Työsähköpostin käyttö
Olenkohan vähän vainoharhainen vai hälyttäisikö kenelläkään muulla "naisen sisäinen hälytysjärjestelmä", jos kohtuu uusi tuttavuus eli mies jota deittailee ottaa ja pitää yhteyttä työsähköpostinsa välityksellä? Itselläni ei olisi tullut mieleenikään laittaa viestiä työmeilistä.
Kommentit (29)
en todellakaan käytä työmeiliä yksityisasioiden hoitamiseen. Sehän voi ensinnäkin muuttua vaikka ensi kuussa, jos vaihdan työpaikkaa tai saan potkut. Tottakai käytän gmailia, joka on tarkoitus pitää vuosia ja vuosia.
Työkaveri joutui lähtemään vartijoiden avustuksella heti ovesta ulos irtisanomisen jälkeen, ei siinä ehdi mitään sähköposteja tutkimaan ja kaikille ilmoittelemaan.
esim. minulla ei ole kotipuhelinnumeroa / omaa kännykkää ollenkaan vaan puhelinetu. Eli käytän työliittymää ja työkännykkää pelkästään.
Työsp:iin ei tule roskapostia lainkaan, joten ei mene niin helposti mikään tärkeä roskiin. Olen ohjannut kaikki opettajien ja hoitajien meilitkin mun työpostiin. Mulla on kolme privaattia osoitetta erikseen ja ne on tarkoitettu kaiken maailman kyselyihin yms. joiden perusteella sitä roskaakin syntyy.
Työsähköposti on useimmiten auki, enkä jaksa erikseen avata toista tiliä ja tarkastellasitä jos sattuis tulemaan jotain tärkeää.
Nimenomaan! Mulla ainakin työmaili on se "oikea", sitten kaiken maailman sähköpostisuoraa ja muuta sälää varten on hotmail, jota en oikeasti käytä. Kaiken maailman gmailit ja jippiit jne on mun mielestä oikeesti vähän noloja.
Sitä varten on filtterit. Se sama on myös työpaikallasi, mutta niin, että et itse sitä näe.
moni käyttää pelkkää työmailia tuttjen kanssa viestittelyyn, helpompi seurata vain yhtä boksia säännöllisesti. Omaa e-mailia käytetään vain, jos pitää antaa osoite johonkin vähän epämääräiseen paikkaan, esim. tilattaessa netistä jotain tuotteita.
Ja näin siis nykyään, kun työmailia voi lukea puhelimen kautta sekä töissä että kotona, eri juttu tietenkin silloin, jos vain töissä käyttää työmailia.
Sitä varten on filtterit. Se sama on myös työpaikallasi, mutta niin, että et itse sitä näe.
on oma henkilökohtainen posti erikseen! Miten muuten pääsisin lukemaan henkilökohtaiset viestit vapaa-ajalla?
Sitä paitsi en halua "mainostaa" työpaikkaani meilin muodossa:)
Muutamia varoituksen sanoja työsähköpostin käyttäjille.
1. Työpaikkaa vaihtaessa työsähköpostiosoite lakkaa olemasta. Jos sitä on käyttännyt laajasti eri palveluihin kirjautumisiin, on iso työ ilmoittaa uusi osoite.
2. Vaikka sähköposti on henkilökohtaista, on monia esim. ongelmatilanteita, joissa ylläpitäjä käy korjaamassa sitä ja saattaa nähdä sähköpostia ainakin otsikkotasolla. Muistakaa myös että sähköpostijärjestelmät keräävät logia, jota yläpitäjä joutuu jossakin tilanteessa selaamaan. Logista näkyy vähintään lähettäjä, vastaanottaja, päivämäärät ja viestin otsikko.
Itse toimin sähköpostijärjestelmän ylläpitäjänä, enkä ikikuunapäivänä käyttäisi työmeiliä hlökohtaiseen viestimiseen.
Työsähköposti on useimmiten auki, enkä jaksa erikseen avata toista tiliä ja tarkastellasitä jos sattuis tulemaan jotain tärkeää.