Olen mies ja minusta on erittäin mukavaa jos naiset katsovat minua sillä silmällä,
mutta miksi yllättävän monet naiset eivät pidä siitä jos miehet katsovat heitä sillä silmällä, eli eroottisessa/seksuaalisessa mielessä kiinnostuneena?
En vaan ymmärrä, koska kaikki miespuoliset kaverinikin tykkäävät, jos naiset osoittavat seksuaalista kiinnostusta heihin.
Eli: perustavaa laatua oleva kysymys: mikä ihme niin monia naisia vaivaa - miksi he eivät ole iloisia jos heistä ollaan seksuaalisessa mielessä avoimesti kiinnostuneita?
Kommentit (22)
usein (useimmiten?) jarruttelevat - ainakin jossain määrin - jos mies flirttaa
- eli: miksi homma ei toimi kumpaankin suuntaan avoimen iloisesti ja kivalla asenteella?
t. mies
Syynä on miesten ja naisten perimmäinen täydellinen erilaisuus kaikissa suhteissa sekä siitä johtuva kysynnän ja tarjonnan epäsuhta.
Nuoremmille & himotummille naisille oikeasti sataa kehuja ja ehdotuksia jatkuvalla syötöllä. Samalla naisten pitää olla tarkkana maineestaan, julkisesti osoitettuun ihailuun ja vihjailuun vastaaminen pitää hoitaa aina tyylillä ja "epähoratsumaisesti". Nainen saisi seksiä kuinka paljon ja missä vain haluaisi, joten seksuaaliseen vihjeeseen iloisesti suhtautuvasta naisesta vedetään aina omat johtopäätöksensä. Tottahan se alkaa ahdistamaan jossain vaiheessa.
Miehille taas naisten osoittamat ihailut, kehut ja seksualisoivat katseet ovat harvinaista herkkua. Lisäksi niistä nauttiminen on sosiaalisesti hyväksyttävämpää: nuoren kollin hormoonit hyrräävät ja kun vielä naisetkin katsovat kaihoten kelpaa esittää maailmalle, millainen seksuaalinen peto sitä onkaan.
Kaikki johtuu lopulta siis siitä, että miesten ja naisten seksuaalisuus sekä yhteisön reaktio niihin ovat perustavasti erilaisia. Julkisesti seksuaalista miestä ylistetään pukiksi ja nainen leimataan lutkaksi.
Niin ja mäkin tykkään kyllä kun naiset katselevat sillä silmällä. :)
Syynä on miesten ja naisten perimmäinen täydellinen erilaisuus kaikissa suhteissa sekä siitä johtuva kysynnän ja tarjonnan epäsuhta.
Nuoremmille & himotummille naisille oikeasti sataa kehuja ja ehdotuksia jatkuvalla syötöllä. Samalla naisten pitää olla tarkkana maineestaan, julkisesti osoitettuun ihailuun ja vihjailuun vastaaminen pitää hoitaa aina tyylillä ja "epähoratsumaisesti". Nainen saisi seksiä kuinka paljon ja missä vain haluaisi, joten seksuaaliseen vihjeeseen iloisesti suhtautuvasta naisesta vedetään aina omat johtopäätöksensä. Tottahan se alkaa ahdistamaan jossain vaiheessa.
Miehille taas naisten osoittamat ihailut, kehut ja seksualisoivat katseet ovat harvinaista herkkua. Lisäksi niistä nauttiminen on sosiaalisesti hyväksyttävämpää: nuoren kollin hormoonit hyrräävät ja kun vielä naisetkin katsovat kaihoten kelpaa esittää maailmalle, millainen seksuaalinen peto sitä onkaan.
Kaikki johtuu lopulta siis siitä, että miesten ja naisten seksuaalisuus sekä yhteisön reaktio niihin ovat perustavasti erilaisia. Julkisesti seksuaalista miestä ylistetään pukiksi ja nainen leimataan lutkaksi.
onneksi olen mies joten saan olla oma rehellinen itseni ja himoita vapauttavan avoimesti naisia.
t. rehellinen normijätkä
onneksi olen mies joten saan olla oma rehellinen itseni ja himoita vapauttavan avoimesti naisia.
t. rehellinen normijätkä
miehet myös hyvin hanakasti vastaa flirttiin liian vahvasti ja kuvittelevat että nainen haluaa muutakin ja siitä voi seurata kiusallisia tilanteita, varsinkin jos osapuolet ovat naimisissa.
onneksi olen mies joten saan olla oma rehellinen itseni ja himoita vapauttavan avoimesti naisia.t. rehellinen normijätkä
Mäkin olen pirun onnellinen siitä, että olen syntynyt mieheksi. Paljon vähemmän meitä leimataan ja tungetaan muottiin.
T. Herra nro 6, myöskin rehellinen normijätkä
...avoimesti ja rennosti ilmaista omaa seksuaalista kiinnostustaan - eli pitää näytellä koko ikänsä tässä suhteessa - ei käyp katteeks
t. naisista pitävä mies
...avoimesti ja rennosti ilmaista omaa seksuaalista kiinnostustaan - eli pitää näytellä koko ikänsä tässä suhteessa - ei käyp katteeks
t. naisista pitävä mies
...suoraviivaista, rehtiä ja helppoa. Ei tarvitse kelailla tässä suhteessa että mitäköhän roolia nyt pitäisi vetää, eli jos mimmi kiinnostaa niin ei kuin flirttiä & yritystä kehiin, ja jos saa flirttiä niin suoraviivaista ja yksiselitteistä vastausta tiskiin. Helppoa, mutkatonta, rehellistä!!
Onpa kivaa olla mies !!!
Mua ei todellakaan kiinnosta seksi juuri kenenkään miehen kanssa, siksi en flirttaa miehille. Ei kiinnosta!
Sen sijaan on ahdistavaa, jos mies tulee liian iholle - vituttaa. Ei tosiaankaan ole kyse siitä, että tekisi mieli flirtata takaisin, mutta lutka-leiman pelossa en uskalla. Hoh hoijaa.
Minulle kanssakäyminen vieraiden ihmisten kanssa EI liity seksiin tai eroottiseen virittäytyneisyyteen - noh, ehkä aniharvoin jos sattuu mukava tyyppi kohdalle ja on hyvä fiilis. Pukillä pääsyä on tosin turha odottaa, ei kuulu tapoihin vieraiden kanssa.
Mua ei todellakaan kiinnosta seksi juuri kenenkään miehen kanssa, siksi en flirttaa miehille. Ei kiinnosta!
Sen sijaan on ahdistavaa, jos mies tulee liian iholle - vituttaa. Ei tosiaankaan ole kyse siitä, että tekisi mieli flirtata takaisin, mutta lutka-leiman pelossa en uskalla. Hoh hoijaa.
Minulle kanssakäyminen vieraiden ihmisten kanssa EI liity seksiin tai eroottiseen virittäytyneisyyteen - noh, ehkä aniharvoin jos sattuu mukava tyyppi kohdalle ja on hyvä fiilis. Pukillä pääsyä on tosin turha odottaa, ei kuulu tapoihin vieraiden kanssa.
t. miehistä pitävä, flirttaava ja mukava nainen
Millaisia johtopäätöksiä miehet vetää naisista vältellen sitä tosiseikkaa, että ehkä naisia ei kiinosta flirtata juuri heidän kanssaan. Itseäni kiinnostaa tasan oma mies. Viaton flirtti voi silloin tällöin olla kyllä hauskaa, mutta hauskuus katoaa saman tien, kun mies olettaa automaattisesti sen johtavan johonkin. Joten syy miksi en flirttaile on se, että en todellakaan tunne halua panna teitä!! Oma mies riittää, mutta onneksi vakituisessa suhteessakin voi flirttailla. :)
Vaikutat pelottavalta naiselta! Miksi niin moni nainen vaikuttaa siltä kuin vihaisi miehiä? Minä en ymmärrä sitä koska mulle miehet on yksi elämän rikkauksista. Ne on vaan niin ihania, paljon parempaa seuraa kuin naiset.
Marika
Millaisia johtopäätöksiä miehet vetää naisista vältellen sitä tosiseikkaa, että ehkä naisia ei kiinosta flirtata juuri heidän kanssaan. Itseäni kiinnostaa tasan oma mies. Viaton flirtti voi silloin tällöin olla kyllä hauskaa, mutta hauskuus katoaa saman tien, kun mies olettaa automaattisesti sen johtavan johonkin. Joten syy miksi en flirttaile on se, että en todellakaan tunne halua panna teitä!! Oma mies riittää, mutta onneksi vakituisessa suhteessakin voi flirttailla. :)
Ja naiset taas jotenkin vetävät johtopäätökset aina siten, että juuri heidän henkilökohtaista näkökantaansa on loukattu.
Totta kai on selvää, että naisia ei aina kiinnosta flirttailla - ei miehiäkään, yllätysyllätys! Oman kirjoitukseni pointti oli lähinnä siinä, että nainen ei oikein voi sosiaalisista paineista johtuen koskaan vastata flirttiin. Edes silloin, kun kiinnostaisi.
Mies taas näin voi tehdä, mikä ei oikeastaan ole kovin reilua ja modernia. Mutta minkäs teet, miehille tämäkin asia vain on todella paljon mutkattomampi ja stressittömämpi. Eri maailmat, eri asteikot ja eri sosiaaliset reaktiot, yhä vain ja edelleen.
Terveisin,
Herra nro 6
Vaikutat pelottavalta naiselta! Miksi niin moni nainen vaikuttaa siltä kuin vihaisi miehiä? Minä en ymmärrä sitä koska mulle miehet on yksi elämän rikkauksista. Ne on vaan niin ihania, paljon parempaa seuraa kuin naiset.
Marika
Tykkään miehistä, kunhan pysyvät vähän taaempana.
kahden lapsen äiti ja tykkään ihan muuten vaan katsella miehiä (juu, on oma mies ja ihana sellainen) JA pidän kyllä siitäkin jos saan katseita miehiltä. En ole vanhan lapasen näköinen vaan perus nätti ja tyylikäs nais ihminen... noin niinkuin arkena. Tykkään laittautua nätiksi, nautin siitä että vaikka liikkuisin lapsieni kanssa voin saada katseita ja hyvän mielen hymyn komean miehen katsoessa silmiin. Ei sen kummempaa :) En siis todellakaan tuolla liikkuessani miltään ilotytöltä näytä jos nyt joku sitä kuvittelee tällä laittautumisella! Katseet saavat minut tuntemaan itseni seksikkäksi ja sitten menenkin kotiin rakastelemaan mieheni kanssa... suhteemme kukoistaa. Kyllä, tiedän hänenkin katselevan kauniita naisia kaupungilla... miten se minulta on pois kun hänkin palaa kotiin ja taas peitto heiluu :D
Kysymys miehille. Millainen nainen jonka toteatte olevan äiti, teiltä saa katseita jos saa? Sillä ovathan äiditkin naisia...
enkä huomaa jos minua katsellaan. Olen täysin väsähtänyt ja kyllästynyt siihen naisten ja miesten väliseen pariutumisleikkiin. Olen onnellisessa avioliitossa ja se tosiasia antaa minulle luvan olla osallistumatta karjamarkkinoille.
Olen ollut sinkku aikoinaan ja sain ihan tarpeekseni siitä, että keskustelukumppani puhuu mun rinnoille tai tungoksessa painaa etumustaan mun takapuolta vasten. En vain jaksa sellaista enää ja helpommalla pääsee, kun ei katsele ketään, eikä "näe" mitään. Pari ystävällistä sanaa tuntemattomalle miehelle vaikkapa lähijunassa, tuo käynnössä aina ongelmia.
- tai sitten he jostain syystä näyttelevät etteivät ole eroottisia olentoja,
kuka piru heistä ottaa selvää