Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se lähinnä pelkkien poikien äitien pinttymä että

Vierailija
20.09.2012 |

tytöt ei esim. tykkää tekniikasta tai vauhdikkaista urheilulajeista, seikkailuleikeistä jne.

En ole koskaan tyttöjen äitien suusta kuullut moisia typeryyksiä, poikien äitien suusta kyllä ja valitettavan usein.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi, olenhan itsekin opiskellut teknistä alaa ja työskentelen opintoja vastaavalla alalla.

Välillä vaan ihmettelen sitä, että miksi lähes kaikki tekniikkaan jollakin tavalla viittaavat lelut on tehty kovin vahvasti poikia kiinnostaviksi.

Kyllä tyttöjen maailmaan mahtuvaa tekniikkaakin voitaisiin tehdä. Se saattaisi lisätä monen tytön kiinnostusta tekniikkaan.

Vierailija
2/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttu, minulla on pelkkiä poikia, jotka eivät ole kiinnostuneet urheilusta tai seikkailu... jostain. Tiedän kyllä tyttöjä jotka ovat kiinnostuneita urheilusta ja ties vaikka mistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä yksi tyttö, joka on hyvin samanlainen kuin minäkin olin: tykkää pukeutua prinsessaksi, koristautua koruilla ja leikkiä barbeilla, mutta myös rakennella legoilla, kiipeillä puissa ja leikkiä merirosvoa... Toivoo myös että seuraavat synttärit olisivat star wars-teemalla.

Vierailija
4/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakennuspaketti josta sai tehtyä mm. toimivan radion ja muita vimpaimia.

itsellä yksi tyttö, joka on hyvin samanlainen kuin minäkin olin: tykkää pukeutua prinsessaksi, koristautua koruilla ja leikkiä barbeilla, mutta myös rakennella legoilla, kiipeillä puissa ja leikkiä merirosvoa... Toivoo myös että seuraavat synttärit olisivat star wars-teemalla.

Vierailija
5/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa vauhdikasta lajia.

Tytön kohdalla tulee ihmettelyä ja "kauhistelua" ulkopuolisilta, mutta pojan kohdalla ei.

Samaten myös tyttäreni harrastaa kalastusta, niin kuin pikkuveljensäkin. Siitäkin tulee ihmetystä, että miten tyttö voi koskea (muka) limaisiin kaloihin.

Vierailija
6/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jotkut kertovat mistä oma lapsi tykkää, mutta ei kukaan sano että vaan tytöt tykkää jostain tai vaan pojat. Vaikka keskustelussa sanottaisiin jotain tyttöjen jutuista, niin aina mainitaan että kyllähän jotkut pojatkin tekee samoja juttuja.

Ap:llä taitaa olla vähän outoja tuttavia.

Vierailija
7/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että ne äidit, jotka noin sanoo, ovat oikeasti tyttömäisiä olleita? Mulla on poika, ja olen varma, että jos tytön saan, tyttö inhoaa mekkoja, prinsessa leikkejä, ennemmin ajaa peltoautolla naama kurassa, kun leikkii prinsessaa... Eli ihan minuun olisi tulossa.

Älä ole niin varma, että koska itse olit poikamainen, tyttäresikin olisi. Tiedän useammankin tapauksen, jossa nämä entiset poikatyttöäidit on ihan ihmeissään, kun tyttö haluaa vaan vaaleanpunaisia vaatteita ja kukkapinnejä, vaikka äidit ajatteli, että ne menee metsissä havunneulaset hiuksissa poikien kanssa.

Nämä piirteet ei periydy niin yks yhteen. Sama juttu pojilla: isä voi olla vaikka millainen karski äijä ja poika onkin enemmän herkkää tyyppiä!

Pidän yleensäkin törkeän tyhmänä, että äiti olettaa tietävänsä millainen persoona lapsesta kasvaa jo siinä kapalovaiheessa.

Jos äiti on poikatyttö se ei tarkoita, eikä saisi tarkoittaa sitä, että lapsi on samanlainen. Tuollainen ajatuksenjuoksu on lapsen oman persoonan typistämistä, varmaan kovin ahdistavaa lapselle.

Vierailija
8/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tytöt tykkää tekniikasta, vauhdikkaista urheilulajeista, seikkailuleikeistä jne, vaikka olen yhden pojan äiti. Toinen lapsi on tulossa ja epäillään tyttöä. Mua häiritsee ajatus, että mun tytöstä tulisi ylikiltti pikkuprinsessa :)

Terveisin,

Tekniikasta tykkäävä insinööriäiti, joka on harrastanut kuntonyrkkeilyä :)

Vierailija
9/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole niin varma, että koska itse olit poikamainen, tyttäresikin olisi. Tiedän useammankin tapauksen, jossa nämä entiset poikatyttöäidit on ihan ihmeissään, kun tyttö haluaa vaan vaaleanpunaisia vaatteita ja kukkapinnejä, vaikka äidit ajatteli, että ne menee metsissä havunneulaset hiuksissa poikien kanssa.

Nämä piirteet ei periydy niin yks yhteen. Sama juttu pojilla: isä voi olla vaikka millainen karski äijä ja poika onkin enemmän herkkää tyyppiä!

Tuttavani on rekkamies ja oikea äijien äijä mutta poikansa on tosi herkkä ja rakastaa kaikkea kimaltavaa, koruja yms.

Paras olisi kun jokainen jaksaisi ottaa lapsensa yksilöinä. Haastavaa se voi olla, jos ajattelee valmiiksi, että lapsi on oman itsensä jatke ja ilmentäjä ja sitten se kehtaakin olla ihan omanlaisensa tyyppi.

Vierailija
10/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan niiden äitien, jotka olivat itse "prinsessa-tyttöjä" aikanaan.

Minä olin enemmän poikien leikeissä mukana lapsena (naapurien samanikäiset lapset olivat poikia), joten ei ole tullut mieleenkään että kaikki tytöt pitäisivät samoista asioista. Itselläni ei ole tyttöjä.

Vierailija
11/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt ostaa poikia enemmän esim. järjestelmäkameroita, ja ovat hyvinkin kiinnostuneita niiden tekniikasta. Tytöt myös käyttävät nykypäivänä tietokoneita monipuolisemmin.

itselläni oli nuorempana järkkäri enkä kyllä ollut yhtään kiinnostunut sen tekniikasta, vaan siitä mitä toimintoja siinä oli ja mitä vaikutusta niillä oli kuviin. Kamerakerhon miehet sen sijaan oli just sellaisia että niitä kiinnosti se tekniikka itseisarvona. Vähän mietityttää myös se, että kuinka monta tyttöä oikeasti kiinnostaa esim. vaihtaa itse komponenentteja koneeseensa. Tuskin tietokoneen monipuolisella käytöllä ihan emolevyn vaihtoa kuitenkaan tarkoitettiin?

Vierailija
12/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän mietityttää myös se, että kuinka monta tyttöä oikeasti kiinnostaa esim. vaihtaa itse komponenentteja koneeseensa. Tuskin tietokoneen monipuolisella käytöllä ihan emolevyn vaihtoa kuitenkaan tarkoitettiin?

Miksei kiinnostaisi vaihtaa emolevyä? Tai koota omaa konetta alusta loppuun? Mikä siitä tekee poikien homman? Vaikka jokin kiinnostaa vain muutamaa tyttöä niin miksi se pitää yleistää koskemaan kaikkia?

Terkuin joku joka on vaihtanut aika monta emoa sekä tyttönä että sittemmin naisena

Vierailija
13/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään vauhdikas, kun tytöt ovat niin prinsessoja. Poikien äidit eivät lokeroi samalla tavalla tyttöjä ja poikia.

En tunne yhtäkään , no okei yhden, tyttöjen äitiä joka yrittäisi pitää heteronormatiiviset roolit tytöillään.

Vierailija
14/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon vähemmän on emolevyjen kanssa harrastelevia tyttöjä kuin poikia. Voin tietysti olla väärässä, mutta enpä usko. Sen kyllä uskon, että tytöt käyttävät tietokoneen sovelluksia ja esim. sosisaalista mediaa monipuolisemmin kuin pojat.

Vierailija
15/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että ne äidit, jotka noin sanoo, ovat oikeasti tyttömäisiä olleita?

Mulla on poika, ja olen varma, että jos tytön saan, tyttö inhoaa mekkoja, prinsessa leikkejä, ennemmin ajaa peltoautolla naama kurassa, kun leikkii prinsessaa... Eli ihan minuun olisi tulossa.

Vierailija
16/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutt aolen itse ollut tyttö, joten en ajaattele noin tyhmästi. En myöskään ajattele että pojat ovat aggressiivisia, väkivaltaisia ja rämäpäitä.

Vierailija
17/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen käynyt intin. Kysymyksesi ei varmaan kosken minua ;)

Vierailija
18/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa on minusta ollut, kun minun mieheni on ottanut meidän tytöt mukaan kaiken maailman pyörän korjauksiin, kalusteiden asennuksiin jne.

Oma isäni on aina ollut todellinen puuha-pete, mutta en muista, että hän olisi varsinaisesti koskaan ottanut minua vastaaviin hommiin mukaan. Mutta enpä osaa sanoa myöskään, että olisiko minua edes kiinnostanut;)

Vierailija
19/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vanhempainilloissa olen törmännyt outoihin möläytyksiin että esim. jalkapallokenttä pitäisi olla vaan poikien käyttöön tai että merirosvosekkailu (teatterissa) ei käy tytöille. Ja nämä poikien äidin suusta.

Vierailija
20/23 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että ne äidit, jotka noin sanoo, ovat oikeasti tyttömäisiä olleita? Mulla on poika, ja olen varma, että jos tytön saan, tyttö inhoaa mekkoja, prinsessa leikkejä, ennemmin ajaa peltoautolla naama kurassa, kun leikkii prinsessaa... Eli ihan minuun olisi tulossa.