Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa asia niin ettei leimaudu marttyyriksi?

Vierailija
16.09.2012 |

Ihan aidosti ymmärrän että sukulaiseni eivät voi kutsua minua juhliinsa, mutta minua harmittaa että tulevia juhlia aina salaillaan minulta. Kuvitellaan että joko pahoitan mieleni(ei ole näin käynyt) tai alan vaatimaan itsellenikin kutsua(näinkään ei ole käynyt). Harmittaa koska iloitsen toki heidän valmistujaisistaan, häistään, ristiäisistä, synttäreistä jne ja haluan onnitella vaikka kortin laittamalla.

Pian olisi veljeni perheessä nimiäiset tulossa ja haluaisin jotenkin kauniisti sanoa että ymmärrän täysin etten ole kutsuttu, mutta voin auttaa järjestelyissä ja myös tiedustella voisiko tyttäreni kuitenkin tulla. Miten tuollaisen ottaisi puheeksi ystävällisesti?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin asia on, eli näin! Joskus kirjoittaen saa helpommin viestin perille, saa sanottua asiat ns. kerralla. Joten kirjoita veljellesi sähköpostia ja pyydä häntä soittamaan sulle!

Vierailija
2/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähisuku - kutsua juhliinsa, minun mielestäni sellaista syytä ei olekaan. Ainakaan meidän suvussa ei tulisi kuuloonkaan olla kutsumatta jotakuta juhliin, se olisi käsittämättömän sivistymätöntä ja moukkamaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähisuku - kutsua juhliinsa, minun mielestäni sellaista syytä ei olekaan. Ainakaan meidän suvussa ei tulisi kuuloonkaan olla kutsumatta jotakuta juhliin, se olisi käsittämättömän sivistymätöntä ja moukkamaista.

Minä olen se juntti ja moukka ja nolo joten en ole kutsuttu varsinkaan jos osa suvusta on hienompaa. Joskus olen saanut kyllä olla vaikka keittiössä auttamassa joka sekin on ihan kivaa kun edes siten huomioidaan eikä silloin tarvitse salailla tulevaa juhlaa. Lähisukuni olisi muille sukulaisille ja tuttaville selitellä elämääni yms. joten rennompi mieli kaikilla jos olen pois tai keittiössä"piilossa".

Vierailija
4/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen utelias.

Vierailija
5/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se juntti ja moukka ja nolo joten en ole kutsuttu varsinkaan jos osa suvusta on hienompaa. Joskus olen saanut kyllä olla vaikka keittiössä auttamassa joka sekin on ihan kivaa kun edes siten huomioidaan eikä silloin tarvitse salailla tulevaa juhlaa. Lähisukuni olisi muille sukulaisille ja tuttaville selitellä elämääni yms. joten rennompi mieli kaikilla jos olen pois tai keittiössä"piilossa".

haukut itseäsi juntiksi ja moukaksi. Oikeasti sivistyneet ihmiset eivät kohtele sukulaisiaan tuolla tavoin, vaan ne jotka salailevat tulevia juhliaan, ovat niitä sivistymättömiä moukkia.

Vierailija
6/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät varmaan, että keskivertokaisan on aika vaikeaa ymmärtää tää tilanne.

Vierailija
7/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen utelias.

On vain pienet tulot, ei-akateeminen ammatti ja mamumies joten ymmärrettävästi kenenkään ei tee mieli tunnustaa sukulaisuuttaan minuun. Pitäisi vain saada ihmiset ymmärtämään että tiedän oman paikkani ja käyttäydyn sen mukaan ihan suosiolla.

Vierailija
8/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet jo selkeästi leimannut itse itsesi marttyyriksi. MIKSI???

Vierailija
9/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin totta totisesti sukusi on miljoona kertaa nolompi kuin sinä! Ei noin moukkamaista sukua voi ollakaan!

Sinulla on huono itsetunto, todennäköisesti koska sinua on aina suvussasi kohdeltu huonosti. Mutta sinä et ole huono, vaan sukusi on täynnä idiootteja!

Voit olla tyhmä, huonosti koulutettu, huonosti pukeutuva, huono sosiaalisessa kanssakäymisessä,... Ilmeisesti kuitenkin yrität parhaasi ja sen pitäisi sukulaisillesi riittää. Jos sukulaisesi häpeävät sinua, niin ongelma on heidän, ei sinun.

Normaalissa suvussa sukujuhliin kutsutaan myös vammaiset, mielenterveysongelmaiset, ns. "hankalat ihmiset" ja suvun mustat lampaat. Voi olla, että joku kokee olonsa epämukavaksi, mutta sellaista elämä on. Ei ihmistä voi ominaisuuksiensa vuoksi sulkea suvun ulkopuolelle. Sitäpaitsi noita tapauksia on joka suvussa, noloja ja ikäviä ovat ne, jotka yrittävät vaivaannuttavia sukulaisiaan piilotella.

t. Yksi jolla on alkoholistivanhemmat ja kehitysvammainen kuolaava sisko. Ikinä en ole ketään jättänyt kutsumatta, vaikka joskus olenkin vaivaantunut. Katson, että vieraani ovat elämästä vieraantuneita jos eivät tätä ymmärrä.

Vierailija
10/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen utelias.

On vain pienet tulot, ei-akateeminen ammatti ja mamumies joten ymmärrettävästi kenenkään ei tee mieli tunnustaa sukulaisuuttaan minuun. Pitäisi vain saada ihmiset ymmärtämään että tiedän oman paikkani ja käyttäydyn sen mukaan ihan suosiolla.

Olet ihan itse tehnyt itsestäsi marttyyrin jo aikaa sitten, jos tuo on oikeasti sinun mielipiteesi asioista! Oletkohan nyt vähän turhan herkästi ollut tulkitsemassa asioita joita ei ole olemassakaan...?

Vierailija
11/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet jo selkeästi leimannut itse itsesi marttyyriksi. MIKSI???

Yritän nmenomaan välttää tätä vaikutelmaa, miten voisin saada sanomani perille ilman että ihmiset kuvittelevat minun marttyroivan? Mielelläni kuitenkin ylläpitäisin suhteita sukuuni siten ettei kukaan joudu vaivaannuttavaan tilanteeseen.

Vierailija
12/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhliinsa, koska olet pienituloinen, ei-akateeminen mamupatja? Vai kuvitteletko vaan että he ajattelevat EHKÄ niin?

Eikös kannattaisi ihan kasvotusten puhua vaikka sen veljen/siskon kanssa asiasta? Eikä leikkiä tuollaista marttyyripiirileikkiä?

Vierailija
13/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelit että herättäisit mehevää riitaa koulutuksen, urakehityksen ja maahanmuuttajien tiimoilta, mutta ei onnistunut.

Vierailija
14/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhliinsa, koska olet pienituloinen, ei-akateeminen mamupatja? Vai kuvitteletko vaan että he ajattelevat EHKÄ niin?

Eikös kannattaisi ihan kasvotusten puhua vaikka sen veljen/siskon kanssa asiasta? Eikä leikkiä tuollaista marttyyripiirileikkiä?

Toki minussa voi olla muitakin vikoja joita en ole itse huomannut ja jotka ovat sosiaalisissa tilanteissa hankalia, mutta ne syyt eivät ole tärkeimmät vaan tilanne ja se miten sen saisi parhaiten hoidettua.

Haluaisin nimenomaan suoraan saada sanottua että ei tarvitse missään nimessä minua kutsua, en loukkaannu, mutta voitte muuten avoimesti minunkin kanssani keskustella juhlista yms. ja pyytää tosiaan vaikka järjestelyapua tms. Haluaisin vain saada asian muotoiltua niin etten suututa ketään enempää.

Vierailija
15/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelit että herättäisit mehevää riitaa koulutuksen, urakehityksen ja maahanmuuttajien tiimoilta, mutta ei onnistunut.

Ajattelin että vuosien kuluessa olen jo niin tottunut että tämä aihe ei enää satuttaisi, mutta onnistuit tölväisemään.

ap

Vierailija
16/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän sen asian saa setvittyä.

Vierailija
17/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten kukaan haluaisi olla tekemisissä ihmisten kanssa jotka eivät halua olla hänen kanssaan tekemisissä? Ihanko tosissaan ja sydämestään ap halua mennä valmistelemaan veljen lapsen nimiäisiä täysin pyyteettömästi ilman kutsua itse juhliin, just joo...

Vierailija
18/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ymmärrän että olette nyt juhlimassa pienemmällä porukalla ja hyvä niin, kysykää ihmeessä kuitenkin apua jos tarvitsette".

Juuri se ylitseampuva nöyristely koetaan marttyyrimeiningiksi.

Vierailija
19/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten kukaan haluaisi olla tekemisissä ihmisten kanssa jotka eivät halua olla hänen kanssaan tekemisissä? Ihanko tosissaan ja sydämestään ap halua mennä valmistelemaan veljen lapsen nimiäisiä täysin pyyteettömästi ilman kutsua itse juhliin, just joo...

Ihan oikeasti ja aidosti tykkään veljestäni ja kälystäni ja haluan että voivat hyvillä mielin juhlia enkä halua tunkea isoon porukkaan väkisin. Kakkukahvit saan juoda kotonakin :)

Vierailija
20/21 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee juhliin, johon hänen äitiään ei ole kutsuttu? Opetat vain hänelle, että sukulaistesi käytös on hyväksyttyä.

Jos kertomasi on ihan totta, niin kyllä ne sukulaiset ennen pitkää alkavat tytärtäsikin karttamaan. Ehkä tekisivät niin jo näissä tulevissa juhlissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän