Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin sisustusmaku vs. äidin sisustusmaku

Vierailija
17.09.2012 |

Huoh. Olen luvannut 15 v pojalle, että saisi sisustaa huoneensa niinkuin tahtoo. Mutta mutta...

Poika haluaa huoneeseen tummaa ruskeaa ja limeä, joita en voi sietää. Oma maku olisi romanttisempi, olen yrittänyt ehdottaa beigeä, mustaa, valkoista, sinistä, mutta makumme ovat aivan äärilaidoissa niin tyylin kuin värien suhteen.

Huoneen remontointi tulee maksamaan ehkä noin 500 e ja tuntuu että entinen huone oli kaunis ja nyt hän haluaa aivan kamalan tyylisen ja värisen huoneen. Sydämestä ottaa.

Joo, joku voi sanoa, että pieni murhe, mutta mitä itse tekisitte? Oletteko saaneet teineille omaa makua vastaavan huoneen vai onko teillä käynyt niin, että huone remontoidaan joksikin muuksi mikä kotinne tyyliin ja omaan makuun sopisi?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi 16-17 ei olleet mun vastauksia, vaan jonkun muun.

Meillä kanssa lasten huoneet yläkerrassa joten eivät kauheasti näy, mutta vaan tuo rahanmeno jotenkin aivan omaa makua vastaan tekee pahaa. Mutta kai sitä pitää antaa teinin toteuttaa itseään kohtuullisella budjetilla.

Kuinkahan kauan tuo värimaailma vaan häntä miellyttää...? Lupasi kyllä sinnitellä sisutuksensa kanssa niin kauan kuin asuu kotona. Saas nähdä.

ap

Vierailija
22/34 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monen mielestä outo värimaku ja olen säilyttänyt saman värimaailman kodissani jo toistakymmentä vuotta.

Sinun lapsesi saattaa pitää noista väreistä lopun elämäänsä.

Onnistuisko teillä joku kompromissi.

Yksi seinä tummanruskea, muut kermanvalkoista. Tekstiilit limeä ja ruskeaa ja kalusteet vaaleat tai puiset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivat värit, eikä tuo rahanmenokaan nyt niin valtava ole.

Ystäväni lapsella (3v) on huoneessa mustat seinät, pinkki lattia ja pinkit verhot..

Vierailija
24/34 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkää itse ja niin tykkää äitikin. Anna nyt herranjumala laittaa, äläkä ole kontrollifriikki.Tosi loukkaavaa sille teinille kun tyrmäät hänen ideansa. Vähän luovuutta ja sen tukemista kiitos, HÄNEN huoneensahan se on, ja pitää viihtyä siellä. Älä muserra ja latista lasta, että sulla on huono maku ja vihaan sitä. Hän, ja moni muu, voisi sanoa samaa susta. Teini ottaa sen tyrmäyksen vähän vakavammin kuin sinä, suuri sisustusguru, ottaisit.

Vierailija
25/34 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini saanut lupauksen ja huolella suunnitellut mitä tahtoo. turha siinä vaiheessa ruveta selittää että eiku mä tarkotin et saat sisustaa iha miten tahot JOS se vastaa mun makua.

Vierailija
26/34 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isossa purkissa. Meillä maalataan seiniä aika usein, maku muuttuu, on ollu valkoset, mustat, punaset ,okrat, vaalean vihreät, tumman ruskeat, ja tapetteja, huh huh. Mutta kivaa on sisustaa : D

Vierailija
27/34 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valita omat värinsä yms viime keväänä, kun tehtiin remppaa. Ja hyvät niistä tulivat, vaikka toisen lapsen värimaailma onkin kaukana omista mieltymyksistä! Ja viihtyvät nyt huoneissaan kuten myös kaverinsakin.

Vierailija
28/34 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ei olekaan niin täydellinen, kuten kuvittelet?

Kuulostat hieman sisustusnatsilta..

Vierailija
29/34 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea siellä siis on tarkoitus uusia, kun noin iso budjetti? Jos mukana huonekalujuttuja, niin yks vaihtoehto on hakea jostain kierrätyskeskuksesta tms. tuoli, työpyötä, jotka maalaa ruskeeksi. Ruskea iso matto. Tyynyjä tai muita pieniä yksityskohtia limellä. Vaikkapa joku seinään kiinnitettävä hyllyjuttu (voi siis itse maalata valkoisesta) ja tyynyjä. Sängynpeite ruskea, jos sitä ruskeeta kaipaa.

Eihän tohon montaa kymppiä mene. Seinät voi jättää valkoiseksi tai maalata yhden jollain ruskean sävyllä.

Vierailija
30/34 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi 16-17 ei olleet mun vastauksia, vaan jonkun muun.

Meillä kanssa lasten huoneet yläkerrassa joten eivät kauheasti näy, mutta vaan tuo rahanmeno jotenkin aivan omaa makua vastaan tekee pahaa. Mutta kai sitä pitää antaa teinin toteuttaa itseään kohtuullisella budjetilla.

Kuinkahan kauan tuo värimaailma vaan häntä miellyttää...? Lupasi kyllä sinnitellä sisutuksensa kanssa niin kauan kuin asuu kotona. Saas nähdä.

ap

teiniäsi kohtaan, että kyseenalaistat hänen makunsa. Annat viestin, että hänen ei kannata luottaa siihen. Haluatko, että hän jatkossakin hakee aina muilta vahvistusta siihen, mitä mieltä hän itse uskaltaa olla?

Vierailija
31/34 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teini siivoaisi huonettaan niin sitten on ihan sama, miten sen "sisustaa".

Ongelmansa kullakin.

Vierailija
32/34 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättää teini huoneensa sisustuksesta. Mustaa en hyväksyisi, mutta eipä ole tarvinnut vääntääkään. Tytöt vaihtavat keskenään huoneita, ja ne maalataan uudelleen kummankin toivomuksen mukaan. Toisesta tulee lila, ja toisesta tummanvihreä. Tuo tummanvihreä maali on vähän hakusessa vielä.

No meille maalit on ilmaiset, joten sitä mielellään maalaa mieltymysten mukaan. :)

Musta ruskea - lime ei oo ollenkaan huono väriyhdistelmä, mitäs jos maalaa kolme seinää ruskealla ja yhden limellä, ja sit kattelee kalusteet väreihin sopiviksi. Anna pojan sisustaa oman mieltymyksen mukaan, jos kerran olet jo luvannut, saahan huoneen muutettua kun poika muuttaa pois kotoa.

Vierailija
33/34 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 euroa teinin huoneen sisustukseen? Aika paljon rahaa. No joka tapauksessa, eikös ne teinit ole useimmiten omassa huoneessaan ovi kiinni, niin onko sillä hirveästi väliä jos värimaailma poikkeaa muusta asunnosta. Ja jos äiti on valinnut muuhun asuntoon romanttisen sisustuksen, niin ei tarvi kovin fiksu olla arvatessa, ettei romanttinen värimaailma miellytä teiniä. Eikai se paljoa vaadi, maalia seiniin vaan, mutta siinä kohtaa olisi erittäin hyvä tilaisuus opettaa jotain sille teinille. Eli asiat ei tapahdu aina tuosta noin vain sormia napsattamalla, vaan sen eteen täytyy tehdä jotain. Eli hakekaa vaikka yhdessä maalit ja tarvikkeet, että tulee oikeanlaiset ja sitten vain teini maalaamaan. Niinhän se yleensä elämässä menee, että jos jotain tahtoo, niin se pitää itse tehdä. Siinä hyvä prokkis joka pitää pari päivää teinin pois mahdollisilta pahoilta teiltä ja onnistuttuaan saa hyvää mieltä, taitoa ja itseluottamusta!

Vierailija
34/34 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite haluisin huoneesta yksin kertaisen eli vaa maksimissaa 4 sävyy haluisin mun huoneesee valee/valkone

Vaaleen punane

Vaalee puu

Ja mustia yksityis kohtia.

Ja tällä hetkelllä pulla on vaaleen ruskeet verhon harmaa ja vaaleen ruskee pöytä pinkki tuoli iso liila matto pieni puname matto tumman ruskee yö pöytä luvulta 68 tylii ja vaale päivä peitto ja mulle on luvattu että saan maalata mun pöydän ja tuolin ja se luvattii joulu kuussa ja äsken sanoin äitille et ku meen viikoks lappeenrantaa et osta sieltä ne maa sit ja vastaus oli että ei tarvii maalata että sun huone on hyvä noin ja sit mun veli se saa ostaa sen huobeesee mitä haluu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi