Teya ja Aurora Ylen teiniäidit realityssä
Tämä saattaa täällä juorukerhossa olla jo vanha vahna juttu, mutte itselle tämä valkeni vasta tänään lehteä lukiessa.
Ensi kuussa alkaa sarja ja saamme sitten nähdä lähemmin heidän ja kolmen muun teiniäipän elämää.
Paheksun syvästi röökaamista raskaana, mutta menneille ei voi mitään enää. Toivottavasti Teya on nykyisin vastuullisempi.
Kommentit (66)
naisen yläpuolella tuon esille tuoman järkevyyden tiimoilta. Ketjussa on 44 kommenttia ja 13 niistä oli TODELLA alaluokkaista tuotosta, yksi ainakin meni rimaa hipoen sieen melkein asiallisen puolelle mutta koska rimaa hipoen niin lasken se asiattomaksi kommentiksi nro 14. Ja tämä nainen joka tuo ylpeänä rinta rottingilla ikänsä julki, 35 ??? Ei uskoisi kieliasusta ei että jo niinkin varttunut äiti.
Täällähän sitä teinit neuvoja ja oppeja saa,kun aikuiset ihmiset kirjoittelee kaikkea mahdollista sontaa.
Mietin vain 38v äiti,puhuisitko omalle lapsellesi tuolla tavalla? Ällöttävää käyttäytymistä aikuisilta ihmisiltä ja muiltakin jotka tuomitsevat ihmiset iän perusteella,ovatko he sopivia äideiksi vai ei.
Onhan se nyt ihan hirveätä kun odottava äiti polttaa,niin olen muuten minäkin polttanut joka raskauden aikana.=)
Täällä sitä voi nimettömänä huudella ja kirjoitella mitä vaan,sylki suuhun tuo!!
Teijalle oikein paljosti tsemppiä ja Onnea elämäänne
Ihan ensiksi muistakaa että näitä vauva ym lehtien palstoja ei turhaan kutsuta äitien hommaforumiksi. Joten haukut voi jättää omaan arvoonsa. Jokainen äiti tietää että lapsen saaminen muuttaa elämän totaalisesti, eikä muutos ole koskaan helppo. Hattua nostan ja syvään kumarran teille jotka homman hoidatte noin nuorina, siinä on todellinen kasvun paikka. Noin nuorena ei varmasti pysty/ymmärrä kaikkea hoitamaan niinkuin kuuluisi (röökaaminen jne), mutta antakaa itsellenne anteeksi, tsempatkaa jatkossa, pääasia että hoidatte ja välitätte lapsistanne ja annatte niille rakkautta. Ootte oikeita sankareita! Itse tulin äidiksi vasta 32v ja koville otti silloinkin:) t. Äippä 35v.
kaikki tässä sarjassa esiintyvät teiniäidit selviytyvät todella hyvin. Ovat hyviä äitejä ja rakastavat lapsiaan. Se toisse ohjelmassa ollut Tiuski sen sijaan oli todella kamala pisssi, joka ajatteli vain itseaan.
Tupakanpoltosta sen verran, etta kylla ne LESTAT polttavat eniten raskaus ja imetysaikana. Asun ikava kylla lesta-alueella ja jokainen lesta kulkee tupakka suussa raskaana. Normaalit naiset eivat.
Etta turha teidan lestojen on teiniaiteja tuomita
Mistä ja miksi? Onko ajatus teinistä äitinä vanhemmille äideille jotenkin ahdistava? Tottakai teiniäiti on monissa asioissa lapsellisempi kuin vanhempi äiti, hänhän on _teini_!
Vastuun lapsesta hän voi silti kantaa ihan hienosti, vaikka tekisikin sen eri tavalla tai perinteistä poiketen.
En itsekään kannusta ketään hankkimaan teini-iässä lapsia, mutta mitä kenenkään haukkuminen auttaa enää sen jälkeen kun se lapsi jo on olemassa? Eikö tukeminen olisi parempi vaihtoehto?
Ja kyllä, olen itsekin ollut teiniäiti, tosin hieman vanhempi (18 v.).
Tein varmasti paljon virheitä ja näin jälkeenpäin ajatellen tekisin monta asiaa toisin mutta... En silti kadu lastani, joka on fiksu tyttö (aloitti juuri lukion).
Teiniäidinkin lapsi voi pärjätä elämässään hyvin, joten tsemppiä vain Teya ja muut!
Tunnistin meidät myös teiniperheiden parisuhdeongelmista, meilläkin lapsen isällä oli vaikeuksia alussa sopeutua perhe-elämään ja juhliminen oli tärkeää, mutta tuossa tuo mies edelleen röhnöttää vieressä, yhdessä oltu pian 20 vuotta ja naimisissakin 12. : )
Ja kyllä, vakityöpaikoissa ollaan ja omakotitalossa asutaan ja koulutkin on käyty : ).
Jos nyt joku sattuu sitä epäilemään...
Ei se ikää katso miten hyvin voi huolehtia lapsestaan... Tunnen monia vanhempia naisia (30v-) joille lapsi on toisella sijalla. Toki eihän teineillä ole sitä elämänkokemusta jota pidetään niin tärkeänä, mutta mä uskon että oli sitten 14 tai 40v niin aina sitä apua tatvitaan... Tsemppii Teyan perheelle !
Älkää teinit välittätkö mitä nää vanhat hormooni häiriöiset akat teille kirjottaa ku vittu ite ei saa lapsia niin pitää tulla tänne huutelee kateeliset vaan
Jos siis 20 v on vielä lapsi (poika)?
Onko teillä elämään kyllästyneillä kukkahattutädeillä muuta elämää kuin jauhaa skeidaa täällä asioista mistä ette tiedä välttämättä pätkän vertaa. Kaikki sympatia Teyalle jatka samaan malliin ja älä kuuntele näitä elämässään onnistuneita ihmisiä vaan anna heidän jauhaa.
T lopenkyllästynyt paskanjauhajiin oleva 20v poika!
Älä teya kuuntele kaikkia ihmisiä, elät oman elämän ja sillä selvä! Itsekin varmaan tiedät mitä tupakka tekee, turha sitä on muiden puhua, tyhmä et ole. Se on vaan kumma kun kaikkien pitää puuttua ja opettaa ja saarnaa!! Tsemppiä sulle ja sun suloiselle vauvalle!!!
Ehkä se on tilastollisesti harvinaisempaa, mutta on aivan turhaa pahantahtoisten akkojen höpinää väittää "tietävänsä" mitä kenenkin lapsista tulee.
Oma mieheni on syntynyt teiniäidille (16 v.) ja silti hänestä on tullut korkeasti koulutettu, kaikin puolin sangen pärjäävä ihminen, samoin hänen sisaruksistaan.
Itse olen taas syntynyt vanhoille, ns. hyvässä asemassa oleville vanhemmille, ja heillä taas kaikenlaisia ongelmia (alkoholia, mt-ongelmia). Ulospäin kulissit olivat kunnossa, mutta muuten sitten moni asia olikin pielessä.
Tsemppiä Teya sinulle ja lapsellesi!
t. sarjaa seurannut mummoäiti
tytöt on kyl tosi rohkeita kun osaavat olla rohkeesti omia itsejään ja näyttää todellista elämää. eikä kaunistella niinkuin näyttää näillä "aikuisilla" äideillä olevan tapana. Ja pikku vinkki voin kertoa tupakointi ei ole hyvä asia odellakaan MUTTA TIEDÄN ETTÄ suurimmasta osin LAPSISTA ON TULLUT IHAN NORMAALEJA/TERVEITÄ VAIKKA ÄIDIT OLISIVAT TUPAKOINEET. ninku varmasti myös te muut kommentoijat satavarmaks tiedätte! maailmassa on paljon pahempiakin asioita !!! Tytöt sentään tekee kaikensa lastensa eteen ja yrittää ihan tosissaan. Vaikka se ei varmasti ole helppoa!!!!
Miten kamalaa tekstiä ihmiset saakin täällä aikaan ja AIKUISET vieläpä. Itse olen 22 vuotias ja toivon sydämeni pohjasta että itse en ala tuollaista tekstiä tuottaa sitten vanhempana ja "viisaampana". En kyllä ole teiniäiteyden puolella, mielestäni nuoren kuuluisi viettää nuoruus ja hoitaa opiskelut ennen kuin lapsia hankitaan mutta aina ei asiat niin mene. Niinkuin moni muukin on täällä sanonut niin Teya on varmasti hyvä äiti lapselleen iästä huolimatta ja vaikka Teya jakaakin paljon ja yksityiskohtaisesti tietoa elämästään blogissa on silti vaikea tuomita ja muodostaa kuva ihmisestä pelkän kirjoitusten perusteella. Televisiossakin nähtiin vain murto-osa heidän elämäänsä. Toivon todella että nämä korkeasti koulutet äipät keksisivät nyt parempaa tekemistä elämälleen kuin täällä Vauva sivustolla toisten haukkuminen. Teiniäitejä on ja tulee aina olemaan tulevaisuudessa, kaikista heistä ei siihen äitiyteen ole mutta poikkeuksiakin löytyy joten katsotaan ensin peiliin ennen kuin muita tuomitaan.
Jokainen tuossa sarjassa oleva äiti polttaa. -Teya
että kun muutkin polttaa. Ja siitä, että juuri sinä olet joutunut tässä puheenaiheeksi, on turha itkeä. Tulette kaikki saamaan paljon kuraa niskaanne, valitettavasti!
onko noin kova tarve puolustella, että kyllä mää pystyn oleen hyvä mutsi!! mitäs siit jos vähän röökaan ja muuta kivaa siin välis..
muistan valitettavan hyvin kirjoitukses viime syksyltä, miten "en suutu aurooralle vaikka se itkee" - voi itku muija, tostako sulle ois pitäny jotain extrapojoja antaa??? :DD Teini oot ja se näkyy ja kuuluu kilometrin päähän vähintään. Sääli lasta.
onko noin kova tarve puolustella, että kyllä mää pystyn oleen hyvä mutsi!! mitäs siit jos vähän röökaan ja muuta kivaa siin välis.. muistan valitettavan hyvin kirjoitukses viime syksyltä, miten "en suutu aurooralle vaikka se itkee" - voi itku muija, tostako sulle ois pitäny jotain extrapojoja antaa??? :DD Teini oot ja se näkyy ja kuuluu kilometrin päähän vähintään. Sääli lasta.
Luin meidän perheestä tms jutun teistä, hyvä perhehän te näytitte olevan! Söpö aurorakin. Sitä vaan mietin että onko sun nimi oikeasti teija? Teya on näin vanhan akan (38) mielestä jotenkin teinikovis-nimi. Oho, en tarkottanu olla ilkeä.. Mulla ei ole mitään naputtamista, hyvää jatkoa vaan!
Onhan se vähän hämäävä nimi tosiaan.. Mutta oikea nimeni on siis Teija,mutta niin monet tuntee "teya":na niin pidän siksi sitä nettinimenä niin sanotusti. Ja kiitos ja samoin!
onko noin kova tarve puolustella, että kyllä mää pystyn oleen hyvä mutsi!! mitäs siit jos vähän röökaan ja muuta kivaa siin välis..
muistan valitettavan hyvin kirjoitukses viime syksyltä, miten "en suutu aurooralle vaikka se itkee" - voi itku muija, tostako sulle ois pitäny jotain extrapojoja antaa??? :DD Teini oot ja se näkyy ja kuuluu kilometrin päähän vähintään. Sääli lasta.
Mitäköhän olen taas puolustellut? Voi että teidän kanssa ihan oikeasti :D Olen parempi äiti kun uskotkaan,mutta eipä se minua haittaa mitä mieltä minusta tai äitiydestänicolwt kun et minua tunne. Suosittelisin itseäsikin kasvamaan hieman,et ainakaan kauhean aikuismaista kuvaa itsestäsi anna. ps. mitäköhän muuta vedän siinä välissä kun mehua tai coca-colaa? Kerro minullekkin -Teija
onko noin kova tarve puolustella, että kyllä mää pystyn oleen hyvä mutsi!! mitäs siit jos vähän röökaan ja muuta kivaa siin välis.. muistan valitettavan hyvin kirjoitukses viime syksyltä, miten "en suutu aurooralle vaikka se itkee" - voi itku muija, tostako sulle ois pitäny jotain extrapojoja antaa??? :DD Teini oot ja se näkyy ja kuuluu kilometrin päähän vähintään. Sääli lasta.
Mitäköhän olen taas puolustellut? Voi että teidän kanssa ihan oikeasti :D Olen parempi äiti kun uskotkaan,mutta eipä se minua haittaa mitä mieltä minusta tai äitiydestänicolwt kun et minua tunne. Suosittelisin itseäsikin kasvamaan hieman,et ainakaan kauhean aikuismaista kuvaa itsestäsi anna. ps. mitäköhän muuta vedän siinä välissä kun mehua tai coca-colaa? Kerro minullekkin -Teija
Ja mä tosissaan luin viime syksynä niitä blogipäivityksiäs tyyliin ettei tiennyt itkeäkö vai nauraa.. Sori, mut onko se synti sanoa suoraan että kyllä toi sun ikä NIIN paistaa läpi, eikä kai kukaan toivo lapsen tekevän lapsia.
Olen itse kyllä ihan aikuinen joka määritelmän mukaan mitä nyt keksitään :D KM koulutukselta, naimisissa, ikää 35v ja lapsia 3.
Mutta rehellinen varmaan saa silti olla, edelleen, toivottavasti...
Eikö lapsellani ole rakastava perhe, koska sain hänet 21-vuotiaana? :D Vai mistähän tämä nyt taas tuli? Eihän 21-vuotias enää edes ole iän puolesta teini. Lapseni isä oli tuolloin 24, pelastaako se asian?
Ei jestas tätä palstaa!