaa-aikaakin, en ymmärrä mistä sekin johtuu. Kai sitä on oppinut delegoimaan, ja organisoimaan paremmin. On rennompi, osaa nautti elämästä. Ja harrastaa jopa sitä spontaania seksiäkin, jonka joku mainitsi. Ei kai sitä nyt ekan kanssa voinut, kun koko ajan piti jotenkin olla passissa. Enemmän toki vielä ehtisi ilman lapsia, mutta sitä ei kyllä enää kroppa kestäisi :)

Mutta mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Minulle tämä kuitenkin sopii, ja täytyy ottaa huomioon etten alunperin halunnut ollenkaan lapsia. Onneksi mies halusi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lapsen äiti, eikä mun mielestä elämäni mennyt pilalle lapsen myötä :D Ei todellakaan, päinvastoin!

Tietenkään ei voi mennä niin paljon kuin ennen, mutta toisaalta en kyllä haluaisikaan. Ja olin ennen lasta todellinen bilettäjä, joka viikonloppu oli pakko päästä baariin, joskus keskellä viikkoakin.

Kyllä meillä miehen kanssa silti omiakin harrastuksia on, niihin pääsy on vain järjestelykysymys :)

Mutta onhan se tietysti ihmisestäkin kiinni, mä halusin lapsia nuorena ja haluan ison perheen. Kyllä elämä aika tyhjää oli ennen tytön syntymää :)

Mulla eräs ystävä joka luulee että kun on lapsia niin ei ole enää lainkaan omaa elämää tai vapaa-aikaa eikä voi enää ikinä matkustella, urheilla, ylipäätään pitää itsestään huolta. Ei se niin mene, ei se elämä lasten saamiseen lopu, siitähän se vasta alkaa! :)

Vierailija
24/26 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat elämäni paras ja tärkein asia.

Lapsista saa valtavasti iloa - vaikkakin niitä rankkojakin aikoja on.

Vierailija
25/26 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli paljon parempi mieli.

t. ap

Vierailija
26/26 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas lapsi, ADHD lapsi, hyvin allerginen lapsi jne. on huomattavasti haastavampi kuin ns. tavallinen lapsi. Minulla on kolme poikaa. Kaikki kilttejä ja terveitä. Väsymystä yms. emme ole koskaan kokeneet. Suurta onnea ainoastaan. Siskollani on yksi allerginen lapsi. Lapsi nukuu puolentunnin pätkissä, ei voi syödä kuin 4 eri ruoka- ainetta jne. Eli heillä kyllä on rankkaa, mutta lapsi on silti todella rakas!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä