Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholisti puolisona

Vierailija
18.09.2012 |

Olen nyt viimein hyväksynyt sen että alkoholistihan tuo mies on. Mitä nyt?

Omasta mielestään ei ole, mutta myöntää kyllä että jotain ongelmaa on kun juominen kerta toisensa jälkeen lähtee hallinnasta.

Olen kyllästynyt jatkuviin riitoihin juomisesta, miehen juomisen kontrollointiin, päivien ryyppyreissuihin ja petettyihin lupauksiin juomisen lopettamisesta tai vähentämisestä. Lukuisia erilaisia sopimuksia ollaan tehty, mies ei vaan niitä pidä.

Nyt ollaan taas tilanteessa jossa olen ilmoittanut että haluan erota, ja muutetaan lapsen kanssa pois. Mies on hyvin katuva ja pahoillaan. Anelee minua miettimään vielä ja lupaa asioiden muuttuvan. Tekisi mieli antaa periksi ja katsoa vielä koska en tahtoisi särkeä lapsen kotia, mutta toisaalta olen kuullut samat lupaukset ennenkin ja tilanne parani vain hetkeksi.

Lapsi on taapero. En tiedä minkä verran hän nyt sitten kärsii isänsä juomisesta, mutta kyselee kyllä missä isi on kun ei päiviin näy. Enemmän varmasti kärsii jatkuvista riidoista ja siitä että minä alan olla loppu tämän asian suhteen. Minun on välillä vaikea oman kiukkuni ja pettymykseni vuoksi vastata kunnolla lapsen tarpeisiin ja toki hän ihmettelee miksi äiti on surullinen ja itkee.

Löytyisikö asiallisia neuvoja tilanteeseen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

googleta minnesota hoito, sieltä löytyy puhelinnumero, josta saa todella asiallisia ja oikeita neuvoja tilanteen ratkaisemiseksi.

Vierailija
2/5 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata enää varoitella. Näin mies vain saa todistuksen siitä ettet ole tosissasi, ja uhkailusi ovat turhia. Suosittelen ehdottomasti muuttamista erilleen. Sen ei tarvitse olla lopullista, ei tarvitse hakea eroa, voitte olla pariskunta ja tavata ja olla yhdessä aina kun mies on selvä. Siis selvä, ei pikku hiprakassa, ei krapulassa.

Miehen täytyy myös sitoutua jonkunlaiseen hoitoon, siitä voitte ottaa selvää yhdessä. Ottakaa yhteyttä paikalliseen A-klinikkaan ja kyselkää eri hoitomuodoista.

Nyt on aika toimia. Olette jo yrittäneet omin keinoin, eikä se ole onnistunut. Lapsi ansaitsee ja tarvitsee raittiin kodin, siitä ei pidä tinkiä yhtään. Myös sinä ansaitset raittiin miehen, älä tuhlaa omaa elämääsi riitelyyn ja itkuun ja tyhjiin lupauksiin. Elämäsi on ainutlaatuinen, et saa päivääkään enää koskaan takaisin, mieti miten haluat sen käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on kai tosiaan edetä niin että hankitaan asunto ja katsotaan sitten miten asiat lähtevät sujumaan. Mies joko hakeutuu hoitoon tai sitten ei. Pelottaa vähän miten miehen juomisen käy koska se pysyy nyt kurissa minun rajoittamiseni vuoksi. Mutta en minä voi enkä halua olla vastuussa toisen juomisesta. En vain pysty myöskään hyväksymään sitä että mies humaltuu kotona useamman kerran viikossa eikä ole takeita onko kotona kun aamulla herätään vai lähtenyt jonnekin päiviksi.

Vierailija
4/5 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten miehen juomisen käy koska se pysyy nyt kurissa minun rajoittamiseni vuoksi. Mutta en minä voi enkä halua olla vastuussa toisen juomisesta.

Sinun elämäntehtäväsi ei ole aikuisen miehen alkoholinkäytöstä huolehtiminen. Sinulla pitää olla rinnallasi toinen aikuinen, johon voit luottaa ja joka on täysipainoisesti mukana perheen elämässä. Et myöskään saa antaa lapsellesi sitä kuvaa, että tuollainen elämä on normaalia ja hyväksyttävää.

Miehen tehtävä on nyt katsoa peiliin, myöntää sairautensa ja hakea apua. Jos hän haluaa, hän voi raitistua. Tiedän sen omasta kokemuksesta, olen itse alkoholisti, raittiina nyt 4 vuotta. Enkä olisi raitistunut jos mieheni olisi jatkanut minun hyysäämistäni ja mahdollistanut juomiseni.

Vierailija
5/5 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivien ryyppyreissut tarkoittavat alkoholismia, samoin petetyt lupaukset vähentämisestä/lopettamisesta tai miehen vähättely, että "jotain ongelmaa on".

Alkoholisti ei enää koskaan voi palata ns. kohtuujuomiseen. Se voi toki onnistua aikansa mutta ennemmin tai myöhemmin lähtee käsistä.

Et halua olla juovan miehen kanssa. Miehesi ainoa mahdollisuus siis on panna korkki LOPULLISESTI kiinni. Ja se korkki menee kiinni vain, kun itse tajuaa tilansa. Moni tajuaa sen itse, valitettavasti vasta kun pohjalla jo ollaan (perhe, rahat, työpaikka menneet). Minnesota tai muu hoito ei ole takuu siitä, että raitistuu. Kaiken perusta on se, että itse päättää lopettaa, koska on alkoholisti. Sitten voi hakea erilaista apua rinnalle. Haluaako miehesi tämän päätöksen tehdä? Jaksatko tukea miestäsi siinä ja luottaa, että hän toipuu?

t. toipunut alkoholisti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme