Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen se, jonka työkaveri on hidas ja tyhmä. arvatkaa pomon vastaus asiaan?

Vierailija
15.09.2012 |

Ne, jotka lukivat ketjun, "mitä tehdä, kun työtoveri on oikeasti tyhmä?"--tietävät mistä puhun.

päivät venyy, kun pitää paapoa sitä hidasta työtoveria.ja syntyy ylitöitä.

ylitöitä ei saa tulla. kerroin asiasta tuntoni pomolle. vastaus:

"sinuna lähtisin tarkastelemaan oman ajan käyttöä.mitä, missä ja milloin teen..."

eli sen saatanan "vähälahjaisen ja hitaan" ihmisen viat onkin minun korjattava tarkastelemalla omaa ajan käyttöä. just. on siis ottanut pannuun työskennellä tuon ihmisen kanssa, ja nyt kyllä suorastaan vituttaa!!

MINÄ kulutan työaikani vääriin asioihin. sanoinkin, että tuleppa kuule itse tekemään työtä tuon kanssa.

olen pyytänyt siirtoa jo aiemmin, vähemmin vaativiin hommiin, mutta minua ei kuulemma siirretä. syy on selvä, että tähän paskahommaan ei saa helpolla uutta työntekijää.

oliko se mol. fi?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei ole mahdollista kirjata tekemisiään työajalla.

Ymmärrän että ärsyttää jos työpari on tampio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei ole mahdollista kirjata tekemisiään työajalla.

Ymmärrän että ärsyttää jos työpari on tampio.

lue toinen ketju, niin selviää lisää

Vierailija
24/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sieltä kävi ilmi että kyse ravintola-alasta.

Ymmärrän tuskasi ap, tunnen alan hyvin.

Ihmettelit miten on saanut koulutuksen hyväksytysti läpi.

Alalle opiskelee sellaisia henkilöitä joilla on HOJKS ja mukautuksia. Tulevat peruskoulusta jossa heillä on ollut mukautuksia.

Hakutilanteessa nämä voivat ohittaa niin sanotut normaalit oppilaat.

5* ja 5

6* ja 6

7* ja 7

8* ja 8

9* ja 9

merkitys ja osaamistaso ovat erilaisia mutta keskiarvollaan *-merkinnän saaneet voivat ohittaa tavis-hakijan ja ohittavatkin.

Haettassa keskiarvo ratkaisee ei se onko numeron vieressä * joka kertoo mukautetusta oppimäärästä.

Tämä on iso ongelma.

Moni hyvä hakija jää rannalle.

Työntekijöissä on alasta riippumatta on eritasoisia suorittajia ja sen vain joutuu hyväksymään.

Heikkolahjaisille perinteisesti annetaan aputöitä tehtäväksi. Ennen oli keittiöapulaisia, kuorivat vihanneksia ja pilkkovat niitä ja olivat tiskaajia. Heikkolahjaisista ei välttämättä ole asiakaspalvelutehtäviin tai pystyvät suoriutumaan niistä ohjatusti.

On selvää ettei työelämässä voi olla jatkuvasti henkilökohtaista avustajaa vaan töistä on suoriuduttava itsenäisesti.

Jos työkaverillasi on vielä koeaika menossa kerrot pomolle, ettei hän pärjää työssä johon hänet on otettu.

Pyydä esimiestä tulemaan paikalle seuraamaan teidän työskentelyä.

Voimia!

Vierailija
25/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa tiskiosastolla oli heikkolahjainen nainen. Hänelle piti selittää tehtävät joka päivä uudestaan.

Teki töitä ahkerasti ja oli ihan pidetty eikä häntä kukaan syrjinyt.

Iso yksikkö jossa oli useampi yhtä aikaa tiskissä.

Vierailija
26/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työkaverin nimi Tuija?

=D =D =D

Vierailija
27/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työkaverin nimi Tuija?

=D =D =D

ap

Vierailija
28/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vastaa tämän tyhmän työntekijän perehdytyksestä? Sinä vai esimiehesi? Jos sinä vastaat hänen perehdytyksestä, on sinun kerrottava esimehelle, että tyyppi ei ole perhetynyt tehtäviinsä tai soveltuva työhön.

Jos ei asia selviä, ole yhteydessä liittoosi tai työpaikkasi luottamusmieheen tai vastaavaan. Tämä on minusta sellainen asia.

Tsemiä. Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa. Veikkaan, että esimeheni tajusi tilanteen, mutta ei uskaltanut puuttua tilanteeseen (koska minä tein tämän vajukin työt, joita ei osannut). Minä olen nyt muissa tehtävissä ja tämä heikkolahjainen yrittää selvitä töissään, joissa ei ole pärjännyt. Kai ne laittavat sen kohta johonkin kuntoutukseen.

Vierailija
29/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun seuraavan kerran saat flunssan/mahataudin/pääänsäryn, jää sairaslomalle yllättäen (ilmoitat vasta juuri ennen vuoroasi), niin että sijaista ei ehditä hankkia, ainakaan ensimmäiselle päivälle. Ehkä kolmessa päivässä pomokin huomaisi, että tuo työparisi ei selviä töistään.

Vierailija
30/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin edellisen ketjun ja sympatiat on ap:n puolella. Pomo ei selvästi haluakaan tajuta tilannetta, ettei hän itse joutuisi tekemään mitään.

Kannatan työpaikan vaihtoa, käsittääkseni ravintola-alalla on aika hyvin töitä tarjolla (sori jos olen väärässä). Sitä odotellessa, voisitko millään keinoin jättää paikkaamatta tuon toisen mokia, vai kaatuuko ne joka tapauksessa sun niskaan?

Itse tekisin varmaan niin että kun olisin saanut jo uuden työn, niin sitten jättäisin kokonaan tuon paikkailun ja jättäisin pomon ihmettelemään miten homma romahti käsiin.

(ja: tuon ap.n työparin syytä tämä ei ole, enkä häntä moiti)

Ne, jotka lukivat ketjun, "mitä tehdä, kun työtoveri on oikeasti tyhmä?"--tietävät mistä puhun.

päivät venyy, kun pitää paapoa sitä hidasta työtoveria.ja syntyy ylitöitä.

ylitöitä ei saa tulla. kerroin asiasta tuntoni pomolle. vastaus:

"sinuna lähtisin tarkastelemaan oman ajan käyttöä.mitä, missä ja milloin teen..."

eli sen saatanan "vähälahjaisen ja hitaan" ihmisen viat onkin minun korjattava tarkastelemalla omaa ajan käyttöä. just. on siis ottanut pannuun työskennellä tuon ihmisen kanssa, ja nyt kyllä suorastaan vituttaa!!

MINÄ kulutan työaikani vääriin asioihin. sanoinkin, että tuleppa kuule itse tekemään työtä tuon kanssa.

olen pyytänyt siirtoa jo aiemmin, vähemmin vaativiin hommiin, mutta minua ei kuulemma siirretä. syy on selvä, että tähän paskahommaan ei saa helpolla uutta työntekijää.

oliko se mol. fi?

Vierailija
31/45 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hakenut uutta työpaikkaa, pääsin haastateluunkin, se on ensi viikolla:)

tämän avulla jaksan taas. toivoa on.

ap

Vierailija
32/45 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat toisen työn, muista sanoa pomollesi suoraan ja rehellisesti, miksi lähdet. Jos hän vaikka ymmärtäisi olla kuormittamatta seuraavaa tekijää enää tällä samalla työparilla.

Vierailija
33/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavsti tärppää...

ap

Vierailija
34/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti uudet työkaverisi eivät ole jälkeenjääneitä.

Vierailija
35/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti uudet työkaverisi eivät ole jälkeenjääneitä.

ap

Vierailija
36/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtamalla paranee useinkin! : )

Vierailija
37/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanot pomolle lähdöstäsi, niin teet parhaimman vaikutuksen, kun et sano pomolle mitään ilkeästi. Vaan sanot todella hallitusti ja harkitusti, että koska rekrytoinnissa tapahtunutta virhettä ei ole alettu korjaamaan, niin ikävä kyllä sinulle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa työpaikkaa. Sinun on kuitenkin ajateltava omaa kuormitustasi ja se ei kestä kahden ihmisen töiden tekemistä.

Iloista uuden työn alkua!

Vierailija
38/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siellä ei ole tajuttu tuota jonkun mainitsemaa mukautusta. Eli ap:n työpari on ehkä opiskellut alalle mukautetun opetussuunnitelman mukaisesti. Siitä saatava todistus on hyvin saman näköinen kuin tavallinen tutkintotodistus. Vain M-kirjain numeron yhteydessä kertoo, että kyse on mukautetusta arvioinnista.

Jos rekrytoija on vain tavallinen työnantaja, niin hän ei välttämättä huomaa tuota todistuksen eroa, jos ei syynää todistusta todella tarkkaan. Ja sitten käy niin, että hän kuvittelee ihmisen saaneen todistukseen jonkin kokonaisuuden arvosanaksi 4 (asteikko 1 - 5) ja kuvittelee tämän olevan hyvä arvosana. Todellisuudessa arvosana on M4 ja se voi tarkoittaa sitä, että normaaliopetuksessa opiskelija ei olisi päässyt kurssia edes läpi, mutta hänelle on tehty oma henkilökohtainen opetussuunnitelma, joka on toteutunut M4:n arvoisesti.

Vierailija
39/45 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat toisen työn, muista sanoa pomollesi suoraan ja rehellisesti, miksi lähdet. Jos hän vaikka ymmärtäisi olla kuormittamatta seuraavaa tekijää enää tällä samalla työparilla.

sanon kyllä, että tuo saapastakin typerämpi työkaveri oli viimeinen naula tähän arkkuun..

ap

Vierailija
40/45 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavsti tärppää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän