Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos juon hanasta kuumaa vettä, niin mitä mulle tapahtuu? Kertokaa, hygienianeurootikot!

Vierailija
16.09.2012 |

?

Faktoja pöytään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en juo kuumaa hanavettä. Tässä Oulun Veden käyttöpäällikön vastaus:

""Kyllä se on totta. Kuumaa vesijohtovettä ei pidä käyttää ruokiin tai juomiin. Kielto perustuu talousveden laatua säätelevään asetukseen. Vaikka vesi itsessään on puhdasta, siihen voi liueta kiinteistön lämminvesijohdoista metalleja ja muita talousveteen kuulumattomia aineita. Myös mikrobihaittoja voi tulla, jos lämmin vesi seisoo putkistoissa", Eeva Heiska kertoo."

http://www.kaleva.fi/teemat/hyva-elama/voiko-kuumaa-hanavetta-juoda/267…

Mä kartan kuumaa hanavettä etenkin raskasmetallia. Vesiputkista voi liueta mm. lyijyä.

Vierailija
2/8 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pitkää elimistöösi kertyy raskasmetalleja, jotka aiheutta sulle syövän tai Alzheimerin tai jonkun muun vastaavan sairauden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinäpä se.

Vierailija
4/8 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän lihan paistamiseen valurautapannua ja pataruokiin valurautapataa. Niistä kuulemma irtoaa rautaa.

Vierailija
5/8 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/8 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitähän syödään pillereinäkin ja sitä tarvitaan hemoglobiiniin.

Valurautapannut ovat siis turvallisia (paistamisen karsinogeenit erikseen...). Sen sijaan metalleista esimerkiksi lyijy, alumiini, kupari ja elohopea ovat haitaksi.

Vierailija
7/8 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laborantti. Meillä työpaikalla lämminveden(kuumasta puhumattakaan) käyttö tutkimusten yhteydessä on kiellettyä. Jos mikroskoopilla katsoo niin huomaa selvästi, että lämmin vesi irrottaa putkistoista kaikkea ylimääräistä mukaan. Se on sitten toinen asia onko niistä terveydelle haitallista

Vierailija
8/8 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit kuule rauhassa juoda. Jokainenhan saa itse päättää, millä itsensä myrkyttää vai yrittääkö ehkä välttää myrkyttämästä itseään ja lapsiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä