Maalattua raakalautaa seinään, onko kukaan tehnyt?
Onko vaikea laittaa? Pitääkö laudat maalata ensin? Entä pitääkö lautojen olla hiottuja?
Kommentit (6)
pintakäsittelyyn paneelikattomaalia, minusta tavallinen maali olisi tehnyt liian peittävän pinnan. Tuli oikein hyvännäköinen. Jos sinulla on tilaa maalata ja pyöritellä lautoja jossain, tokihan ne voi maalata ensin. Tosin sitten joudut joka talauksessa maalaamaan naulojen kohdat vielä uudelleen. Minä maalasin kun ne olivat seinässä kiinni. Samoin makuasia haluatko hioa ne, minä jätin tarkoituksella tikkuisiksi, en halunnut lähellekään paneelimaista pintaa.
onko lautaa valmiiksi hiottuna? Muuten tulee kova homma jos ei vehkeitä siihen ole. Onko koko lautaseinässä liian iso homma? Mies ei ole remonttireiskaa nähnytkään. Itse vaan ihastun netissä kys. seinään. Seiniä olisi 3 jotka pitäisi laudoittaa.
ap
onko lautaa valmiiksi hiottuna? Muuten tulee kova homma jos ei vehkeitä siihen ole. Onko koko lautaseinässä liian iso homma? Mies ei ole remonttireiskaa nähnytkään. Itse vaan ihastun netissä kys. seinään. Seiniä olisi 3 jotka pitäisi laudoittaa.
ap
tarkoitettua lautaa. Kutsutaan myös paneloinniksi =)
vaan laittaa vaasuoraan seinälle.
ap
ei ole vaikeata laittaa, jos nyt ylipäänsä jotain osaa käsillään tehdä.
Ensin värittömällä puunsuojalla ympärikäsittely. Sitten laudat seinään ja muistakaa jättää lautojen alle hyvä tuuletusväli, ristikoolaus vaikka ei välttämättä tarviskaan jos tulee lomalauta. Sitten maalaatte laudat päältä. Hyvä tulee.
4