Te jotka toimitte vanhempaintoimikunnassa!!!
Olkaa niin ystävällisiä ja lopettakaa se ainainen valitus siitä, jos joka ikisen lapsen äiti ei nyt vaan osallistu toimintaanne.
Te olette vapaaehtoisesti hommaan suostuneet ja ne jotka ei osallistu ei luonnollisestikaan ehdi tai halua osallistua.
Miksi pitää valittaa suureen ääneen kun olette kuitenkin itse halunneet hommaan alkaa?
Kommentit (59)
että lapsia pitää koulussa kohdella tasavertaisesti ja kaikki pitää ottaa retkille mukaan, koska koulusta ei saa tulla perheille mitään ylimääräisiä kuluja, joten ei kai ole lapsen vika, jos vanhemmat ei ehdi.
Ja yleensähän siellä vanhempaintoimikunnassa on juuri näitä joita täälläkin näkee.... jos et osallistu ei lapseskaan saa osallistua!=))
HEheheheheh, ei voi kuin nauraa.
Arvaa, miltä niistä vanhemmista ja lapsista tuntuu, jotka myyvät nurisematta myyntiin tulleet tuotteet ja sinunlaisesi kermaperse kersoineen löhöilee sohvalla tekemättä mitään varojen keruun puolesta.
Hehheh, kylläpä tosiaan naurattaa.
Minulle on ihan sama, kuka osallistuu ja kuka ei, varat menevät yhteiseen kivaan ja lapset on tasavertaisia halusit tai et, mistä tuollainen ilkeys sikiää?
Ei minulle tulisi ikinä mielenkään että joku lapsi ei pääsisi mukaan, jos vahempi ei ole osallistunut toimintaan, sehän on kuitenkin täysin vapaaehtoista.
että lapsia pitää koulussa kohdella tasavertaisesti ja kaikki pitää ottaa retkille mukaan, koska koulusta ei saa tulla perheille mitään ylimääräisiä kuluja, joten ei kai ole lapsen vika, jos vanhemmat ei ehdi.
Ja yleensähän siellä vanhempaintoimikunnassa on juuri näitä joita täälläkin näkee.... jos et osallistu ei lapseskaan saa osallistua!=))
HEheheheheh, ei voi kuin nauraa.Arvaa, miltä niistä vanhemmista ja lapsista tuntuu, jotka myyvät nurisematta myyntiin tulleet tuotteet ja sinunlaisesi kermaperse kersoineen löhöilee sohvalla tekemättä mitään varojen keruun puolesta.
Hehheh, kylläpä tosiaan naurattaa.
vaikkapa juurikin se, että vanhempi maksaa itse sen osuutensa selvällä rahalla. Eikös ap juuri sanonut, että heillä sellaisia ei suvaita.
Ja ap puhui ymmärtääkseni ihan koulun vanhempaintoimikunnasta, ei jostain luokan retkiprojektista.
Itse inhoan yli kaiken kaikenlaisia pakkomyyntiprojekteja. En ala pakkomyydä tutuille ja sukulaisille ylihintaista vessapaperia jotta lapseni pääsisi retkelle. Vaihtoehdoksi jää sitten sulloa säkkikaupalla niitä omaan vaatehuoneeseen seuraavien viiden vuoden tarpeiksi, pöljää.
-11-
on 4 lasta neljässä eri koulussa enkä tod. repeä jokaisen koulun kissanristiäisiin ja toimikuntiin hyppäämään.
Jos jonnekin haluavat tai jotain pitää maksaa niin meiltä saa ihan käteistä. Ei tarvii leipoa että naapurin Teron äiti voi sitten ostaa ne käntyt. Eikä tarvitse kyllästää koko sukua ylihintaisella wc-paperilla. Jos ei sovi jollekin toimikuntaihmiselle, niin ei ole minun ongelma.
sovitaanko niin että sun lapsesi ei sitten osallistu mihinkään vanhempain yhdistyksen hankkimaan retkeen tms? en valita en.
Lapsellani on oikeus osallistua kaikkeen vaikka en olisikaan mukana toiminnassa.
Eri asia on se, jos on päätetty etukäteen, että osallistumisen ehtona on mamman talkoilu. Teillä ei ole oikeutta keneltäkään kieltää osallistumista sen nojalla, että haluatte olla "tyrkyllä" ja huseerata joka paikassa.
kun on pyydetty luokkatoimikuntaa varten sähköpostiosoitteet ja kaikilta osoitteet saatu.
*Eli jonkin asteista kiinnostusta on ollut.*
Kun sähköpostilla kysytään jotain asiaa, niin miksi se on niin perkeleen vaikeeta vastata siihen sähköpostiin? Ottaa pari minuuttia vanhemman elämässä ja vastaus helpottaa aktiiveja toiminnassaan.
En vaadi kaikkia tulemaan tapaamisiin koululle, mutta noin kerran kuussa yhteen sähkäriin VASTAUS. Koko luokan lasten hyväksihän duunia ja rahankeruuta tehdään.
Luokalla 22 lasta ja aktiivivanhempia 7, kymmenen vastaa sähköposteihinsa. Sitten kuitenkin into piukeena juorutaan nurkilla, että kun meidän Jiro-Petteri lähtee leirikouluun. :D
Melkoista lapamatoilua.
ole ap:n oman huonon omantunnon luomasta väärintulkinnasta, niin siinä voi hyvin olla takana halu kontrolloida ympäristöä. Että "kun minä olen tässä toimikunnassa mukana, haluan, että muutkin ovat, niin näkevät, miten aikaansaapan ja hyvä Äiti minä olen..."
Eli pädetään sillä toimikunnnalla ja pidetään sen takia kamalana, että jollekin se on täysin evvk, eikä joku arvosta tämän pätijän toimintaa.
-11-
eroan vanhempaintoimikunnasta.
kyllä on helppoa olla vaan ja vetää lonkkaa.
eroan vanhempaintoimikunnasta.
kyllä on helppoa olla vaan ja vetää lonkkaa.
Minusta siellä pitää olla vain, jos kokee sen homman itsessään mielekkääksi. Ei siksi, että muut kiillottaisivat sun marttyyrinkruunua.
-11-
Mielestäni lapseni käy koulua, en minä.
Ja siinävaiheessa kun toiminta on tuollaista että lasten ei tarvitse tehdä mitään rahojensa eteen, en aio osallistuakaan.
Mulle on tuon taivaan lysti mitä siitä kukakin mitään ajattelee.
t:ap
Nimenomaan martyyrinkruunusta näilläkin mammoilla on se taistelu, ja siihen sotaan mitä en osallistu.
äitien keskinäistä viihdykettä.
Jokainen voisi joskus tehdä jotain, voidaan myös vuorotella. Silloin yksittäisten aikuisten taakka ei muodostu kohtuuttomaksi. Myös isät saavat osallistua.
Äidille kelpaa muiden vanhempien järjestämä toiminta, mutta sitten kuitenkin nämä järjestävät ovat "tyrkyllä" ja "huseeravat":-O
Lapsellani on oikeus osallistua kaikkeen vaikka en olisikaan mukana toiminnassa.
Eri asia on se, jos on päätetty etukäteen, että osallistumisen ehtona on mamman talkoilu. Teillä ei ole oikeutta keneltäkään kieltää osallistumista sen nojalla, että haluatte olla "tyrkyllä" ja huseerata joka paikassa.
ne lapset saavat hyödyt eli matkan talkoovaroista, joiden vanhemmat on talkoillut ja lopuilta peritään maksu. Tuossa katsotaan, että näistä talkoista (jotka siis sitä eivät ole) onkin tuo matkan hinta silloin palkkaa ja se määritellään talkoontekijän eli isän tai äidin palkaksi ja siitä on silloin perittävä verot yms. Eli tämä talkooraha on pakko käyttää kaikkien hyväksi, eikä sitä saa korvamerkitä.
Ja toisinpäin, jos haluat maksaa rahalla oman talkoo-osuutesi, niin jotta et pilaa muiden talkoiden määrittelyä ja muuta noita hommia heillä palkaksi, niin sinun on tehtävä rahalahjoitus, joka jaetaan kaikille koko luokalle yhteiseksi. Yhtä luokkaretkimatkaa ei voi noin mennä ostamaan, mutta luokan kassaan saa tehdä ihan huru mycket noita lahjoituksia. Aloite pitää tulla sulta ap. Rahaa ei voi mennä toimikuntalaiset vaatimaan sulta.
Eli siitä vaan ostamaan itselle hyvää omaatuntoa, jos et päässyt talkoisiin ja se jäi kaivelemaan.
Vapaaehtoinen toiminta on vapaaehtoista kaikille, ja siitä saa vapaaehtoisesti myös kieltäytyä ilman että siitä tulee seuraamuksia itselle tai lapselle.
Siinä vaiheessa kun tuo toiminta tulee pakolliseksi, minunkin vapaa-ajalla on hintansa ja se ei halpaa ole.
Olkaa niin ystävällisiä ja lopettakaa se ainainen valitus siitä, jos joka ikisen lapsen äiti ei nyt vaan osallistu toimintaanne.
Te olette vapaaehtoisesti hommaan suostuneet ja ne jotka ei osallistu ei luonnollisestikaan ehdi tai halua osallistua.
Miksi pitää valittaa suureen ääneen kun olette kuitenkin itse halunneet hommaan alkaa?
miten tämä "ainainen valitus" ilmenee?
minä olen koulun vanhempaintoimikunnassa, enkä ole a) kertaakaan valittanut b) kuullut muidenkaan valittavan ei-vanhempaintoimikuntalaisille. Ainoat valitukset mitä on kuultu on tulleet juuri näiltä vanhemmilta jotka eivät aktiivisesti ole mukana toiminnassa, sähköpostitse on lähetetty valituksia esim. tapahtumien järjestelyistä. Tämä meni niin vaikeaksi että ei pyydetty enää muita vanhempia esim.leipomaan tapahtumiin myytävää. (oli laitettu lasten reppuun ilmoitus että halukkaat voisivat tuoda tarjottavaa, ei sen tunkeilevampaa, mutta joillekin liikaa). Me aktiiviäidit sitten hoidetaan sekin, helpompaa niin. Mutta kaikkien lapset hyötyvät toimikunnan rahoista, ja se on ihan okei. Eihän lapsia voi syyttää jos niillä on urpot vanhemmat.
jotka eivät osallistu urpoiksi vai ketä tarkoitat urpoilla?
Miksi niitä sähköposteja ja lappuja ja lippuja pitää jaella niille, jotka eivät kuulu vanhempaintoimikuntaan?
Hoitakaa te jotka kuulutte ja antakaa muiden olla rauhassa.
jotka eivät osallistu urpoiksi vai ketä tarkoitat urpoilla?
Miksi niitä sähköposteja ja lappuja ja lippuja pitää jaella niille, jotka eivät kuulu vanhempaintoimikuntaan?
Hoitakaa te jotka kuulutte ja antakaa muiden olla rauhassa.
ne tuo, jotka ehtii ja haluaa, mutta pakko ei ole. Toivottavasti 29 ainakin tarkoitti tätä, muuten ymmärränkin sitten hyvin sen, että jotkut hermostuivat.
-11-
olevani osallistumatta koskaan kyseiseen toimintaan.
Lapseni saa kerätä rahaa ja myydä paperia ja pipareita mitä suinkin vanhempaintoimikunta vaan keksiikään, mutta itse en osallistu minuutillakaan.
Lapset ne on ennenkin koulussa keränneet omat retkirahansa, nykyään äidit kilpailee siitä kuka saa enemmän pullia myytyä! =)))
Jessus.
HEheheheheh, ei voi kuin nauraa.