Jos kuvittelet autosi / perheenne auton sen ruokakaupan parkkipaikalle, jossa käyt,
onko se halvimmasta vai kalleimmasta päästä parkkipaikalla olevista autoista?
Kommentit (73)
Että se on samalla myös asuntonne.
150 000 kämpästä on pikkuraha nykyään - aja se Helsinkiin, niin tuplaat sen arvon samoin tein.
PS. Pahoittelut päivittelystäni. :)
asiassa laskin juuri mitä auton pito maksaa: kallista autosta saa myös paljon kun sitä vaihtaa uudempaan: minun tapauksessani tulen maksaneeksi noin 1000e kuussa. Asuntolainan kustannukset ovat nelinkertaiset.
Eli ei nyt niin hirveästi kustanna autoilu sittenkään.
Kyllä autolla on sitten helppo aiheuttaa pahaa mieltä, ei voi muuta sanoa.
Vain Suomessa...
Ihan istuu seuraan täällä Helsingin kantakaupungissa. Nyt meillä taloudellinen tilanne hyvä, mutta ollaan niin tyytyväisiä tuohon autoon, että ei missään nimessä vaihdettaisi kalliimpaan. Ei nykyään haluta "kuluttaa", ja toisaalta miehen nykyisessä työssä raha ei saa näkyä, joten keskiluokkainen automme mitä mainioin. Haikailen omasta autosta, mutta se tuntuisi tosi ökyilyltä nyt.
asiassa laskin juuri mitä auton pito maksaa: kallista autosta saa myös paljon kun sitä vaihtaa uudempaan: minun tapauksessani tulen maksaneeksi noin 1000e kuussa. Asuntolainan kustannukset ovat nelinkertaiset.
Eli ei nyt niin hirveästi kustanna autoilu sittenkään.Kyllä autolla on sitten helppo aiheuttaa pahaa mieltä, ei voi muuta sanoa.
Vain Suomessa...
Tuskin täällä kukaan on kateellinen millekään sadan tonnin asuntovaunulle tai -autolle.... Tai kuormurille, kaivurille, tmv. oikeasti käyttöesineelle. Varmasti on halpaa ja jollain tapaa käytännöllistäkin asua tuollaisessa.
Eri asia on laittaa asunnon verran johonkin selkeästi pröystis-esineeseen, jolla käy kerran viikossa kaupassa ihan vaan näyttämisen halusta ja kun pääsee kotiin, on kauppareissun hinnaksi tullut 10000 euroa, kun pöly ja lika on koskettanut auton kylkeä - puhumattakaan teinipoikien sormenjäljistä nokkapellillä.
Mites vilkku?
Vilkutatko paljon ajaessasi? :P
Ei tarvitse, antavat kyllä tilaa. Tööttiä kyllä käytän, jos joku tollo maalaisjuntti ei tajua väistyä rahan tieltä.
Mersumies -56
parkkipaikka on yleensä täynnä uusia mersuja, audeja yms yms
Eli ei nyt niin hirveästi kustanna autoilu sittenkään.Kyllä autolla on sitten helppo aiheuttaa pahaa mieltä, ei voi muuta sanoa.
Vain Suomessa...Tuskin täällä kukaan on kateellinen millekään sadan tonnin asuntovaunulle tai -autolle.... Tai kuormurille, kaivurille, tmv. oikeasti käyttöesineelle. Varmasti on halpaa ja jollain tapaa käytännöllistäkin asua tuollaisessa.
Eri asia on laittaa asunnon verran johonkin selkeästi pröystis-esineeseen, jolla käy kerran viikossa kaupassa ihan vaan näyttämisen halusta ja kun pääsee kotiin, on kauppareissun hinnaksi tullut 10000 euroa, kun pöly ja lika on koskettanut auton kylkeä - puhumattakaan teinipoikien sormenjäljistä nokkapellillä.
tuo vähättely sun muut kiukuttelun osoitukset tuntuvat vaan niin hyviltä.
Eikö tuo katkeruus tunnu pahalta?
Vaikka edellisistä viesteistä päätellen oikea vastaus tähän ketjuun olisi ollut, että pahvilaatikon sisällä juoksen ja kuvittelen että se on auto.
Mutta ei, olen etuoikeutettu ja siihen kuuluu uutukaisella tehokkaalla autolla kurvailu. Nautintohan se on. Ja jonkun kai ne uudetkin autot pitää ostaa, että muut saa sitten olla järkeviä ja ostaa halvemmalla käytettynä, eikö?
tuo vähättely sun muut kiukuttelun osoitukset tuntuvat vaan niin hyviltä.Eikö tuo katkeruus tunnu pahalta?
Kiukutteluani, kun luulin sinun tarkoittavan jotain urheiluautoa, enkä mitään liikkuvaa asumusta!
Edelleenkin,; eiköhän tuollainen ole halpa pitää, eikä arvokaan alene samaan malliin mitä jollain urheilukaaralla ja käyttömukavuus on varmasti omalla tasollaan johonkin kaksipaikkaiseen kotteroon verrattuna.
Olin väärässä, mitä minun vielä pitäisi sanoa?
Tuskin tämän yli 100 000€ auton omistajakaan saisi maksamaansa summa takaisin myydessään.
Mutta eipä sellaista autoa kannatakkaan myydä :)
21v vanha volkkarin pikkubussi, maksoi alta tonnin..
Audi Q7 vm. 2011 kyseessä, joten eiköhän se kalleimmasta päästä ole.
Espoossa asustellaan.
Mites vilkku?
Vilkutatko paljon ajaessasi? :P