Teya ja Aurora Ylen teiniäidit realityssä
Tämä saattaa täällä juorukerhossa olla jo vanha vahna juttu, mutte itselle tämä valkeni vasta tänään lehteä lukiessa.
Ensi kuussa alkaa sarja ja saamme sitten nähdä lähemmin heidän ja kolmen muun teiniäipän elämää.
Paheksun syvästi röökaamista raskaana, mutta menneille ei voi mitään enää. Toivottavasti Teya on nykyisin vastuullisempi.
Kommentit (66)
onko noin kova tarve puolustella, että kyllä mää pystyn oleen hyvä mutsi!! mitäs siit jos vähän röökaan ja muuta kivaa siin välis.. muistan valitettavan hyvin kirjoitukses viime syksyltä, miten "en suutu aurooralle vaikka se itkee" - voi itku muija, tostako sulle ois pitäny jotain extrapojoja antaa??? :DD Teini oot ja se näkyy ja kuuluu kilometrin päähän vähintään. Sääli lasta.
"muija", järkyttävä kirjoitustyyli ja tuo hymiökin. Minun 8-vuotias lapsenikin kirjoittaa paremmin. Olen myös lukenut Teyan blogia ja minä ainakin ymmärsin mitä hän tuolla lauseella tarkoitti, täällä vaan nämä kypsät ja aikuiset mammat ymmärtää tarkoituksella kaiken väärin, jotta pääsisi haukkumaan ja arvostelemaan muita. Vau miten kypsää!
Voi herregyyd. Onko rikos olla teini ja antaa iän näkyä? Miksei teini voisi olla hyvä äiti? Koska on meitä parikyt vuotta nuorempi? Tulehan ite julkisuuteen, lyön vetoa että vastustajia saisit sinäkin. Jo ihan pelkän tähän ketjuun kirjoittamasi perusteella arvostan teijaa enemmän. KM ja naimisissa, heh, kuulostaapa puuduttavalta. T. 6
Voi herregyyd. Onko rikos olla teini ja antaa iän näkyä? Miksei teini voisi olla hyvä äiti? Koska on meitä parikyt vuotta nuorempi? Tulehan ite julkisuuteen, lyön vetoa että vastustajia saisit sinäkin. Jo ihan pelkän tähän ketjuun kirjoittamasi perusteella arvostan teijaa enemmän. KM ja naimisissa, heh, kuulostaapa puuduttavalta. T. 6
näillä teineillä, jotka pimperoa raottamalla ovat sen tehneet ja samalla tiellä jatkavat näköjään - pistää miettimään ja vakavasti, mikä on se motivaatio mikä lopulta ajaa tätä asiaa?
Suoraan sanottuna henk.koht en todellakaan usko että kukaan teini voisi elämänkokemuksen puutteesta ja ihan jo aivojen rakenteen kypsymättömyydestä johtuen kovin kaksinen äiti olla, mutta tästä yhdestähän meillä on jo ihan näyttöäkin.
13: En kyllä tietääkseni tuota kirjoittanut kun en näitä keskusteluja seuraa koko aikaa kuitenkaan..
Ja kun joku oli sanonut taas tuosta tupakoinnin puolustelusta : en puolustele sitä,vaan kadun sitä ja omatuntoani kolkuttaa joka päivä. Tiedän että tupakointi raskausaikana eicole millään tavalla fiksua tai ymmärrettävää,mutta en saa tehtyä tekemättömäksi.
ja tuosta opiskelu-työkuviosta kuinka olen kuulemma sossun luukulla ; emme edes saa sosiaalihenkilöiltä rahallista avustusta,vaan maksamme autovakuuksista lähes 800euron vuokraan kaiken ITSE toki saamme asumistukea vielä hetken,ja maksan veroja itsekkin joka kuukausi. Mutta tuosta opiskelusta - jos olisitte tarkkaan blogiani seurannut tietäisitte että Aurora menee 1.5v iän paikkeilla hoitoon (tammi-maaliskuussa) ja että menen silloin kouluun (alan pian hakemaan koulupaikkaa) ja saatan aloittaa iltatyöt/viikonlopputyöt miten itse tunnen olevan parhaaksi meille,eli en ole sossupummi enkä aijo ollakkaan.
Mutta hyvää viikonloppua nyt kaikille mammoille ja muille tasapuolisesti. :)-Teija
Tunnen myötähäpeää lukiessani tätä sinun kommenttiasi, olet nainen hei sentäs 35 vuotias, pitäisi sinulla olla tähän ikään karttuessa elämänviisautta ja tilannetajua ja ymmärrystä.. Tuntuu kuin lukisin jonkun hyvin katkeran ja kateellisen ala-arvoista piikittelyä.. Et ole kypsä vaikka neljääkymppiä iältäsi kolkuttelet. Kammottavaa!! Häpeäisit.. Ikä ei tee hyvää äitiä, vaan se henkinen ikä.. Mikä sinulla taitaa olla hyvin alhainen!!!
Asun myös alueella, jossa on paljon "lestoja" ja olen myös paljon tekemisissä kyseisten äitien kanssa vaikka itse en ole. Kukaan niistä ei polta!! Katkeran kuuloista puhetta. Toki voi joku lesta polttaakin, mutta turha yleistää.
Teiniäidit voivat olla todellakin yhtä huolehtivaisia ja rakastavia vanhempia kuin keski-ikäiset (;)) äidit. Nuorilla äideillä on huomattavasti enemmän energiaa leikkiä ja kuunnella lasta kuin vanhemmilla äideillä ja lihavilla äideillä, jotka eivät jaksa persettä nostaa!
En halua tuomita lihavia, mutta sekin vaikuttaa sairaudelta ja myös lapsen elämään!
Koin erittäin suurta myötähäpeää joitakin tämän ketjun viestejä lukiessani, anteeksi vain.
Miten yksikään 35-vuotias nainen voi sanoa itseään aikuiseksi, jos kokee tarvetta arvostella Teijan perhe-elämää ja äitiyttä, vaikka ei tosiasiassa tiedä asioista yhtään mitään. En sano etteikö mielipidettään saisi ilmaista, mutta oikeasti, katsokaa peiliin, vika saattaa yllättäen löytyäkin sieltä. Olen tuntenut Teijan jo pitkään ja voin ihan hyvällä omallatunnolla kertoa, että Aurora on aivan turvallisessa kodissa, ja kasvaa hyvässä ympäristössä. Tietysti jokaisessa perheessä on omat vaikeutensa ja ongelmansa.
Pointtini on, että miksei 17-vuotias teini voi olla hyvä äiti? Koska hän on nuori henkilö?
Äiti on aina äiti ja pyrkii kyllä rakastamaan lastaan niinkuin äidin kuuluu. Sitä ei varmaan voi kukaan täällä kieltää.
Oma äitini oli 18-vuotias esikoisen saadessaan.
Täysi-ikäinen, mutta silti nuori. Mielestäni hän on ollut paras äiti, jota olen voinut toivoa, ja ihan hyvän kasvatuksen olen saanut.
Jos Teijalla olisi muuten sama tilanne kuin nyt, mutta olisi vaikka kaksi vuotta vanhempi, ei täällä varmaan kukaan olisi näin jyrkästi hänen äitiyttään vastaan. Ja tuosta tupakoinnista, moni 35-vuotiaskin äiti tupakoi, onko se siis hyväksyttävämpää kuin 17-vuotias joka tupakoi?
Itselleni ainakin on ihan sama paistaako Teijan "teiniys" läpi, hän kuitenkin kasvattaa lastaan juuri niin kuin pitäisikin.
Kiitos ja anteeksi.
Olen ohjelmassa näkyvien tyttöjen ikäinen enkä voi kyllä muuta kuin sääliä heitä ja heidän lapsiaan :c Miksi he ovat päättäneet pitää lapsen tuon ikäisenä? Ilman minkään tason koulutusta, elävät sossujen tuilla, polttavat, juovat, juhlivat, seurustelevat hyvin kyseenalaisten poikien kanssa, jotka esim. pettävät eivätkä ole mitenkään kiinnostuneita lapsistaan.. He eivät taatusti voi taata lapsilleen heidän ansaitsemaansa tulevaisuutta. Todella surullinen ilmiö tämä teiniäitiys. Vastuullisuus ja järki on näistä nuorista naisista kaukana.
miten hyvin Teya pärjäsi ynnytyksessä. En usko, että moni kestää sitä noin rauhallisesti ja säilyttää noin toimintakykynsä. Toivottavasti se enteili myös jatkolle samanlaista seesteisyyttä.
Kyseisen tv-ohjelman perusteella minusta on vaikea mennä arvailemaan millaista äitiyttä Teya edustaa ja miten herkkä äiti hän on lapsensa tarpeille. Joskus teiniäitiys on ihan riittävän hyvää äitiyttä eikä kaikki "tarpeeksi vanhat" äiditkään ole kovin empaattisia ja sensitiivisiä. Ja mikä kiire 17-vuotiaalla on mennä töihin, aika monia sen ikäisiä lapsia yhteiskunta tukee tavalla tai toisella, ja onhan tuossa vielä 50 vuotta aikaa tienata leipänsä. Korkeakouluopiskelijoitahan tuetaan verovaroin ylitse muiden, vaikka osa heistä ei koskaan tule tekemään koulutustaan vastaavaa työtä ja maksa samassa suhteessa veroja mitä ovat koulutukseensa tukea saaneet.
Hyvää kouluttautumismotivaatiota ja etenkin jaksamista lapsen kanssa oloon ja kasvatukseen nuorelle äidille. Jos ei ole ihan pakko, ei ehkä kannata uuvuttaa itseään sekä opiskeluilla että työnteolla pienen lapsen äitinä, jotta lapsellekin jää voimavaroja ja aikaa.
t. korkeakoulutettu mummoäiti
Teiniäidit onkin varmasti ainoat äidit, jotka polttavat raskausaikana! Miksei nyt paasata niitä 30-vuotiaita, jotka polttavat raskausaikana? 60% brittiäideistä (ei teini) juovat alkoholia ja polttavat kuin korsteenit raskausaikana. Hekö sitten ovat parempia äitejä kuin Teya, joka poltti raskaana ollessa?
Nämä teinit, joilla on lapsi, ovatkin varmaan ainoita, jotka ovat harrastaneet seksiä alaikäisinä, juupa juu.
Ovat ainoita, ketkä seurustelevat hyvin kyseenalaisten poikien kanssa (tunnen muutamankin päälle 20 vuotiaan, jotka seurustelevat miehen kanssa, joka on alkoholisti ja lyö, tekevät vielä lapsen sen kanssa ja JÄÄVÄT suhteeseen, hekö ovat hyviä äitejä, vain koska ovat yli 20). Eiköhän meistä jokainen ole joskus seurustellut/säätänyt/ollut ihastunut pahaan poikaan?
Kukaan 30+ äitihän ei ikinä käy juhlimassa! Vain teiniäidit käyvät juomassa ja bilettävät. Onko se terveempää, jos on 30+ ja käy juhlimassa kuin se, että on nuori ja juhlii?
Ei se ikä tee hyvää äitiä, vaan se, MILLAINEN äiti sä olet. Saat olla vaikka 35v äiti ja laiminlyöt lastasi, niin olet silti parempi kuin se alaikäinen, joka käyttää viimeisetkin rahat lapsen hyvinvointiin? Niinkö?
Mä mahdan olla paska äiti itsekin, sain lapseni 18v, kävin koulun loppuun, hoidin lapsen yksin, pääsin valmistumisen jälkeen heti töihin. Kulutin kaikki rahat siihen, että lapsella on ruokaa ja vaatteita. Minua on eri virastoissa kehuttu, kuinka olen parempi äiti kuin muutamakin minua vanhempi, pistän lapsen edun minun edelle. En jonota päivystyksessä, kun lapsi on kipeä, vaan olen niin paska, että varaan suoraan ajan yksityiselle, koska minusta päivystyksessä eivät tutki edes kunnolla. Sossusta en ole ikinä saanut mitään rahaa, kelan asumistukikin on ollut koko ajan siinä ja siinä saanko sitä. Herranjumala, lapseni jopa kehittyy motorisesti 1-2 kuukautta aina ikäänsä edelle, neuvolassa kehutaan, kuinka poika on hyvinvoiva ja terve. Päiväkodissa kehutaan, kuinka on puhtaita varavaatteita, jopa paremmin kuin muilla lapsilla. Olen päiväkodin nuorin äiti.
Repikääs siitä! Onnea vaan Teyalle! Älä välitä, mitä muut sanovat. Vain sinä voit olla HYVÄ äiti omalle lapsellesi :)
Minua HÄVETTÄÄ te iältään aikuiset mammat, jotka kehtaa haukkua teiniäitejä. Ei .. oikeesti. Herätkää ihmiset. Okei en hyväksy tupakointia raskausaikana, mutta teiniäidit eivät ole ainoita jotka sitä tekee. Vähän tuntuu siltä, että joillain näillä mammoilla menee oma parisuhde ja elämä päin sanonko mitä, ja sitä on sitten omaa egoa nostaakseen pakko haukkua teiniäitejä. hävetkää
idiootteja sitä tässäkin ketjussa taas vilistää! Tulkaa omalla nimeläl ja kasvoilla kertomaan samat haukkumiset (ei taida pokka riittää! =D )
Teya, olet aivan ihastuttava nuori äiti, jolla on kaunis tytär ja huolehtiva lähipiiri. Minusta on ilo seurata sarjaa sekä blogiasi. Jatka samaan malliin, olet upea ja positiivinen nuori nainen!
T. Kahden lapsen 30v. äiti
idiootteja sitä tässäkin ketjussa taas vilistää! Tulkaa omalla nimeläl ja kasvoilla kertomaan samat haukkumiset (ei taida pokka riittää! =D )
Teya, olet aivan ihastuttava nuori äiti, jolla on kaunis tytär ja huolehtiva lähipiiri. Minusta on ilo seurata sarjaa sekä blogiasi. Jatka samaan malliin, olet upea ja positiivinen nuori nainen!
T. Kahden lapsen 30v. äiti
muakavsta kommentistasi :)
Onko teillä elämään kyllästyneillä kukkahattutädeillä muuta elämää kuin jauhaa skeidaa täällä asioista mistä ette tiedä välttämättä pätkän vertaa. Kaikki sympatia Teyalle jatka samaan malliin ja älä kuuntele näitä elämässään onnistuneita ihmisiä vaan anna heidän jauhaa.
T lopenkyllästynyt paskanjauhajiin oleva 20v poika!
joo täällä on taas liikkeellä ämmiä ketä ei saa ilmeisesti mieheltää tai sit on perheriidat meneillää kun tarvii pahaolonsa kohdata täysin viattomaan! ei voi muutaku nauraa kun näitä täällä lukee.. suosittelen lämpöisesti kaikille että ottaa ensin tosi-asioista selvää ennenku alkaa väärää puuta haukkumaan. Itsellä on 1v lapsi, olen kouluttautumassa ravintola-alalle nyt vasta ja kuulkaa meillä menee perkeleen hyvin vaikka yksin huoltajana oon koko ajan ollu. Ja niin tästä jutusta viellä lisää.. Ensinnäki vaikka lapsen saa nuorena niin ei se ole mikään synti, paremmin niiden lasten kanssa jaksaa telmiä kun on vielä nuori ja vetree tosin kun tollaset 35v... ja kyllä jos auroralla olisi huonot kotiolot niin teyan laittamat kuvat eivät kyllä tue tätä väitettä alkuunsakaan vaan auroora naureskelee ja hymyilee lähes kaikissa kuvissa ja vaikuttaa sosiaaliselta ja hyvinkin iloiselta lapselta aivan kuten kuuluukin. joten voitteko jo pikkuhiljaa lopettaa tän paskan jauhamisen ja painuu koteihinne ja tehdä jotain järkevämpää? ja tiedoksi, minä olin 19v kun lapseni synty ja poltin raskausajan. ja kyllä poikani on ylipitkä ikäisekseen (1v-90cm) ja muutenkin ylifiksu. Ja sossupummiks haukkuminen on sairasta,taitaa teitä vituttaa kun ootte naimisissa ja 100000€ lainat painaa niskaa ja tulot menee lainoihin?
Puolustelinko asiaa jollain tavalla? Se ei ole mikään puolustus enkä toisin väittänytkään,kunhan sanoin että aivan turhaan juuri minulle valitatte jokaikinen kuinka tupakoin kun muut sarjassa polttavat myös joten miksi ette ketjua heidän tupakoinnistaan aloita. hohhoijakkaa. -teya
kun muutamankin näiden äitien facekirjoitteluja on seurannut, niin ei ainakaan tuo älynmäärä ole lisääntynyt valitettavasti yhtään..
Luin meidän perheestä tms jutun teistä, hyvä perhehän te näytitte olevan! Söpö aurorakin. Sitä vaan mietin että onko sun nimi oikeasti teija? Teya on näin vanhan akan (38) mielestä jotenkin teinikovis-nimi. Oho, en tarkottanu olla ilkeä.. Mulla ei ole mitään naputtamista, hyvää jatkoa vaan!
mikäs pilleri osalta porukalta nyt on jäänyt ottamatta. Teya on auroralle paras äiti mitä voi toivoa .Ja kuinkahan moni ei teiniäiti polttaa raskauden aikana ja juo koska ei välitä onko kukaan sitä miettinyt ??? Itse en polta ja mulla kuopus oli rv 38 syntyessään 2430g eli osaatteko valittaa mitä minä tein väärin???Teyalla on tukeva ja opiskeluihin kannustava perhe ja se riittää toivottavasti elämässä itse menin naimisiin 17V ja samalla tiellä olen edelleen 14V myöhemmin itsellä 3 lasta ja 3 tutkinto tulossa ja tosiaan teyalla on vielä paljon aikaa opiskella haluamansa ammatti ja tehdä töitä ja siks en ymmärrä mitä haukkumisenne ja nuo negatiiviset puheet auttaa asiaan sillä aurora on jo 1V .. tekeekö puheenne asian mitätöidyksi ja aurora vain lakkaa olemasta kunhan mäkätätte aikanne , sori niin ei vaan käy valitan.Ja koska ette tiedä teyan elämästä mitään muuta kun blogi kirjoitusten ja nyt tulevan ohjelman perusteella voin sanoa että ne on TOSI pieni osa elämää eikä aina kerro kaikkea kannattaa se muistaa.Ja tosiaan teya on ainoa jota kritisoidaan asioista vaikka muutkin 3 tyttöä tekee mutta vain teya saa haukkuja vaikka enemmän kaivattaisi kannustusta sillä teya on selviytynyt tästä viimeisestä vuodesta loistavasti ja on kasvanut auroran myötä vastuulliseksi nuoreksi naiseksi jonka elämää auroran niminen suloisuus täydentää.
-Teyan sisko
"muija", järkyttävä kirjoitustyyli ja tuo hymiökin. Minun 8-vuotias lapsenikin kirjoittaa paremmin. Olen myös lukenut Teyan blogia ja minä ainakin ymmärsin mitä hän tuolla lauseella tarkoitti, täällä vaan nämä kypsät ja aikuiset mammat ymmärtää tarkoituksella kaiken väärin, jotta pääsisi haukkumaan ja arvostelemaan muita. Vau miten kypsää!