Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi itku :'( Olen lihonut n.30kg suhteemme aikana, ja nyt mies uhkasi erolla

Vierailija
17.09.2012 |

ellen laihdu. Inhottaa itteenikin että oon päästänyt itseni plösähtämään näin, mutta se on tapahtunut jotenkin niin salakavalasti pikkuhiljaa vuosien mittaan, eikä mies oo ikinä aiemmin huomauttanut asiasta mitään :(

Osittain uskallan jopa väittää, että lihominen on osittain suhteemmekin syytä - aiemmin en harrastanut mitään herkkuja, mut mie lappaa koko ajan kotiin sipisä,karkkia,limsaa,pitsaa etc joita sitten illalla vedetään telkun ääressä yhdessä. Hän on himoliikkuja ja treenaaja joten hänessä se ei näy, mä taas en oo ikinä "osannu" harrastaa liikuntaa, mut aiemmin pysyin hoikkana helposti. Nuorempana myös itsetunto oli tosi huono ja vahdin kiloja tosi tarkasti - tässä suhteessa oon eka kertaa tuntenut itseni hyväksytyksi miehen rakkauden myötä ja sitä kautta ollut parempi sietää itseään vähän tukevampanakin - ajatellut, että ei se rakkaus ole kiloista kiinni.

Seksielämä vähentynyt vuosien myötä, mutta se kai on ihan normaalia pikkulapsiperheessä (meillä 3 alle kouluikäistä), enkä ole ajatellut, että se johtuisi läskistymisestäni. Nyt sitten sain kuulla, ettei ole halunnut mua oikeasti enää vuosiin.Ei halua loukata kuulemma, on odotellut että tajuan itse tehdä asialle jotain nyt kun nuorimmainen lapsikin on jo yli vuoden. Tällaisenaan mua ei kuulemma enää kehtaa "esitellä" ystäville eikä työpaikan piireille. Ollaan vielä suht nuoria, eikä kuulemma halua vanheta lihavan naisen kans.

Aivan kauhean ahdistunut olo, kuin märkä rätti ois heitetty kasvoille - tiedän toki etten ole entiseni ulkonäön puolesta, mutta en oo tajunnut että sentään näin vastenmielinen, ja HÄPEÄÄ mua. Ahdistaa niin etten meinaa saada henkeä, tekis mieli saksilla leikellä tuo mahamakkara pois :''((

Oon nyt yrittänyt kolmatta päivää syödä tosi vähän, mutta kamalan vaikeaa kun heikottaa ja pyörryttää, kaamea nälkä mutta pakko laihtua!!! En edes haaveile enää 50kg painosta, ei ole realistinen mulle enää (olin painoindeksienkin mukaan liian laiha silloin, oon kummiskin aika pitkä, 175cm), mutta joku 15-20kg ois saatava pois ja pian, että tuo kehtaa mut edes pikkujouluihin viedä. Oisko vinkkejä? Liikunnan harrastaminen on tosi vaikeaa kolmen pienen kotiäitinä, kun en illallakaan mihinkään pääse kun mies töissä kiinni silloinkin (koneella), samoin lähes kaikki viikonloput.

En tiedä turtuuko sitä omaan peilikuvaansa sitten, kun en mielestäni edes näytä niin läskiltä sopivalla vaatetuksella - ei esim oo kaksoisleukaa, pulleita poskia eikä pahoja alleja, pömppis ja reisiä sitten onkin :((

Oisko teillä MITÄÄN lohduttavaa sanottavaa mulle? En kehtaa ikinäkoskaanmilloinkaan sanoa ystäväpiirille, että mies tällasia laukea. Mua HÄVETTÄÄ ja ITSEINHO huipussaan. Tekis mieli vaan itkeä. Anteeksi vuodatus,oli pakko purkaa johonkin :(

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli illalla tavalla tai toisella, mies vahtii muksuja sen tunnin ajan, että saat mennä.

Turhaan se vaahtoaa sinun lihomisestasi jos ei edes anna sinulle omaa aikaa harrastaa sitä liikuntaa.

Vierailija
2/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehes on aika inha että vain yllättäen laukoo tollasta. En kuitenkaan viitsi puuttua sen enempää muuhun kuin siihen mihin pyysitkin, voin antaa vinkkejä.

Mulla kans kiloja kertynyt, oon 164cm pitkä ja painan jopa 82kg. Raskauskiloja varmasti on osa (lapsi kuukauden vanha) mutta mä alan karppaamaan.

Olen aiemminkin saanut kiloja pois nopeasti ja pysyvästi sillä. Suosittelen sullekin, jos vain aiot kuurin vetäistä ja sitten et enää ahmi herkkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku!Tosi inhottava tilanne!

Varmuudeksi kysyisin, että oletko ihan varma, että kyse sitten kuitenkin on sun kiloista. Minä jotenkin arvelen, että miehellä on itsellään paha olloa, tai ihan joku muu asia tökkii, mutta sun kiloista on helpompi tehdä "se asia" kuin vaikka omasta pettymyksestä uraan, ihastumisesta työkaveriin tms.

Sä kyllä laihdut. Ihan kiukun voimalla olet jo jouluna paremmassa kuosissa. Mutta sitten jää iso kysymys. Haluatko itse jatkaa tuollaisen onnettoman tyypin kanssa, jolla ei ole hienotunteisuutta lainkaan?

Vierailija
4/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ei kuulosta uskottavalta nyt tämä. mies on dorka ja itsekäs, koska on huomannut, että lihot vaan ja silti kantaa herkkuja. miksi toimi niin?

sulla on joku syy miksi olet syönyt yli äyräiden, se syy kannattaa löytää.

Vierailija
5/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katsoa mitä syöt. On se omallekin itsetunnolle ja terveydelle tärkeää , että vähän hoikistuu. Sanot miehelle, että 3 iltaa viikossa on sitten mamman jumppailtoja, jolloin mies hoitaa lapset ja kodin.

Ja kerro miehelle, että olet loukkaantunut hänen kommenteistaan ja tarvitset nyt tukea , jotta jaksat alkaa liikkua. Muutatte koko perheen ruokavalion samalla.

Vierailija
6/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Jos mies noin tylysti on ottanut esille asian, niin vaadit 4 iltaa viikossa harrastaa liikuntaa. Ihan reippaalla kävelyllä ensin tunti kerrallaan. Sitten kiinteyttävää lihasjumppaa, jota voi tehdä ihan kotona kevyillä käsipainoilla tai ilman. Netti on pullollaan hyviä ohjeita.

2. Lopetat mässäilyn ja vaadit myös miestäsi lopettamaan herkut.

Jos miehelle ei käy, niin uhkaat erolla.

Kyllä se painonpudotus varmasti hyvää tekee sun fysiikalle ja psyykelle, mutta miehen on toki oltava mukana tukemassa. Itsekään en ehtinyt harrastaa vauvaaikana mitään paitsi vaunulenkkejä, nyt kun nuorin on 2 vuotta, niin ehdin harrastaa 3- 4 päivänä + työmatkapyöräilyt päälle.

Vierailija
7/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi käyttäytyi idioottimaisesti!

Mitä jos SINÄ olisit paukauttanut yhtäkkiä miehellesi;

Sulla on muuten tosi pieni, etkä silläkään osaa mitään tehdä, enkä halua seksiä tuollaisen nysäkullin kanssa."

Vaikka olisit kuinka levinnyt sotanorsuksi, olisi miehesi voinut hoitaa asian hienotunteisemminkin. Kotona herkut on lähellä ja liikunta vähissä, tiedän kokemuksesta. Jos miehesi on himoliikkuja -millä ajalla muuten? Silloin kun sinä hoidat yhteisiä lapsianne?- luulisi hänen ymmärtävän järjestää sulle aikaa ja tilaisuuden liikkumiseen.

Avioerolla uhkaaminen on jotain niin ala-arvoista, kun saman asian olisi voinut hoitaa lahjakortilla kuntosalille lupautuen samalla lapsenhoitoon kolme kertaa viikossa.

Nainen, ryhdistäydy! Ensinnäkään älä anna kohdella itseäsi noin, et ole mikään tiskirätti. Ilmoita miehellesi, että vaikka hän toki on oikeassa kilojesi suhteen ja niitä on liikaa, sinulla on sentään vielä ihmisarvo jäljellä. Tarvitset aikaa ja kannustusta liikkumiseen, et ivaamista.

Löytyykö ystäväpiiristäsi / naapuristasi ketään, joka lähtisi vaikka kävelysauvoilla tarpomaan reippaan 30 min. lenkin joka toinen päivä, esimerkiksi. Tuo puolituntinenkin auttaa kummasti, kun samalla jättää mätöt pois. Nythän olet aloittanut laihduttamisen täysin väärin, ei laihtuessa pidä olla nälässä ja ruuan puutteessa, vaan karsia kaikki sokeri ja turha rasva.

Oman hehtoperseeni sain 6 viikossa inhimillisiin mittoihin kävelemällä joka helkkarin päivä tunnin sauvoilla. Eipä tullut katsottua yhtään teeveetä eikä istuttua koneella, painoin menemään aikaisin aamulla tai lasten mentyä nukkumaan.

nykyään liikun vähintään 30 min joka päivä, 3-4 kertaa viikossa enemmän. Usko pois, kun alkuun pääsee, siihen tulee himo.

Vierailija
8/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokset parikytä minuuttia ja hups, kaloreita on kulunut vain suklaapatukan verran.

Ruokavalio ja syöminen vaikuttaa eniten. Sun elimistö tottuu kyllä vähäisempään kalorimäärään ja huimaukset jää pois. Suosittelisin karppaamista.

Enkä ymmärrä, miten 30 kiloa voi tulla salakavalasti. Kymmenen kiloa vielä ymmärtää, sitä ei välttämättä itse tajua, mutta että 30 kg!! En minäkään haluaisi, että miehelläni olisi niin paljon ylimääräistä.

Ihan turhaan syytät miestäsi herkkujen kantamisesta yms, ei kai se väkisin niitä sun kurkusta alas työntäny? :O

Vierailija
9/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan tuota on miestä ymmärtää. Ikävähän se sun kannalta on, mutta sä olet kuitenkin se syyllinen. Tekosyitä on turha keksiä, läski olet koska olet laiska, mässyttävä porsas. Jos vielä miehesi on aktiivinen liikkuja, eikä koskaan ole mieleesi tullut että sitä saattaa vituttaa lihoamisesi ja siitä tulee suhteellenne obgelmia, olet lisäksi aivan helvetin tyhmä.

Sorry, tilanne taitaa olla aika menetetty. Sinä olet ja pysyt laiskana sikana, miehesi harrastaa kuntoilua ja ikääntymisestään huolimatta löytää itselleen vielä timmin kumppanin, joka haluaa olla kumppanilleen mieliksi eikä ajattele pelkästään kakkuja ja sipsejä.

Vierailija
10/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet 175cm pitkä ja lihonut 50-kiloisesta 30kg, niin ethän ole kuin 80kg! Hieman ylipainoinen kai, mutta ei mitenkään ällöttävä ihrakasa! Olen saman pituinen ja painan 75kg ja olen aivan tyytyväinen painooni. Olisiko tuossa miehellä jotain muutakin takana kuin kilosi. Todella ikävästi sanottu joka tapauksessa.

Vierailija
11/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta, että hän on "himoliikkuja", mutta kuitenkin töissä aamuvarhaisesta iltamyöhään ja viikonloputkin istuu koneen ääressä. Milloin hän sitten liikkuu? Sano miehelle, että hänen pitää vähentää liikkumistaan puoleen entisestä ja vapaaksi jääneet liikuntatunnit tulee sinun käyttöösi, mies vahtii silloin lapsia.

Vierailija
12/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen lihonut peräti 40 kiloa siitä kun mieheni tapasin.

onneksi hän on sen verran hienotunteinen,ettei lisää pahaa mieltäni huomauttelemalla asiasta,kun tietää että minä kärsin kaikkein eniten läskestäni.

tiedän tuon itseinhon paremmin kuin hyvin!

minun mies on ns. läpipasko,eli voi todellakin syödä mitä vaan lihoamatta.

ei tuo meidänkään seksielämä mitään huippua ole,ja liian vähän sitä saa.mutta syy ei kuitenkaan ole kuulemma minun läskeissäni.

tsemiä kauheesti ja mun mielestä miehesi on julma.

Vierailija
13/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ulkonäön takia mies uhkaa jättää.

Mieti, että jos sairastut / vammaudut vakavasti, sama kohtalo silloinkin edessä.

Painonpudotuksesta voi puhua suhteessa ihan rakentavastikin ja antaa tukea toiselle. Sinun miehesi on äärimmäisen julma ja itsekeskeinen.

Jos asia sinua vaivaa, siis paino. Laihduta terveellisesti liikkuen ja lautasmallia noudatten.

Voimia sinulle ja mieti tahdota todella jakaa elämäsi noin ilkeän miehen kanssa.

Mies vm 78

Vierailija
14/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärrän myös miestäsi. Itse olen hoikka ja minua on ärsyttänyt kun mieheni on lihonut. Muutaman kerran olen tästä maininnut, tosin hienovaraisemmin kuin miehesi. Miestäni harmittaa myös itseään lihominen, +14kg on tullut parissa vuodessa, vaatteet ei enää mahdu/istu päälle. Nyt ehdotin että lähdettäis yhdessä salille ja mies onkin innostunut tästä ja keventänyt muutenkin ruokavaliotaan. Ollaan molemmat herkkuperseitä ja ollaan sovittu että kerran viikossa herkutellaan.:)

Tsemppiä, kyllä sä pystyt siihen jos tahdot, tärkeintä kuitenkin että teet sen itsesi takia!

Vierailija
15/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin inhottaisi, jos mieheni lösähtäis +30 kiloa. Ja koska on hyvä aika sanoa? Kun on +20kg vaiko jo +15kgssa.

Nyt ota itseäsi niskasta kiinni, huomisesta alkaen syöt lautasellisen ruokaa josta 3/4 on salaattia/keitettyjä vihanneksia. Ei leipää eikä jälkkäreitä. Jos himottaa namit, varaa salmiakkia kaappiin, jossa vähän kaloreita. Saat nopeasti suu makeaksi ja verensokerin ylös.

Yks herkkupäivä viikossa.

Parin viikon kärvistelyn jälkeen mahalaukku on jo pienempi etkä tarvitse niin paljon ruokaa.

Urheilemaan vasta sitten kun olet saanut ruokailutottumukset kuntoon. Niinku joku tuossa sanoi, hikilenkilläkään et kuluta kun max. sen (puolikkaan) suklaapatukan.

Tsemppiä!

Vierailija
16/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduta itsesi pieneksi ja sitten kauneúshoidot ja uudet meikit ja vaatteet.

Sitten jätät sen mulkun. Sillä se miehesi on, kokovartalo kyrpä!

Vierailija
17/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erolla uhkailu ja puolison häpeäminen, kuvaa kyllä miehen julmaa luonnetta ja tarvetta pahoittaa toisen mieli.

Olisi mielummin rohkaisemassa lenkille, tekisi sulle hyvää ja terveellistä ruokaa. Ja kun olisit saanut homman käyntiin , olis luvannut jonkun palkinnon.

Porkkana toimii paremmin kuin keppi!

Mutta koska ap on miehensä mielestä niin kuvo, niin pimpsaa ei kannata tarjoilla, ei sitten senkään jälkeen kun on itse pienentynyt. Tuollainen solvaus ei meinaa unohdu ikinä!!

Kyllä minuakin inhottaisi, jos mieheni lösähtäis +30 kiloa. Ja koska on hyvä aika sanoa? Kun on +20kg vaiko jo +15kgssa.

Nyt ota itseäsi niskasta kiinni, huomisesta alkaen syöt lautasellisen ruokaa josta 3/4 on salaattia/keitettyjä vihanneksia. Ei leipää eikä jälkkäreitä. Jos himottaa namit, varaa salmiakkia kaappiin, jossa vähän kaloreita. Saat nopeasti suu makeaksi ja verensokerin ylös.

Yks herkkupäivä viikossa.

Parin viikon kärvistelyn jälkeen mahalaukku on jo pienempi etkä tarvitse niin paljon ruokaa.

Urheilemaan vasta sitten kun olet saanut ruokailutottumukset kuntoon. Niinku joku tuossa sanoi, hikilenkilläkään et kuluta kun max. sen (puolikkaan) suklaapatukan.

Tsemppiä!

Vierailija
18/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jätät sen mulkun. Sillä se miehesi on, kokovartalo kyrpä!

Kristus naiset, kattokaa itseänne peiliin. Ihastuisitko sinä itsesiäköiseen naiseen jos olisit miehes? I doubt..

Vierailija
19/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on niin, että kalun kokoon on miehen vaikea vaikuttaa, mutta läskit on kiinni ihan itsestä, ellei kyse ole esim. jostain sairaudesta joka pistää pöhöttämään.

30 kiloa ekstraa on paljon, vaikka oletkin aika pitkä.

Tapa, jolla miehesi asian esitti, oli tökerö. Mutta vain sinä itse olet painostasi vastuussa. Rakkauden määrään ei kilojen pitäisi vaikuttaa, mutta mielestäni tärkeää on että kokee oman puolisonsa kauniina ja viehättävänä. Seksiäkään on vaikeaa harrastaa ihmisen kanssa joka on päästänyt itsensä repsahtamaan ja isosti.

Sano miehelle, että nyt loppui herkkujen syönti -ihan jokaiselta. Niitä ei kanneta kotiin eikä kukaan niitä enää syö, kuin ehkä karkkipäivä jolloin lapset saa jotain. Liikunta tukee hyvin laihdutusta, mutta avainasia on SYÖMINEN. Netti on pullollaan erilaisia laihdutussivustoja ja ohjelmia joiden avulla jokainen voi onnistua.

Itse laihdutin jokunen kuukausi sitten Fitfarmin superdieetissä jonka jälkeen olen jatkanut samoilla ohjeilla itsekseni. SInäkin kyllä onnistut kun otat itseäsi niskasta kiinni :)

Vierailija
20/109 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa avainsana. Se on nyt miehen sitten järkättävä sitä aikaa 1-2h vuorokaudesta että pääset kunnolla liikkumaan ja jos ei itsellä taistelutahto riitä oma-aloitteiselle hikilenkille se on alettava käymään jossakin jumpassa.

Ja liikunta tekee hyvää myös mielelle. Se kannattaa ottaa tavaksi vaikka aluksi tuntuisi ettei ole sun juttu tai ettet saa siitä mitä irti.

Otat tuon asian nyt oman vapaa-ajan ja harrastamisen kannalta. Laitat miehen kustantamaan ja lapsenvahdiksi tai miehen maksamaan lapsenvahti jos ei itse kerkeä.

Mutta toki myös ruoka. Ei sun tarvi nälkää nähdä tai yrittää olla syömättä kunhan vain panostat siihen terveellisyyteen etkä mässäile niillä pizzoilla ja sipseillä sun muilla. Tuohan edellyttää sitten sitäkin että mies lopettaa ne pizzojen kantamiset ja alkaa tuomaan sieltä kaupasta salaatteja sun muita keveitä herkkuja, laittaa television kiinni ja alkaa selailemaan reseptikirjoja.

Meillä jos mies sanoisi noin niin johan olisi.. Toki saisi ja pitäisikin sanoa jos ylipainoni häiritsisi mutta että erolla uhkaisi tai häpeäisi oikein! Huh huh! Minä en kyllä sietäisi..