Miten pitäisi reagoida, jos olet jossain työryhmässä
vetäjänä, ja yksi ryhmän jäsenistä laittaa sinulle yksityispostina jatkuvaa kritiikkiä toiminnastasi. Käyttäen samalla myös piilokopioita, jotka menevät muillekin mutta joita vastaanottaja ei näe ja jotka ovat vahingossa paljastuneet kun joku on vastannut. Kritiikki on myös täysin aiheetonta, tarkoituksena loukata.
Kuulostaa absurdilta mutta on totta nykypäivän työelämässä. Miten tuollaiseen pitäisi reagoida?
Kommentit (10)
valinnalla Reply to All jolloin vastaus menisi kaikille niillekin joille piilokopiokin. Jos kritiikkiä tulisi jatkuvasti, laittaisin koko porukan jakelulla lopulta vastauksen että minusta nämä viestit ovat aiheettomia enkä siksi aio näihin enää reagoida.
Jos nämäkään ei auta, sitten esimiehen puheille.
fiksusti, asiakkliseti ja kohteliaasti. ja ota asioita esiin työryhmässä.
jos kritiikki on aiheetonta se ei aiheuta yleistä keskustelua ja voit seuraavan viestin kohdalla kohteliaasti todeta että tätä sivuttiin koko porukalla ja muut eivät kokeneet tätä ongelmaksi joten annetaan olla, jooko?
jos haluat haastaa, voit jakaa sekä kritiikin että vastauksesi siihen koko työryhmälle ja sanoa että olemme käyneet tällaista keskustelua ja haluat tuoda vastauksesi kaikkien tietoisuuteen jos muillakin on vastaavia ajatuksia. jälkimmäinen tapa on vähän ilkeämpi kuin ensimmäinen.
valinnalla Reply to All jolloin vastaus menisi kaikille niillekin joille piilokopiokin. Jos kritiikkiä tulisi jatkuvasti, laittaisin koko porukan jakelulla lopulta vastauksen että minusta nämä viestit ovat aiheettomia enkä siksi aio näihin enää reagoida.
Oikea esimies ei sano, ettei kannata välittää. En ihmettele yhtään, miksi esimiehiä parjataan ammattitaidottomuudesta, kun näitä kertomuksia lukee.
Esimiehen tehtävä on puuttua, esimiehen edun mukaista on, että työpaikalla vallitsee hyvä fiilis.
Esimiehelläsikin on esimies, jolle työpaikkakiusaaminen kuuluu.
auttaako jos nostat kissan pöydälle, ja seuraavasssa kokouksessa sanot kaikkien kuullen että olet tällaista palautetta saanut ja jos on lisää sihetta antaa palautetta niin sen voi tehdä nyt. Ja odotat kehtaako sanoa jotain. Ja jos ei niin sitten sanot ettei tarvi postia lähetellä ja se on ihan esimiestasolla todettu.
Mutta toki itse tiedät, kannattaako nostaa se kissa pöydälle nimittäin jos on mielenvikainen ihminen kyseessä niin tuo saattaa vain lisätä vettä myllyyn.
ei mene piilokopioiduille. Siksi piilokopiokenttää käytetäänkin usein massapostituksissa.
sen verran on kahjo. Pelkään myös omaa reaktiotani kokouksessa, sen verran on pinna kireällä. ap
auttaako jos nostat kissan pöydälle, ja seuraavasssa kokouksessa sanot kaikkien kuullen että olet tällaista palautetta saanut ja jos on lisää sihetta antaa palautetta niin sen voi tehdä nyt. Ja odotat kehtaako sanoa jotain. Ja jos ei niin sitten sanot ettei tarvi postia lähetellä ja se on ihan esimiestasolla todettu.
Mutta toki itse tiedät, kannattaako nostaa se kissa pöydälle nimittäin jos on mielenvikainen ihminen kyseessä niin tuo saattaa vain lisätä vettä myllyyn.
sen verran on kahjo. Pelkään myös omaa reaktiotani kokouksessa, sen verran on pinna kireällä. ap
no sitten ei kannata alkaa itse selvittämään, vaan antaa esimiehen hoitaa se. Olen itse oppinut että hullujen kanssa ei kannata tapella.
työpaikkakiusaamista. Säästä viestit ja ota selvää, keille kaikille on niitä lähetellyt.