Pk:n kanssa todettiin, että parempi kokopäiväisenä, kuin 5h
Itse olen äippälomalla. Kesällä vanhempi lapsi oli kolmisen kuukautta kotona. Loppuviikkoina tunteja kestäviä raivareita tuli useampi päivässä ja itsellä oli jo hermot ihan riekaleina. Päikkärin alettua 5 tuntia päivässä ja 12 pv /vko, meillä oli aivan eri poika, ei raivareita, ei tuntien uhmakohtauksia.
Nyt poika jää aamuisin itkemään tarhaan, kun kaikilla kavereilla on jo leikki menossa ja hän seisoskelee yksin. Todettiin tätien kanssa että jos aloitetaan aamu jo 45 min aiemmin klo 8.15 eli aamupalalta eli siis kuitenkin lapsi siirtyy "täysipäiväiseksi", niin homma muuttuu. Hakuaika klo 14-16.
Siinä teille puolustus "virikehoidolle" omasta kokemuksesta
Kommentit (111)
Ei taida tajuta mistä ketjussa puhutaan: siitä että lapsi menee syömään ja nukkumaan tarhaan.
Ei se tarha olekaan ainoa vaihtoehto. Kerhokin olisi yhtälailla (niinkuin meillä). Puistossa ei ole meilläpäin kotiäidit päivystämässä, meillä on mammoilla siihen tietyt ajat kun ollaan yhdessä paikalla.. ;) Ja juu, treffejä sovitaan meilläkin päin mutta nyt jos pysytään siinä että onko lapsella mukavaa jos menee vain nukkumaan ja syömään toisaalle. Olisiko omallasi? Minun lapseni varmasti vastustaisi.
15
tekisi sinulle hyvää. Eli ihan samaa mieltä olen sitä ehdottaneen kanssa. Tiesitkö muuten, että ulkona voi olla vaikka ei olisi mihinkään menossa?
Vai onko teillä tapana pukea lapset kerran päivässä ja hoitaa sillä yhdellä reissulla kaikki kodin ulkopuolella tehtävät asiat.
Meillä on yksi lapsi koulussa, toinen kerhossa ja vauva.
Opettele rakas lukemaan. Esikoinen oli joskus tarhassa, menis sittemmin kerhoon.En mene vielä ulos vaan ennenkö mennään kerhoon. Huolehdi sinä siitä miksi olet itse täällä..
15
olla päiväkodissa, kun äiti ei kerran lapsen kanssa pärjää. Suosittelisin kyllä hakemaan muutakin apua sen mahdottoman esikoisen kanssa, sillä pk ei poista sitä syytä, miksi lapsi raivoaa tunteja. Nyt ongelma on siirretty, mutta se tulee vielä eteen, joten selvittämään sitä syytä, ettei elämä ole todella raskasta, kun lapsi on 8, 10 tai jo teini...
vaan todetaan, että tulit liian myöhään, ole yksin.
Pojalle on varmasti parempi olla siellä, missä hänestä ammatillisesti välitetään kuin siellä, missä kukaan ei halua olla kanssaan.
Opettelisit sinä lukemaan otsikot ja viestien sisällöt. Virikehoito tarkoittaa päiväkodissa tarjottavaa hoitoa, ei kerhoja tms.
Ei taida tajuta mistä ketjussa puhutaan: siitä että lapsi menee syömään ja nukkumaan tarhaan.
Ei se tarha olekaan ainoa vaihtoehto. Kerhokin olisi yhtälailla (niinkuin meillä). Puistossa ei ole meilläpäin kotiäidit päivystämässä, meillä on mammoilla siihen tietyt ajat kun ollaan yhdessä paikalla.. ;) Ja juu, treffejä sovitaan meilläkin päin mutta nyt jos pysytään siinä että onko lapsella mukavaa jos menee vain nukkumaan ja syömään toisaalle. Olisiko omallasi? Minun lapseni varmasti vastustaisi.
15
Mikä siinä on että tarttee solvata kuin kysyä mitä ei tajua?
15
VIRIKEhoidossa on nimenomaan kyse niistä VIRIKKEISTÄ. Niitä VIRIKKEITÄ saa juurikin kerhoissa.
Ap:n lapsi on ihan nyt vaan kokopäiväsäilytyksessä.
Lauserakenteet ja sanajärjestykset ovat ihan käsittämättömiä. Luehan itse vaikka tuo pitkä tekstisi, johon tuo henkilö viittaa. Ei siinä ole päätä eikä häntää.
15
Se on lapsiperheille suunnattua perhetyötä. Virikehoitoa tarjotaan kunnallisissa päivähoitopaikoissa joita ovat päiväkodit ja perhepäivähoito.
Terv. Päiväkodinjohtaja, jonka on nyt ihan pakko puuttua tähän keskusteluun kun käsitteet tuntuvat eräällä olevan aivan sekaisin
VIRIKEhoidossa on nimenomaan kyse niistä VIRIKKEISTÄ. Niitä VIRIKKEITÄ saa juurikin kerhoissa.
Ap:n lapsi on ihan nyt vaan kokopäiväsäilytyksessä.
Asutaan omakotitaloalueella ja meillä on piha, joten meillä lapset opn monta kertaa päivässä ulkona!
Me käydään tuossa pihalta metsään ihan vaan ilman mitään minne mennä, miksi hemmetissä tarttee OLETTAA jotain? Jos lopettaisit alkuunsa?
Koitan päinvastoin pitää lapsia NYT sisällä ja mennään välillä ulos ihan sen kautta että kohta lähdetään kerhoon. Nyt kun vauva nukkuu niin heräämisen jälkeen on ruoka kerholaiselle ja siitä mennään ulos ja vauva voi taas nukahtaa ja jäädä nukkumaan vaunuihin.
Keksisittekö nyt lisää jotain piikiteltävää?
15, jolla ei ole ongelmaa lapsien viihtymisessä, ok?
mutta päiväkotiin ei ole matkaa kuin 5 minuuttia? Kuinka kaukana päiväkodista ne muut lapset sitten asuvat? Vai onko tosiaan kyseessä kaupunki/kunta, jossa kaikki ap:n lapsen ikäiset ovat päivähoidossa. No, totuushan on muuta, mutta antaa ap:n nyt elää tuossa rakentamassaan utopiassa.
Itse asun pk-seudulla ja meillä saman kaltainen tilanne.. Avoimissa päiväkodeissa ja leikkipuistoissa on pääasiassa alle 3v lapsia päiväsaikaan, eli leikkikavereita on ihan oikeasti vaikea löytää. Tuntuu, että kaikki yli 3veet tosiaan on päiväkodissa/kerhossa.
Tuosta syystä meilläkin esikoinen aloitti päiväkodin ja luultavasti siellä pysyy (puolipäiväisenä), vaikka vauva pian syntyykin.
Kerhotoiminta on nimenomaan virikkeiden tarjoamista. Kerhoja järjestävät seurakunnat, leikkipuistot ja meillä jopa päiväkodit.
Päivähoito ei ole koskaan mitään perhetyötä. Se on lakiin kirjattu lapsiperheiden yhteiskunnallinen palvelu.
Paasaa sinä omista termikikkailuistasi jossakin muualla.
Lauserakenteet ja sanajärjestykset ovat ihan käsittämättömiä. Luehan itse vaikka tuo pitkä tekstisi, johon tuo henkilö viittaa. Ei siinä ole päätä eikä häntää.
15
MITÄ siinä et ymmärrä?
Tässä on melko kurja olo kun haukutaan eikä voida sitten sanoa missä vika? MITÄ TE ETTE TAJUNNEET?
15, joka pahoittelee paskaa äidinkieltään
ette ymmärtäneet minun perheen kokoa tai että olen kotona lapsien kanssa koska kirjoitin välillä esikoisestani. Nämä korjasin.
Mitä muuta ette ymmärrä?
Sitäkö että lapsen kannalta jos menee hoitoon ja siellä aika menee ruokailuun ja nukkumiseen niin toki se on säilömispaikka koska lapsella ei ole siellä leikkejä, eikö?
Meillä siis yksi lapsi NYT on kerholainen ja puhun nyt hänestä: meidän pian 4- vuotias on kerhossa jossa leikitään valtaosa ajasta ja on yksi lyhyt tauko eväille.
Saman ajan lapsi voisi olla tarhassa ja siihen samaan aikaan sisältyy 2 ruokaa ja unet.
Ettekö te kykene näkemään tätä? Jos lapseni olisi nyt tarhassa niin siellä valmistaudutaan ruokailuun, sitten nukkumaan. On unta ja aletaan valmistautumaan välipalaan ja syödään. Tämä on tarhassa vähän pidempään kestävä toimenpide kuin kotona ja siinä odotellaan vuoroa.
Pysyttekö perässä?
Jokainen voisi ihan oikeasti nyt miettiä tätä juttua sen lapsen kannalta ja todetaan että hemmetin tylsäähän toi on!
Vaikka joku varmaan ajattelee että tosi hyvähän se osittainn hoito on, niin kyllä: mutta siihen täytyy sisältyä vähän muutakin kuin ruokailut ja uni.
Mä en ainakaan voi verrata oman lapsen kerhoa samaan koska lapsi on kotona aamun ja aamupäivän ja kerhoon lähtee vasta kun siellä tarhassa vastaava lapsi on meillä kerhon alkaessa heräämässä päiväunilta ja sillä menee päivä toimintoihin joita voisi suorittaa kotona. 2 ruokaa ja unta.
Tottakai se kerho olisi parempi mutta oleellisempaa on kyllä miettiä tuota että mihin aikaan lapsi siellä kerhossa on koska se ei vaan ole reilua verrata. Meillä kerho päättyy klo 16 ja koko kerhoajan lapsi tekee jotain.
Te unohdatte nyt täydellisesti sen miten tarhapäivä koostuu.
15
Miten tämä lasten hoito nykypäivänä tuntuu olevan niin kovin vaikeaa? Ruoka otetaan valmiina kaupan hyllyltä, lapsille on päivähoitopaikka jos ei omaa jälkikasvuaan jaksa yms. Ei ennen tällaista ollut. Ja nämä niin rasittuneet kotiäidit...huhhu
Nainen 29 LAPSETON
sitten hakisitte hänet pois jo puolilta päivin?
Meillä meneteltiin aluksi niin ja sitten lopulta lapsi oli hoidossa 2 kokonaista päivää.
olla päiväkodissa, kun äiti ei kerran lapsen kanssa pärjää. Suosittelisin kyllä hakemaan muutakin apua sen mahdottoman esikoisen kanssa, sillä pk ei poista sitä syytä, miksi lapsi raivoaa tunteja. Nyt ongelma on siirretty, mutta se tulee vielä eteen, joten selvittämään sitä syytä, ettei elämä ole todella raskasta, kun lapsi on 8, 10 tai jo teini...
a) lapsi nukkuu yönsä omassa sängyssään kuivana, aiemmin tuli joka yö meidän sänkyyn ja pissi alleen.
b)pukee, käy vessassa kiltisti ja antaa pestä hampaat
c) menee päikkäreille itse(ei raivarin jälkeen, niin että halaillaan ja sylitellään yli tunti)
minusta muutos on todella positiivinen
Kotipäiviä odotan innolla ja touhuamme ulkona ja sisällä. Päivät sujuvat eppoisasti kun yhteistyö toimii. Toki välillä on kiukkuja, mutta tiedän että niitä pitää olla, kun on omaa tahtoa. MUTTA enää ei mene koko päivää lohdutellessa lasta. anteeksi jos elämämme laatu on parantunut ja olen onnellinen näin
ap.
enkä niin aikaisin voisi viedä
ap
sitten hakisitte hänet pois jo puolilta päivin?
Meillä meneteltiin aluksi niin ja sitten lopulta lapsi oli hoidossa 2 kokonaista päivää.
itse inhoan niitä
ap
Miten tämä lasten hoito nykypäivänä tuntuu olevan niin kovin vaikeaa? Ruoka otetaan valmiina kaupan hyllyltä, lapsille on päivähoitopaikka jos ei omaa jälkikasvuaan jaksa yms. Ei ennen tällaista ollut. Ja nämä niin rasittuneet kotiäidit...huhhu
Nainen 29 LAPSETON
että se poika käyttäytyy noin, koska sinä käyttäydyt kuten käyttäydyt?
Aivan järkyttävää "ratkaista" ongelma tunkemalla lapsi päiväkotiin. Ja vielä selkeästi ihan ammattitaidottomaan sellaiseen, jos 45 minuutin poissaolo sulkee lapsen koko päiväksi leikeistä!