Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko lapsesi mennä kylään sellaiseen perheeseen, jossa...

Vierailija
18.09.2012 |

Isä on ex huumeriippuvainen, ollut useita vuosia vankilassa rötöstelyjen takia. Jos siis saisit tietää jostakin nämä taustat.

Käyttänyt huumeita 14-vuotiaasta kolmekymppiseksi asti, mutta sittemmin lopettanut ihan hoitolaitoksen tuen säeistämänä + lopettanut rikokset, löytänyt elämänsä rakkauden ja asuu nykyisin kaukana niistä entisistä porukoista/kuvioista. Heillä olisi myöskin siisti koti.

Ja ajatellaan että noista miehen hommien lopettamisesta on 6-7vuotta, siinä vaiheessa kun teidän lapset tutustuis.

Lapsen äiti on sitten ihan kunnollinen kansalainen, ei ole koskaan käyttänyt huumeita, ei rikosrekisteriä, on töissä ja niin pois päin. Mieskin olisi nykyisin myöskin töissä.

Perusteluja kehiin sit kans!

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" En päästäisi lastani teille

Tärkeää minulle on minun lapseni, ei sinun lapsesi. Lapsesi voi hyvinkin kärsiä vanhempiensa valinnoista, niin se elämä menee. "

EI SEN KUULE KUULUIS IHAN NOIN VAAN MENNÄ.

MUT KUN SUN TAPASII IHMISII TÄÄLLÄ ON NII EI IHMEKKÖS ET MENEEKI.! sietäisit hävetä.

Sulle ei oo selvästikkään tapahtunu elämässä niin paljon paskaa ja pahaa et sä voisit tajuta vielä nää asiat!

Vierailija
42/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä sortumisasiassa :))

Kiitos sinulle oikein paljon! :) sinunlaisia ihania ihmisiä tänne maapallolle tarvitaankin lisää. Olet todellinen avunantaja noiden neuvojes ja juttujes kanssa. :)

" 41, eli ap, tästä

syystä lapseni ei saa tulla teille, kun ei koskaan voi tietää, milloin se ex-narkki taas sortuu... ja mun lapsen ei kuulu silloin olla siellä. "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" En päästäisi lastani teille

Tärkeää minulle on minun lapseni, ei sinun lapsesi. Lapsesi voi hyvinkin kärsiä vanhempiensa valinnoista, niin se elämä menee. "

EI SEN KUULE KUULUIS IHAN NOIN VAAN MENNÄ.

MUT KUN SUN TAPASII IHMISII TÄÄLLÄ ON NII EI IHMEKKÖS ET MENEEKI.! sietäisit hävetä.

Sulle ei oo selvästikkään tapahtunu elämässä niin paljon paskaa ja pahaa et sä voisit tajuta vielä nää asiat!

Entistä vahvemmin välttelen kriminaaleja tämän keskustelun jälkeen. Ei vankilatuomioita ja narkkaamista vaan tapahdu, kyllä ne ovat omia valintoja. Eläkääpä nyt valintojenne mukaan.

Vierailija
44/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole edes sellaista yrittänyt väittää. Olen vain kertonut, etten luota ex-narkkeihin ja rikollisiin. Et sä voi siitä minua syyttää, usko pois, siihen varmaan on muut syyt, esim. ne ex-narkit ja rikolliset...

Vierailija
45/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan sivuhuomatuksena.

Eipä ole ihme, että ns. sosiaaliset ongelmat periytyvät, jos lapsillekin oikein opettamalla opetataan, että "X perhe nyt on sellainen narkkiperhe, vältä niitä". Leimaantuuhan siinä lapsikin väkisin joksikin 2-luokan kansalaiseksi jo alusta alkaen. Ja sitten sanotaan, että kaikilla on samat mahdollisuudet..

" En päästäisi lastani teille Tärkeää minulle on minun lapseni, ei sinun lapsesi. Lapsesi voi hyvinkin kärsiä vanhempiensa valinnoista, niin se elämä menee. " EI SEN KUULE KUULUIS IHAN NOIN VAAN MENNÄ. MUT KUN SUN TAPASII IHMISII TÄÄLLÄ ON NII EI IHMEKKÖS ET MENEEKI.! sietäisit hävetä. Sulle ei oo selvästikkään tapahtunu elämässä niin paljon paskaa ja pahaa et sä voisit tajuta vielä nää asiat!

Entistä vahvemmin välttelen kriminaaleja tämän keskustelun jälkeen. Ei vankilatuomioita ja narkkaamista vaan tapahdu, kyllä ne ovat omia valintoja. Eläkääpä nyt valintojenne mukaan.

Vierailija
46/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä väärillä teoilla saa/pitääkin olla seuraukset.

Mut usko vaan mun mies on eläny jo 14-vuotiaasta kolmekymppiseks läpi sellasen helvetin ja voinut pahoin, hyvittänyt tekonsa myöskin yhteiskunnalle.

Joten eikö hänen tekonsa voisi olla hyvitetty jo kaikille?

Miksi ihmeessä pitäisi tuo ihminen pistää kärsimään lisää ja lisää ja lisää.

Ei miksikään. Alkaa menee jo kohtuuttomaks siinä tapaukses..

Vierailija
47/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun miehesi olisi poikkeus?

Tämä keskustelu sitä paitsi on ihan teoreettinen. Mä en tunne ketään narkkia eikä tiettävästi lähipiirissänikään sellaisia ole mutta kyllä mä tykkään, että on ihan oikein opettaa lapsille, ettei narkkien ja rikollisten kanssa hengailla.

Vierailija
48/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä oot pelkkä empatia kyvytön paskan jauhaja!

Ei sun tarvii olla himona siellä mikään avunantaja tai perustaa autannarkkeja ry:n .

Mut se mikä pitäis tulla jokaiselta ihmiseltä automaattisesti.. nii kuitenkin sellanen tilanteiden pohdinta, anteeks anto, ymmärrys, uusien mahdollisuuksien anto yhteiskunnan silmukasta tippuneille jotka yrittää nyt päästä siihen silmukkaan mukaan takaisin ja näin..

Jokainen kansalainen meistä ois kuitenkin velvoitettu tekemään sen. Eli pitämään huolta heikommista. Eikä pelkässä vero rahan tilittämisessä.

" Enhän mä olekaan avunantaja,

enkä ole edes sellaista yrittänyt väittää. Olen vain kertonut, etten luota ex-narkkeihin ja rikollisiin. Et sä voi siitä minua syyttää, usko pois, siihen varmaan on muut syyt, esim. ne ex-narkit ja rikolliset... "

Vierailija
49/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on _entinen_ narkkari tai rikollinen? Eli jos satut syntymään tällaiseen perheeseen => on ok, että sinua kartetaan ja saat leiman otsaasi?

Älkää nyt sitten naama peruslukemilla väittäkö, että ihan yhdenvertaiset mahdollisuudet on kaikilla suomalaisilla, kun kerran jo lapsuudessa luokitellaan vältettävään luuseriporukkaan (tai miksi sitä nyt sitten haluaa kutsuakin).

Btw, päideongelmaisia on kaikissa yhteiskuntaluokissa, esimerkiksi lääkärikunnassa. Melko naiivia kuvitella, että se olisi joku "rupusakin" ongelma, joka ei mitenkään kosketa meitä keskiluokkaisessa turvallisuudentunteessa uinuvia.

47

So? Joutuu tässä kärsimään muutkin Miksi sinun miehesi olisi poikkeus? Tämä keskustelu sitä paitsi on ihan teoreettinen. Mä en tunne ketään narkkia eikä tiettävästi lähipiirissänikään sellaisia ole mutta kyllä mä tykkään, että on ihan oikein opettaa lapsille, ettei narkkien ja rikollisten kanssa hengailla.

Vierailija
50/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki oikein opettaa lapsille et narkkien kanssa ei hengailla.

Yhtä oikein se on opetettu kuin että jos vieras ihminen tulee kadulla tarjoamaan namia tai "namia" niin ei saa ottaa.

Mutta hyvä on myös opettaa et on ihmisiä jotka parantuu ja muuttaa tavat! ja niille on suotava anteeksiantaumus ja uusi mahdollisuus!

Narkilla ja EX-NARKILLA, on nimittäin huomattava ero. ;)

Ei ihme että sunkaan lapsista ei viisaampia voi kasvaa kun on tollanen paskaaivo niillä äitinä tai isänä.

Vierailija
51/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että sunkaan lapsista ei viisaampia voi kasvaa kun on tollanen paskaaivo niillä äitinä tai isänä.

kaikki ei anna lastensa tulla teille? Minä kyllä toivon, että teidän muksusta tulee viisaami kuin te vanhemmat olette, samaa toivon omilleni.

Vierailija
52/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio hänen puolustamista nimittäin lopettaa, koska siihen ei ole syytä.

Vierailija
53/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio hänen puolustamista nimittäin lopettaa, koska siihen ei ole syytä.

Vierailija
54/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin myönnät pelkääväsi että miehesi retkahtaa vielä; miksi sitä ei siis pelkäisi vieraat jotka tuntevat miehesi huonommin kuin sinä?

Minä kohtaan työssäni narkkeja, ex-narkkeja, uudelleen retkahtaneita.. enkä ihan helpolla lastani heidän kotiinsa halua päästää. Minulla on oikeus ja velvollisuus suojella lastani parhaan kykyni mukaan. En kuitenkaan syrji ketään lasta; lapsesi on tervetullut meille, puistoon, minun lapseni kaveriksi kaiken kaikkiaan.

Se, että minä en päästä lastani teille, johtuu miehesi teoista, joten minua on turha syyllistää perheenne tilanteesta.

Miksi minun pitäisi toimia niin kuin sinä haluat?

Eikö jokainen valitse oman perheensä parhaan?

Muista; jos lapsenne kärsii tuon takia, syy on miehessäsi, ei naapureissa.

Miltä sinusta tuntuisi jos minä sanelisin, mihin kaikkialle sinun tulee lapsesi päästää vaikka sinua itseäsi pelottaisi?

Vierailija
55/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syy kun on vielä tuollainen.

Hän ei näe sitä että mitkään ponnistelut riittäisi, kun ihmiset ei anna arvostusta tulokselle.

Ja mitä säkin turhaan vingut siellä.

Mä oon toivottanu tervetulleeks meillä käymään vaikka kuinka usein ja niin edelleen. Niin etköhän siinä opi miehen tuntemaan ja näkemään meidän kotia tarpeeks.

Et loppuu tuo loputon rankasemisen anto.

Vierailija
56/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olisi minustakin joskus kiva toivottaa lapset kylään meille ja valittaa heille vaikka välipalaa jos tulevat koulusta suoraan meille tekemään läksyjä ja olemaan meillä , niin kuin muussakin kodissa.

Tai muuten vaan pyytää jäämään syömään.

Saisi nähdä toisenkin lapsen huoneen ja lapseni saisi esitellä sitä. Lelujaan ym. Mitä ikinä haluaakin.

Tai että voisi meidän kanssa vaikka joskus lähteä uimahalliin jos lapseni pyytää.

Tai mitä vaan tälläisiä normaaleja juttuja.

Kun mä kuitenkin olen rauhassa antanut mahdollisuuden tutustua meihin!!

Vierailija
57/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä säkin turhaan vingut siellä.

Et loppuu tuo loputon rankasemisen anto.

Ensinnäkin, kysyt täällä mielipiteitä ja sitten kysyt että "mitä säkin turhaan vingut siellä"? :) Joo-o...

Toiseksi; et voi olettaa että se on joku rankaisu jos ei lapseni saa tulla teille; miedän perhe saa tehdä omat ratkaisunsa ja teidän saa tehdä omansa.

Miehesi ei ole parantunut jos vieläkin miettii muiden hyväksyntää ja anteeksiantoa. Ei hänen tarvitse pyytää keneltäkään anteeksiantoa, ei hakea hyväksyntää, ei oikeastaan edes välittää muiden mielipiteistä. Jokainen ex-narkki selittää retkahtamisensa johtuvan muiden tekemisistä, sanomisista jne. sen sijaan että ottaisi vastuun omista teoistaan.

Miehesi pitäisi olla tyytyväinen teidän elämäänne, eikä hakea muiden hyväksyntää.

Vierailija
58/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkiin ole pakko tutustua..

Vierailija
59/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et miettiikö ees tollasta.

Mutta kävi vaan mielessä, et mitä hänen mielessään sit liikkuis jos tälläinen tilanne kävis.

Ja on hän kyllä tyytyväinen meihin. :) teillä on vaan paskat ratkaisut, kun ette edes yrittäis tutustua mun mieheen!! vaan ootte valmiita tuomitsemaan tuosta vaan!! se on vitun hirveää ja törkeää oikeasti!! samoin kun tämä kielen käyttö näissä vieteissä.

Siitä voitte päätellä oman hirveys tasonne ja miltä meistä tuntuu, kun ymmärrämme kyllä teitäkin, mutta te voisitte ymmärtää meitä ja antaa mahdollisuuden. Jos mekin annamme mahdollisuuden rauhassa tutustua meihin ja kotiimme, useempien kertojen ajan, niin kauan kuin tarvitsee.

Joten missä mättää? Itsekkyyttäkö sitten?

Vierailija
60/75 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka yleisiä päihde- ja huumeongelmat ovatkaan.

Kyllä olen ihan varma, että jokaisen lapsen kaveripiiriin kuuluu perheitä, joissa on akuuttikin päihdeongelma päällä, ei välttämättä huumeista, mutta alkoholista.

Toipuva narkomaani on ihan hyvä lasten kaverin vanhemmaksi. Toki riski ajautua jälleen käyttäjäksi on olemassa.

T. päihderiippuvaisten kanssa työskentelevä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä