Velvollisuus lähettää edellisen asukkaan posteja eteenpäin?
Ostimme omakotitalon viisi vuotta sitten. Edellinen asukas oli talousrikollinen, jolla oli oman mittapuuni mukaan käsittämättömän suuria velkoja. Joutui vankilaan, asunto pakkomyytiin.
Ihan ymmärrettävää, että edellisen asukkaan posteja voi tulla vähän aikaa väärään osoitteeseen. Nyt ollaan kuitenkin asuttu jo viisi vuotta tässä ja edelleen tulee näitä kirjeitä.
Olenko edelleen jotenkin velvollinen lähettämään näitä kirjeitä eteenpäin? Ei kuitenkaan ole mitään mainoksia, vaan tärkeän näköisiä, virallisia kirjeitä (miksei viralliset tahot tiedä, että kyseinen henkilö oli pari vuotta vankilassa ja nyt ties missä!?). Nytkin tuli verottajalta hänen nimissään jotain. Verottajalta on tullut todella usein kirjeitä, aina eri firman nimissä.
Milloin voin alkaa nakata noita roskikseen?
Kommentit (5)
jokusen vuoden jaksoin laittaa postilootaan väärä osoite-merkinnällä, viedä henk.koht. postiin ja huomauttaa osoitteesta, tein jopa virallisen kirjallisen ilmoituksenkin postiin asiasta. Nyt en enää jaksa, paperinkeräykseen menee. Ei oo mun hommani enää.
Alun alkaen olisin varmaan ilmoittanut niille lähettäjille - jotka luultavasti ovat edelleen samoja, että kyseinen henkilö ei enää asu tässä osoitteessa. Ehkä ei olisi suuri vaiva ilmoittaa verotoimistoon asiasta, jos kerran sieltä tulee paljon kirjeitä.
Et kuitenkaan tee mitään väärää, jos heität kirjeet roskikseen.
Otin yhteyttä postiin ja heidän ohjeidensa mukaan tein kirjallisen ilmoituksen ketä meillä asuu. Ilmoitin myös, etten aio enää jatkossa ohjata väärin jaettua postia oikealle omistajalle, sillä se on postin tehtävä.
Sain pahoittelujen lisäksi rahallista kompensaatiota postilta, eikä väärin jaettuja posteja enää sen jälkeen tullut, kumma kyllä!
Mä en tiedä uskaltaisinko mä heittää verottajan posteja roskiin, vaikka ne ei mulle oliskaan. Lähetä sähköpostia sinne ja ilmoita, ettei kyseinen ihminen asu enää samassa osoitteessa.
ilmeisesti tämän edellisen asukkaan pitäisi itse hoitaa osoitteenmuutoksensa. Eivät tee sitä toisen ilmoittamana. Ymmärrän senkin. Muutenhan joku voisi soittaa ja kertoa, että minä asun nykyään jossain muualla ja postini menisi sinne jonnekin muualle.
Edellinen asukas on omien laskujeni mukaan ollut ainakin 17 firmassa mukana niin, että niitä verottajan kirjelmiä tulee eri nimillä. Ei mikään ihme, että on talousasiat menneet solmuun.
Onko se minun vikani, jos näitä kirjeitä alkaa tästä eteenpäin vain "hävitä" postissa..
ap
posteja roskiin, vaikka ne ei mulle oliskaan. Lähetä sähköpostia sinne ja ilmoita, ettei kyseinen ihminen asu enää samassa osoitteessa.