Aika vähn uhutaan mielialalääkkeiden vaikutuksesta...
Seksielämään. Eikö ne vaikutukset muita niin haittaa ku minua? Mulla käytössä Sepram 15mg, tarvisin ilman muuta isompaa annosta. En vain viitsi nostaa annosta, koska sitten seksiongelmat pahenee entisestään. Mulle lääkkeet ei aiheuta haluuttomuutta, vaan orgasmivaikeuksia. Panettaa ja panettaa, mutta huippu jää saavuttamatta. Ja se muuten turhauttaa ja masentaa jos mikä!!!
Tällä annoksella mikä nyt on, vaikeudet ei oo niin pahoja. Mutta lääke ei myöskään tehoa niin hyvin..
Aika vähän tästä aiheesta puhutaan, vaikka uskoisin sen olevan ongelma muillekkin??!!
Kommentit (11)
kun ei ne mua ole koskaan auttaneet. sivuvaikutuksia vaan
saati kyvyn saada orgasmia yksin tai yhdessä.
että koko seksi on lakannut huvittamasta kun ei se enää tunnu miltään. Lääkkeitä en pysty lopettamaan koska tulee niin valtavat lopetusoireet, tuntuu että maailma hajoaa. Kivaa kun koko seksielämä tulikin sitten koettua ennen kuin täytin 22.
Tuntuu että vihaan koko seksiä ja omaa kroppaani. Lääkärin kanssa meillä ei ole yhteisymmärrystä, toteaa vain että tuskin nämä sivuoireet enää ohi menee tässä vaiheessa. Todella lohduttavaa.
Asia ahdistaa ihan helvetisti välillä, miehen kanssa vaikea puhua kun tuntuu ettei se lopulta kuitenkaan ymmärrä.
vieroitusoireet ohi.Lääkärin mukaan lopettamisen saattoi tehdä asteittain tai suoraan. Oli joo kamala olo, mutta en kyllä enää ikinä palaa serotoniin takaisinoton estäjiin. Lääkärikin tuumi (psykiatri) etteivät vain sovi minulle ja että sen sijaan voi käyttää "kohtauslääkkeitä", jos on oikein vaikeita aikoja.
Olen pärjäillyt hyvin harvakseltaan otettavalla Alproxilla, nukahduslääkkeillä tai Propralilla.
ei pystynyt saamaan orgasmia millään keinolla.
Eikä ne sen lisäksi auttaneet mulla mielialaankaan
mutta nuo orgasmivaikeudet olivat kyllä kurjia.
Mä olen kuitenkin sen verran kaino tässä asiassa, etten ole kehdannut paljon siitä puhua lääkärillekään. Totta kyllä, seksihalut on menneet. Toisaalta koen, että se on myös vapauttanut minua. On vapauttavaa, kun seksi ei tule mieleen niin usein. Se voi olla vähän hankalaa, jos on esim. asiakaspalvelutyössä ja asiakasta katsellessa alkaa miettiä, että millainenkohan tuo on sängyssä.
Varmaan jokaisen pitää omalta kohdaltaan punnita haitat ja edut. Omalla kohdalla lääkityksen edut voittavat haitat. Pärjään kyllä elämässä ilman lääkettä, jos ei tarvitse käydä työssä. Olen kokeillut tätä. Mutta heti kun palaan työelämään, koen sen pakkotahtisuuden niin haastavaksi, että tarvitsen mielialalääkkeen tuomaa mialialan tasoitusta. Muuten olen ihan tunteiden vietävissä ja on vaikea hillitä omaa käyttäytymistä.
Sellainen ei tietenkään käy työpaikalla.
Sepram on aika vanha lääke. Cipralex, joka on Sepramista jalostettu, voi sopia paremmin. Pienempi annos ei ehkä vie haluja niin tyystin.
Remeron teki juuri tuon orgasmikyvyttomyydden. Se vaihdettiin sitten lopulta Ixeliin, kun ei auttanut masennukseen, niin orgasmiongelma oli samantien ohi.