Primarkin vaatteita saa kohta Suomesta!
Lokakuussa avautuu Suomeen nettikauppa jonka valikoimissa on myös Primarkin vaatteita.. Toivottavasti myyvät myös lastenvaatteita! Onko täällä muita Primark faneja?
Kommentit (73)
mutta Primarkin kohdalla tulee seinä vastaan.
Tykkään tuhlata vaatteisiin ja mikä sen ihanampaa, kuin halvat nätit vaatteet. Primarkit on Aasiassa tuotettua (lasten valmistamia) halvimmista halvimpia ja täysin laaduttomia tuotteita. Farkkujen vetskarit kestää yhden käytön ja paidoissa on tyyliin kaksi vasenta hihaa. Ostin viime Lontoon reissulla parikymmentä vaatetta Primarkista ja kaikki meni miltei saman tien roskiin: ne olivat joko rikkinäisiä, materiaaliltaan täysin kelvottomia tai niin nukkaisia ja nyppyisiä, ettei kestänyt uutta käyttöä.
Joo tiedän, sieltä voi löytyä myös helmiä, mutta ihan hirveetä haaskausta.
Sorry ei ole tarkoitus olla ilonpilaaja.
jotka ovat nukkaisia, ryppyisiä, rikkinäisiä ja valmistettu kelvottomista materiaaleista?
Lindex ja HM myyvät aivan samaa tavaraa. Mäkin ostin Primarkista tuubihuiveja ja sormikkaita sekä laukkuja, joita on myynnissä myös noilla ketjuilla. Säästin sievän summan :). Ja ovat kestäneet käytössä ihan moitteetta. Olin positiivisesti yllättynyt asiasta.
Se on tietääkseni Suomessa! Osa neuleista kuulemma teetetään muualla.
ostaa vaatteita, joista emme välitä kuin yhden kauden ja jotka aasialaiset lapset ovat ommelleet? Käytön jälkeen roskiin vaan, mutta mitäs se haittaakaan, kun halvaksi tuli. Sehän tuntuu olevan monelle se pääasia!
ostaa vaatteita, joista emme välitä kuin yhden kauden ja jotka aasialaiset lapset ovat ommelleet? Käytön jälkeen roskiin vaan, mutta mitäs se haittaakaan, kun halvaksi tuli. Sehän tuntuu olevan monelle se pääasia!
Kerran täällä oli keskustelu tehotuotetusta kanasta, ja kommentoin että onhan sen syöminen aika epäeettistä mutta syököön jokainen, jos tykkää mutta ei se sitä oikeammaksi tee.
Sain kauhean haukkuvyöryn niskaani, kun olen niin epäkypsä ja itsekeskeinen elitisti, nuori ja kokematon (olen 32-v. ja asunut useasssa eri maassa, myös kehitysmaassa), kun en ymmärrä ihmisten erilaisia elämäntilaneita (ilmeisesti on olemassa elämäntilanne, jolloin on pakko syödä tehotuotettua kanaa).
Tähänkin ketjuun on tullut, vaikka kuinka monta kommenttia siitä, miten eettisyydellä ja ekologisella kestävyydellä ei ole mitään väliä, pääasia että on "muodikasta" kausivaatetta, jota voi sitten heitellä roskiin.
koska meillä täällä Suomessa on vaatteita enemmän kuin koskaan. Mutta miksi aina pitää saada jotain uutta lisää? Kaikki "muodikas" muuttuu aikanaan epämuodikkaaksi. Samalla maapallomme kulkeutuu kohti tuhoaan.
En ole elitisti, hienopieru ehkä, mutta muuten vain köyhä opiskelija. Ostan vaatteeni mieluummin käytettynä, koska silloin niistä jo näkee, tuleeko niiden laatu kestämään useita pesuja. Suomessa kirpputorit ja huutonetit pursuavat vähän käytettyä tavaraa.
Ihmisten kerskakulutus kuvottaa minua suuresti!
niin kyllä se hinta korreloi varsin suoraan valmistuskuluihin. Jos t-paita maksaa kuluttajalle 5e, niin voitte vain arvata kuinka paljon siitä saa se hikipajan ompelija. Se 5e sisältää valmistuskulut (materiaalin, työn), rahtikulut ja n. 50% katten.
Vaikka moni brändi valmistuttaakin vaatteensa Aasiassa, on tehtaissakin eroa. Tehtailla vieraillaan säännöllisesti ja tarkistetaan työskentelyolosuhteet. Melkoisia hikipajoja nämäkin ovat, mutta parempia kyllä kuin nuo halpayhtiöiden käyttämät tehtaat.
Ja niin kauan kuin täällä riittää halvan roskan hamstraajia, niin kauan niitä myös valmistetaan epäeettisellä ja epäekologisella riistotyöllä.
Minulla ei ole mennyt miksikään Primarkista ostetut vaattet. Yhtä hyvin ne on pysynyt ehjänä kuin muut vaatteni. Minulla ei ole mitään valittamista Primarkista :D
eihän tuolla dulcivenian kaupassa ole valikoimaa paljon ollenkaan. luin polkashopin sivuilta uutisista että sekin aikoo myydä primarkin vaatteita, toivottavasti vähän suuremmalla valikoimalla
http://www.polkashop.fi/news.php?article=14
Itse olen menossa Lontooseen viikonloppuna. Taitaa muutama Primarkin vaate tarttua mukaan matkaan. ;-D
Joskus Briteissä asuessa erehdyin sieltä mutaman rytkyn ostamaan, sitten jäi touhu siihen. Käytän rahani mieluummin laadukkaaseen pukeutumiseen.
katsotaan kiinnostaako eettinen kuluttaminen sitten kun lapsukaisenne ovat orjia jossain.
teidän muiden kannattaa varmaan jatkossa tehdä vaatteenne itse. Se kun ei ole salaisuus, että Aasiassa tehdään nykyään suurinosa maailman vaatteista... *huoh*
Itse ostan edelleen primarkista ilman omatunnontuskia. Te valittajat - ei ole pakko mennä sinne ostoksille jos ei halua!
teidän muiden kannattaa varmaan jatkossa tehdä vaatteenne itse. Se kun ei ole salaisuus, että Aasiassa tehdään nykyään suurinosa maailman vaatteista... *huoh*
Itse ostan edelleen primarkista ilman omatunnontuskia. Te valittajat - ei ole pakko mennä sinne ostoksille jos ei halua!
Mutta eihän sua kukaan pakota toimimaan eettisesti. Mutta siitä et pääse yli etkä ympäri että primark on epäeettinen ja epäekologinen ostospaikka.
Käyttäisit rahasi mielummin vaikka yhteen hyvään, kotimaassa valmistettuun tuotteeseen. Näyttäisitkin paremmalta:)
Mutta eihän sua kukaan pakota toimimaan eettisesti. Mutta siitä et pääse yli etkä ympäri että primark on epäeettinen ja epäekologinen ostospaikka.
Käyttäisit rahasi mielummin vaikka yhteen hyvään, kotimaassa valmistettuun tuotteeseen. Näyttäisitkin paremmalta:)
Totta. Se tekee siitä vielä epäekologisempaa, että lennän sinne ostamaan niitä vaatteita. Harmi vaan, että opiskelijana ei kauheesti ostella suomalaista designia, jos haluaa enemmän kuin yhden vaatekappaleen. Ja monet suomalaiset vaatteet ovat yksinkertaisesti rumia. Kaikki kyllä tietää, miksi primarkissa on niin halpaa, se ei ole salaisuus. Maailman pelastaminen kannattaakin varmaan aloittaa jostain muualta? ;)
Siis oonhan mä ihan hirveen myöhässä, mut ite tykkään primarkin vaatteista. Osa tosiaan on tosi huonolaatusta, mut osa on ihan ok. Mut mitä tulee lapsityövoimaan, onhan se tosi surullista. Mut jos ruvetaan miettimään, jos lapset lopettaa siel tehtais työt ni mihin luulette et ne joutuu? Kadulle seksiorjiks...eli juttu ei ookkaan noin simppeli.
Onko työntekijöiden olosuhteista pidetty huolta? Kuinka muistelen että UK:ssa näytettiin dokkari, jossa juuri Primarkin työntekijät Aasiassa elivät aivan hirveissä olosuhteissa.Sen jälkeen en Primarkin tuotteita ostanut, en kyllä aiemminkaan muuta kuin sisätossuja ja yhden matkalaukun :))
Halpaa roskaa, luulisi että HM kattaa tämän markkinan.
kuten lasten farkut, ne ihan tavalliset.
Muotirimpuloita ei kannata ostaa