Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektio vs. alatiesynnytys, ei provoille

Vierailija
19.09.2012 |

Eksyinpä tälle palstalle kahden sektion kokeneena. Miten ihmeessä joku alatiesynnyttänyt väljävärkkinen kuuden lapsen äiti voi paasata toiselle äidille/tulevalle äidille, että alatiesynnytys on "ainoa oikea tapa synnyttää/kivuton/lapselle parempi"? Eiköhän se ole aina tilannekohtaista ja lääkärin päätettävissä. Olkoonkin, että sektiota Suomessa ei noin vain saa, ja joskus se lääkärikään ei ole tilanteen tasalla.

Jos jollekin sektiosta toipuminen on ollutkin kivuliasta ja hidasta, ei se välttämättä sitä toiselle ole. Toiselle alatiesynnytys on ollut kuin hyttysen pisto, toista paikataan vielä vuosia repeämien takia. Antakaa muiden synnytystapojen olla, kun teillä ei ole kokemusta kuin omista synnytyksistänne, jos niistäkään.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko aloitus on PROVO!!! :D

sunlaiset just halusin pois tästä ketjusta.

-ap

et puhuisi väljävituista ;)

Jos sellaisen useampikiloisen puskeminen emättimen kautta ei tunnu missään, niin silloin on jotain vialla.

Vierailija
62/89 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko aloitus on PROVO!!! :D

sunlaiset just halusin pois tästä ketjusta.

-ap

et puhuisi väljävituista ;)

Jos sellaisen useampikiloisen puskeminen emättimen kautta ei tunnu missään, niin silloin on jotain vialla.

Mutta jos puhuu väjävitusta, haluaa provota ja aiheuttaa sanaharkkaa :)

Joten koko aloitus on provo ja surkea yritys saada porukka suuttumaan :)

ps. (minun lapset oli pieniä, ei oo tarvinnut isoja vauvoja puskea värkistä pihalle ;) )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdesta sektiosta...

että en ole kokenut lisäksi alatiesynnytystä? Vaikka sellaista, joka on mennyt pahasti pieleen ja lapsikaan siitä selvinnyt hengissä? Ja tämä vain siksi, että on olemassa näitä päähänpinttymiä, että vain alateitse synnyttäminen on normaalia?

Vierailija
64/89 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä joku alatiesynnyttänyt väljävärkkinen kuuden lapsen äiti voi paasata ...

Sinä lähdet ensimmäisenä haukkumaan alatiesynnyttäjiä, joten turha huudella ettei tämä ole mikää provoketju.

Sektio on ok, jos siihen on lääketieteelliset perusteet. Näitä "pelkää synnytystä" sektioita en vain ymmärrä. Pakkoko sitä on lisääntyä jos siihen ei kuitenkaan pysty.

Vierailija
65/89 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. (minun lapset oli pieniä, ei oo tarvinnut isoja vauvoja puskea värkistä pihalle ;) )

niin sitten on provo. Mutta eihän tästäkään asiasta täällä voi puhua, kun joku on heti julistamassa provoksi. Jokainen alatiesynnytystä kiihkopuolustava näyttää täällä väittävän, että sektiosta toipuminen on hitaampaa, kivuliaampaa ja koko sektio suorastaan hengenvaarallinen. Eihän sellaisen väittämisessä ole mitään järkeä? Ja jos tästä provosoidut, siirry ystävällisesti toiseen ketjuun keskustelemaan.

Miksi ei voida vain lakata keskustelemasta synnytystavoista, kun ei niitä samalla tavalla suoritettuja synnytyksiäkään voi verrata keskenään, varsinkaan kivun suhteen.

Vierailija
66/89 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten on provo. Mutta eihän tästäkään asiasta täällä voi puhua, kun joku on heti julistamassa provoksi. Jokainen alatiesynnytystä kiihkopuolustava näyttää täällä väittävän, että sektiosta toipuminen on hitaampaa, kivuliaampaa ja koko sektio suorastaan hengenvaarallinen. Eihän sellaisen väittämisessä ole mitään järkeä? Ja jos tästä provosoidut, siirry ystävällisesti toiseen ketjuun keskustelemaan.

Miksi ei voida vain lakata keskustelemasta synnytystavoista, kun ei niitä samalla tavalla suoritettuja synnytyksiäkään voi verrata keskenään, varsinkaan kivun suhteen.

Opettelisit kirjoittamaan asiallisesti, niin sinutkin voisi ottaa vakavasti :)

Vierailija
67/89 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä lähdet ensimmäisenä haukkumaan alatiesynnyttäjiä, joten turha huudella ettei tämä ole mikää provoketju.

Sektio on ok, jos siihen on lääketieteelliset perusteet. Näitä "pelkää synnytystä" sektioita en vain ymmärrä. Pakkoko sitä on lisääntyä jos siihen ei kuitenkaan pysty.

Lapseni kuoli alatiesynnytykseen. Lantiossa oli luuharjanne, jota ei näkynyt edes lantiota kuvatessa. Pää jäi kiinni (perätila) ja näppärä lääkäri tempaisi jaloista, lapsen niskat eivät sitä kestäneet.

Mistä tämän olisi voinut ennalta tietää?

Vierailija
68/89 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän on niitä naisia jotka ajattevat että alatiesynnytys pilaa naisen alapään. Ikinä en kutsuisi ketään väljävärkiksi , ihan moukkamaista ja osoittaa ihmisen tiedon tason.

Itse olen synnyttänyt alateitse ja sektiolla. Ihan ok molemmat.Tärkeintä oli saada lapsi , ei se tapa millä hän tuli kohdusta ulos. Emätin on ihan kunnossa , alavatsassa on sektioarven alla tuntopuutosta , mutta ei isompaa ongelmaa.

Vierailija
69/89 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin asiallista keskustelunavausta, mutta provoilijahan se täällä huutelee, että ei provoille. Oletpa huono provo.

Vierailija
70/89 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

--

Vierailija
71/89 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siis kaksi lasta, joista ensimmäinen syntyi sektiolla ja toinen alateitse. Ensimmäinen meni sektioon pitkittyneen synnytyksen (ja sitten huomatun virhetarjonnan vuoksi). Alatiesynnytys oli synnytyskokemuksena helpompi, koska meni nopeammin ja puudutteet jotenkin toimivat paremmin. Mutta... synnytyksestä on nyt puolitoista vuotta, enkä vieläkään ole toipunut vaurioista :( Valehtelematta sanon, että jos olisin tiennyt mitä tuleman pitää, olisin vaatinut sektiota. Minulta murtui häntäluu pahasti ja paikat repesivät niin totaalisesti kuin olla voi. En usko, että tulen enää tervettä päivää näkemään. Enkä ymmärrä, mikä ero siinä lapsenkaan kannalta on, terveitä ja hyvinvoivia ovat kummatkin.

Vierailija
72/89 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiselle on lusikalla annettu ei voi kauhalla ammentaa eli ap ei pysty ymmärtämään mikä on provo ja mikä ei. Tämäkään ei ole provo vaan selvennys ap:n käytökseen mikä on hänen älykkyysosamäärälleen ihan ymmärrettävää eli ei tuomita häntä. Yrittää kuitenkin parhaansa!

Koska ap ei ole sivistykselttään, koulutukseltaan ja älykkyydeltään muiden tasolla niin ei ymmärrä mikä on hyvää puhekieltä ja mikä ala-arvoista. Siksi käyttää kirosanoja ja arvostelee toisten synnytyselimiä. Tämäkään ei ole provo.

Vierailija
73/89 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerta halua provoja tänne miksi provosoit itse haukkumalla alateitse synnyttäneet väljävärkkisiksi?

Vierailija
74/89 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SEKTIO!!! Sektio oli aivan ihana kokemus, ei sattunut yhtään, mukava olo kokoajan ja ihana vauva saatiin terveenä maailmaan. En todellakaan tiennyt, että synnytys voi ihan oikeasti olla ihana ja kivuton :'D enempää en lapsia halua, mutta jos tahtoisin niin lienee selvää kumman valitsisin. Ja itse tosiaan sain sektion ihan vaan pyytämällä.

Vierailija
75/89 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 sektiota takana, hyvin onnistuivat. Vähän olin kipeä jälkeenpäin, mutta hyvin meni silti. Ikinä en suostuisi alakautta synnyttämään hui kauhistus :D

76/89 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunniteltu sektio ja meni myös ihan suunnitelmien mukaisesti. Jäi positiivinen kuva sairaalasta ja henkilökunnan ammattitaidosta, ei mitään valittamista. Enkä ole kyllä jäänyt miettimään, että olisin menettänyt jotakin, vaikka jäikin "kokemuksena" alatiesynnytys väliin. Lapsi oli terve ja on nyt jo iso koululainen :)

Vierailija
77/89 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen tarkoitus taisi olla ap.lle yksi kanava katkeruuden purkamiseen. Olen pahoillani puolestasi, toivottavasti pääset jonain päivänä surun yli.

Synnytystapa-asiaan en ota kantaa.

Samaa mieltä. Olen opiskellut fysioterapiaa ja tiedän ettei onnistunut synnytys pilaa mitään. Mulla on käynyt tuuri, mutta kahden synnytyksen jälkeen seksielämä on hyvä, vatsassa ei ole arpia ja imetys laihdutti kaiken ylimääräisen pois.

Vierailija
78/89 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

¤Haukotus¤

Sektio on ok silloin kun siihen on jokin äidin ja/tai lapsen hyvinvointiin tai peräti selviytymiseen liittyvä peruste. Muussa tapauksessa se on turha toimenpide. Eihän sektio ole edes synnytys vaan leikkaus, lapsi syntyy mutta häntä ei synnytetä, 2 eri asiaa, syntyä ja synnyttää. Yhtään provoilematta mutta tokihan tästä eräät provosoituvat.

Vierailija
79/89 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio, AINA, riskeistä välittämättä, ei koskaan alateitse.

Vierailija
80/89 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiolle ääni täältäkin! Tai no siis, eihän mulla edes ole kokemusta alatiesynnytyksestä, mutta muiden kokemusten perusteella ihan kamalaa. :D itselläni oli pelkosektio, tosin pelkäsin sitä pelkosektiotakin, mutta kaikki meni lopulta hyvin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi