Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hoitopöytää - mihin vauvan vaatteet?

Vierailija
21.09.2012 |

Ensimmäistä odottelen ihan alkuviikoilla vasta, mutta tuli kuitenkin jo sellainenkin asia mieleen kuin hoitopöytä! Meillä ei oikeastaan mihinkään edes mahdu hoitopöytää, sillä on lyhyt käyttöikä ja olemme miehen kanssa suht lyhyitä, joten vaipanvaihto onnistuu sängylläkin. Mutta mihin ihmeeseen laitan vauvanvaatteet, jos ei hoitopöytää/laatikostoa ole?

Missä te muut hoitopöydättömät olette vauvojenne vaatteet laittaneet?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaatekaapissa säilytin

Vierailija
2/4 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai piironginlaatikkoon.

Mutta jos laitatte sinne vauvan niin kuin ex-presidenttimme lastenpsykiatrianoppi, älkää laittako laatikkoa kiinni ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisella korihyllykössä, jossa siis kehikko rullilla ja neljä muovikoria. On tosi näppärä; yhteen koriin vaipat, yhteen housut, yhteen bodyt ja yhdessä mulla oli pesupussi johon pistin likaiset vaatteet ja sitten vein mennessäni pussin pesuun.

Ei vie paljoa tilaa, ja siinä on tietenkin vaan se koko ja ne vaatteet, jotka sillä hetkellä tarvitaan, muut vaatteet oli lipastonlaatikossa ja ulkovaatteet eteisessä korissa. Tuo korihässäkkä oli meillä olkkarissa, koska siinä ne lapsen pukluiset vaatteet ekat kuukaudet vaihdettiin.

Vierailija
4/4 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ootte varmaan todella nuoria, jos meinaatte siinä jaksaa vaipat vaihtaa. Ja jos siihen päädytte, niin pidätte vaipanvaihdon tykötarpeita korissa sängyn vierellä ja vauvan vaatteille tyhjäätte hyllyn siitä lähimmästä vaatekaapista.

Erillinen hoitopöytä on kuitenkin munkin mielestä turha investointi, ellei juuri kaipaa kotiinsa sellaista lipastoa muutenkin, jonka päälle saa hoitotason. Meillä hoitopaikka on ollut kodinhoitohuoneen tason päällä. Ja siinä on sitten kodinhoitohuoneeseen muutenkin kuuluva yläkaappi, minne on järjestetty vauvan vaatteet.

Hoitotaso työskentelykorkeudella on siitä hyödyllinen, että vauvan vaipanvaihto ei aina ole ihan pikajuttu, joten hyvä työskentelykorkeus säästää hermoja ja lihaksia. Vaipanvaihdon lisäksi hoitotasolla voi tehdä vauvan muut putsaukset (napa, silmät, korvantaustat). Siinä saa vauvan rasvattua mukavasti. Siinä voi tehdä jumppia, lepertelyjä, suukotteluja... Noita voi tietenkin tehdä muuallakin, mutta minä oon aina vaipanvaihdon yhteydessä leperrellytkin, kun siinä se vauva on niin sopivalla korkeudella eikä tarvi pidellä itse (sitä ehtii ihan riittämiin muutenkin) ja omat lihakset saa hetken levähtää.

Hoitotason voi järjestää vaikkapa pyykkikoneen päälle ja seinälle ruuvaa sitten koreja, joihin laittaa hoitotarvikkeita ja vaatteita. On olemassa myös sellaisia seinälle nostettavia tasoja, jotka käännetään tarvittaessa sieltä seinältä auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan