Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet, jos joku ei KYKENE imettämään?

Vierailija
28.11.2005 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

i

Vierailija
2/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän se maailmanloppu ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuottamaan tarpeeksi maitoa.

Jos kyse on jostain muusta, niin sitten riippuu ihan tilanteesta mitä ajattelen.

Vierailija
4/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja kaikkien imetysfanaatikkojen potkittavaksi.

Ekan kanssa maito loppui omaan sairasteluun ja tokan kanssa kiellettiin lapsen itsensä sairastelun takia. En sitten jaksanut kaiken sen muun tuskan keskellä enää aloittaa imetyksen " uudelleenkäynnistämistä" , kuten se niin nätisti täällä välillä sanotaan.

Vierailija
5/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaan ole niin yksinkertainen juttu

t. pulloäiti

Vierailija
6/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kasvaa se vauva onneksi korvikkellakin.

Vierailija
7/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta ja luonnollisinta lapselle on tietysti kiintymyssuhteen kannalta imetys. imetin ensimmäistä 10kk mutten tiedä jaksanko toista imettää kun koittaa sen aika.

Vierailija
8/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina katsotaan pahalla silmällä, ja aina on epäileväinen katse silmissä kun kerron etten voi imettää. Vaikka kerron syynkin, niin aina on jollain just sellainen ilme, ja onpahan muutama tosi tyhmä kommenttikin tullut. Pitäisi varmaan suoraan sanoa, että en viitsi imettää, niin ei ainakaan kaikki aina kuvittelisi mun valehtelvan, kun en kehtaa kertoa totuutta.

Totuus on se, että mulla ei toisesta rinnasta tule maitoa, vaikka vauva imisi vuoden putkeen. Toisesta kyllä tulee, mutta se ei ole kummankaan raskauden jälkeen yksinomaan vauvalle riittänyt... On kyllä kokeiltu, mutta ei ole onnistunut.

Vierailija
9/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän laisia mä (13) just inhoan, teidänlaisista mä puhuin, varsinkin sinusta numero 11!

Onko se mun vika, että mulla on ollut rinnassa pahanlaatuinen patti, joka on jouduttu leikkaamaan??? Prkl että vituttaa ihmisten tyhmyys...

Tänäänkin mummoni kysyi, että " kai sinä aiot edes tätä kolmatta imettää, kun muut lapset on jo isoja (7 ja 9)" . Joo imettäisin, mutta kerro mulle prkl miten!!!!

Vierailija
10/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sellaisen äidin lapsi joka ei todellakaan voinut imettää vaikka " hampaat irvessä" yritti - vai pitäisikö sanoa rinnanpäät verillä...En koe saaneeni traumoja. Itse imetin ja maitoa tuli liikaakin. Olin varautunut siihen että kykenemättömyys olisi periytyvää mutta eipä kai sitten ollutkaan :o

Vierailija
11/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pilaa näin sitä onnellista ja ihanaa vauva-aikaa :(

Vierailija
12/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ajattelen, että: Seli-seli... taas alkaa miljoonat tekosyyt miksi maitoa " ei vaan tule" .

En usko, että minun tuttavapiiriini voisi muuten kuulua n. 15 äitiä jotka EIVÄT OIKEASTI pysty imettämään. Tuskin siis nää kaikki kuuluu siihen harvinaiseen 2% joukkoon jotka eivät voi imettää lastaan.

Olisinhan minäkin voinut lyödä hanskat naulaan jo varmaan 7 kertaa tämän kolmannen lapseni kanssa jos oisin halunnut päästä helpolla. Mutta koska tiedän rintamaidon olevan parasta ravintoa vauvalleni, olen jatkanut imetystä sinnikkäästi vaikeiden tiheänimunkausien yli. Ja tiedoksi kaikille: ei ne tiheänimunkaudet nyt NIIIIIIIIIIIIIN vaikeita olekaan..

T. Äiti, joka on kaikki kolme lastaan ruokkinut rintamaidolla, imettänyt vähintään 1,5v jokaista.. ja tätä nuorimpaa (nyt 6kk) aion imettää vielä ainakin vuoden!

Vierailija
13/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sekin todella hienoa, että saa edes osan maidosta rinnasta, edes vähän aikaa!

Itse olen kuullut jopa rintasyöpäpotilaista joilta on toinen rinta poistettu ja jotka ovat osittaisimettäneet toisella :).

Tsemppiä joka tapauksessa vauva-aikaan, imetitpä tai et :).

Vierailija
14/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko liian tiukka noissa mielipiteissäsi, niin etteivät ystävät tohdi sinulle kertoa ratkaisuistaan? Tai sitten tuon tekee se yleinen imetysterrorismi, joka nykyään on vallalla. Ja sulle numero 11, kysehän oli ap:n kysymyksessä niistä äideistä, jotka eivät IHAN OIKEASTI voi imettää, eikä niistä, jotka väittävät lapsellisuutensa vuoksi, etteivät voi imettää.

Kysymys siis kuului, että mitä ajattelet äideistä, jotka eivät OIKEASTI voi imettää?! Sinun nro 11 vastaus meni ohi aiheen ;)

-nro 13

Vierailija
15/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olen osittain imettänyt vauvoja niin pitkään kuin vain olen pystynyt. Pullosta olen joutunut koko ajan antaa, koska yhdestä rinnasta tuleva maito ei riitä. Sitä on kokeiltu jokaisen lapsen kohdalla alkuun, mutta lääkäri on lopulta aina kehottanut antamaan korviketta, kun vauvan paino on alkanut pudota ja lapsi on vain itkenyt nälkäänsä ja roikkunut monta viikkoa rinnassa kiinni.

Hyvin äkkiä vauvat ovat oppineet, jotta pullosta saa maidon helpommin, ja muutaman kuukauden kuluessa ovat itse laiskuuttaan hylänneet tissin kokonaan ;) Olen siis toki yrittänyt imettää molempia, niin kauan kun vain rinta on heille kelvannut!

nro 13

Vierailija
16/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauvalla on sairaus, jonka vuoksi rintamaito ei imeydy, ja siihen ei mitkään imetysdieetitkään auta. Joten vauva saa kallista erikoiskorviketta vaikka mä pystyin aivan hyvin imettämään. Ainakin siihen asti kun vauva virallisesti oli terve ja imetin, sitä maitoa tuli liikaakin, ja vauva söi koko ajan. Ja oli silti jo kuusiviikkoisena aliravittu sen imeytymishäiriön takia.

Imettäminen muuten olisi ollut tuhat kertaa helpompaa ja halvempaa kuin se korvike, josta tosin joutuu maksamaan vain sen vuotuisen Kelan omavastuuosuuksien maksukaton verran itse. Tekee ensi vuoden tammi- ja helmikuulle noin 200¿ molemmille kuukausille...

Vierailija
17/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kitalaki olisi syytä tutkia.

Joillakin äideillä maito ei aina nouse heti.

Kannustaisin äitiä ottamaan yhteyttä neuvolaan.

Vierailija
18/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt 3 lasta ja maitoa tuli vain 3 kk jokaisen lapsen kanssa. Ei siinä auttanut muu kuin siirtyä keinoruokintaan. Kaikki ovat olleet terveitä lapsia, vaikken onnistunut imettään ympäripyöreää vuotta.

Vierailija
19/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ehkä vähän ohi aiheen, mutta... 19:lle haluaisin kertoa, että et tiedä MITÄÄN imettämisen ongelmista jos vaikeinta sinulle ovat olleet tiheän imun kaudet! Siis ihan oikeasti.

Itse kyllä imetin lastani yli vuoden (ja täysimetin 5,5 kk), mutta vaikeuksia todellakin oli. Ja seurasin läheltä ystäväni imetystaistelua, joka loppui kun n. 4-kuinen vauva ei todellakaan enää suostunut rinnalle. Tämä äiti oli aivan rikki asiasta, ja teki todellakin (monen kuukauden ajan) kaikkensa, että olisi onnistunut pidempään. Imetystukihenkilöitäkin oli hänellä auttamassa. Aina ei vaan onnistu ja piste. Meillä molemmilla ongelmina olivat vauvan ongelmat imemisotteen saamisessa sekä rintaraivarit ja imemislakot.

t. (onneksi pitkään imettänyt) äiti, joka on surullinen kun jotkut ihmiset ei pysty ajattelemaan asioita muuten kuin omasta vinkkelistään, vaikka kovasti yrittävätkin...

Vierailija
20/23 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toki olen osittain imettänyt vauvoja niin pitkään kuin vain olen pystynyt. Pullosta olen joutunut koko ajan antaa, koska yhdestä rinnasta tuleva maito ei riitä. Sitä on kokeiltu jokaisen lapsen kohdalla alkuun, mutta lääkäri on lopulta aina kehottanut antamaan korviketta, kun vauvan paino on alkanut pudota ja lapsi on vain itkenyt nälkäänsä ja roikkunut monta viikkoa rinnassa kiinni.

Hyvin äkkiä vauvat ovat oppineet, jotta pullosta saa maidon helpommin, ja muutaman kuukauden kuluessa ovat itse laiskuuttaan hylänneet tissin kokonaan ;) Olen siis toki yrittänyt imettää molempia, niin kauan kun vain rinta on heille kelvannut!

nro 13

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä