Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta on kamalaa kun normaalipainoisista käytetään sanaa laiha!

Vierailija
18.09.2012 |

Laiha tarkoittaa alipainoista!

Ja lihava tarkoittaa myös jotain muuta kuin pikkuisen tukeva.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainon rajaa yritetään hämärtää sanomalla täysin tervettä painoa laihuudeksi, ja jotkut vielä sanovat sen kauhistellen, vaikka toinen on ideaalipainossa ja hyvännäköinen terveellä tavalla.

Ärsyttää tälläinen mielikuvahiissaus siihen suuntaan, että ylipaino olisi mitenkään hyvä asia.

Vierailija
2/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..on aika usein juttuja "XXX on jo järkyttävän laiha, katso kuvat!" ja sit siinä on joku tosiaan ihan normaali, hoikka nainen. En nyt saa päähäni yhtään esimerkkiä mutta joistain näyttelijättäristä näitä on ainakin ollut.

Jos vastaavasti jostain ois juttu "XXX on järkyttävän lihava, katso!" niin johan paheksuttais, vaikka tyyppi tosiaan olisikin selkeästi ylipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiha kuulostaa huonolta, miksei kutsuttaisi tämmöisiä ihmisiä hoikiksi? se on jotenkin kivemman kuuloinen

Vierailija
4/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatekoko 36 ja pituutta 165

Vierailija
5/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalipainoinen, 167, 58. Olen myös hoikka ulkonäöllisesti, suht sirorakenteinen (luusto) ja pienikokoinen. Toisaalta olen myös lihaksikas, sillä lihakset ovat selvästi erottuvissa ja muodokkaita. Lisäksi olen kurvikas, sillä vyötäröni on lähes 30 cm lantiotani kapeampi ja rinnanympärys miltei sama kuin lantion.

Laiha en ole. Jos ei olisi näkyviä lihaksia eikä kurveja, niin saattaisin olla laiha. Silloin toki pitäisi myös painaa vähemmän.

Mitä nyt mikäkin termi sitten tarkoittaa...

Vierailija
6/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan uskonut kun kerroin painoni.... Olen 173 pitkä ja painoa li tuolloin 62kg.Kaikki kysy että kuinka voin painaa niin paljon(kun kysyivät painoani niin kerroin)alimmillaan olen painanut 52kg ja nyt olen lähemmäs 100kg.Että näin.

Vierailija
7/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan uskonut kun kerroin painoni.... Olen 173 pitkä ja painoa li tuolloin 62kg.Kaikki kysy että kuinka voin painaa niin paljon(kun kysyivät painoani niin kerroin)alimmillaan olen painanut 52kg ja nyt olen lähemmäs 100kg.Että näin.

että olen kaunis siltikin enkä milestäni kauhean ylipainoinen,vaikka bmi taitaa olla superläski.

Vierailija
8/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kauheaa, kun mitään fyysisesti raskasta harrastamattomat luulevat olevansa hyvännäköisiä, kun BMI normi tai alakanttiin, mutta ovat kuitenkin läskejä, kun eivät tajua, että lihas painaa, läski ei juurikaan.

Vierailija
9/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kauheaa, kun mitään fyysisesti raskasta harrastamattomat luulevat olevansa hyvännäköisiä, kun BMI normi tai alakanttiin, mutta ovat kuitenkin läskejä, kun eivät tajua, että lihas painaa, läski ei juurikaan.

tuon nyt aika moni tajua. Ja joidenkin silmää (outoa kyllä) miellyttää se pelkkä laihuus.

Paino ei kyllä hirveästi kerro. Olen siis itse tuo 167/ 58, ja minusta nämä ovat loogiset paljon treenaavan, hoikan mutta lihaksikkaan naisen mitat. Sitten mulla on kaksi treenaavaa tuttua, hoikkia ja lihaksikkaita naisia molemmat, suunnilleen saman kokoisia kuin minä. Mutta paino on ihan eri, toinen on pari senttiä lyhyempi ja toinen saman verran pidempi, toinen painaa 70 kiloa ja toinen 52...

Vierailija
10/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole lihava, ei voi hyvin.

Vierailija
11/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt erinäisten syiden takia kahdella eri lääkärillä, jotka molemmat totesivat vastaanoton aikana useasti että oletpa hoikassa kunnossa tmv.

Ihmettelin sitä, sillä olen 168/59, normaali mielestäni?

Vierailija
12/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lihavasta ihmisestä käytetään sanaa "kurvikas". Kurvikas tarkoittaa sitä, että on kapea vyötärö mutta leveämpi lantio ja rinnat (eli siis ei ole tasapaksu, vaan tiimalasi, eli tulee mutkia, eli kurvikkaita). Suomessa näitä on tosi vähän, suurin osa on vain pulskia ja pulleita mutta silti aina kaunistellaan että olen kurvikas ja mulla on muotoja. Onkai se pallokin muoto, mutta ei muodokkaalla tarkoiteta sitä vaan tiimalasia. Tiimalaseja voi olla toki erikokoisia, mutta niitä yhdistää se että VYÖTÄRÖ erottuu selvästi!

Vierailija
13/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lihavasta ihmisestä käytetään sanaa "kurvikas". Kurvikas tarkoittaa sitä, että on kapea vyötärö mutta leveämpi lantio ja rinnat (eli siis ei ole tasapaksu, vaan tiimalasi, eli tulee mutkia, eli kurvikkaita). Suomessa näitä on tosi vähän, suurin osa on vain pulskia ja pulleita mutta silti aina kaunistellaan että olen kurvikas ja mulla on muotoja. Onkai se pallokin muoto, mutta ei muodokkaalla tarkoiteta sitä vaan tiimalasia. Tiimalaseja voi olla toki erikokoisia, mutta niitä yhdistää se että VYÖTÄRÖ erottuu selvästi!

onhan se palloki tosiaan muoto :D :D repsss :D

mutta ihan tosi, ylipainoinen, lihava ja kurvikas eivät ole synonyymejä siinä missä hoikka, normaalipainoinen ja laihakaan eivät ole

Vierailija
14/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt erinäisten syiden takia kahdella eri lääkärillä, jotka molemmat totesivat vastaanoton aikana useasti että oletpa hoikassa kunnossa tmv.

Ihmettelin sitä, sillä olen 168/59, normaali mielestäni?

ei 168/59 ole mitenkään hoikka, normipaino, ettei olis jo ylärajoilla? Mää ainakin näytän aika pulskalta jos paino alkaa lähennelltä 60kiloa ja oon 168cm pitkä. Itse viihdyn parhaiten painossa 54kg koska sillon pysyy vielä tissit, jos siitä laihtuu niin häviää ne

Vierailija
15/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini aina nähdessämme kauhistelee kuinka olen laihtunut ja kuihtunut, niin sairaalloisen näköinen, syönkö nyt varmasti tarpeeksi yms. Itsellään on siis ylipaino-ongelma, lihoo tasaiseen tahtiin isommaksi ja isommaksi.

Minä taas olen normaalipainoinen, mutta en silti kehtaa ikinä sanoa hänelle että kamala että olet lihonut, syö nyt vähän vähemmän, taidat olla bulimikko.

Vierailija
16/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole tähän törmännyt. koko ikäni olen saanut kuulla suvultani kommentteja siitä, kuinka minun tulisi hieman laihduttaa ja bmi on aina ollut 19-21.

Vierailija
18/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen normaalipainoinen, 167 cm, 53 kg eli painoindeksi 19.

Ja kyllä minä kieltämättä aika kuikelolta näytän, kylkiluut erottuu, lantioluut törröttää vatsan sivuilla, posket on loutolla.

Sinä olet laiha.!

Ja joo, enemmänkin kuulee normaalipainosia haukuttavan lihavaksi ja se on minusta paljon enemmän huolestuttavaa.

Vierailija
19/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiha=normaali=hyvä.

Sitten jos on liian laiha, niin voi sanoa että alipainoinen tai yksinkertaisesti että liian laiha.

Itse en ennen av:ta tiennyt, että laiha voisi tarkoittaa jotain pahaa toisille.

Vierailija
20/27 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykkää! Olen paljon treenaava (myös salitreeniä) eli lihastakin löytyy, painoindeksissä ihan normaali, en todellakaan mikään laiha!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi