Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nainen aina miestä heikompi fyysisesti/tappelussa?

Vierailija
23.06.2015 |

Oon jo pitkään miettinyt tuota "Naisia ei hakata"-juttua. Tai siis, nimenomaan miehet tuntuvat olevan eniten sitä mieltä että naisia ei lyödä. Ja kun asiaan kysyy perustelua niin se on aina se sama; nainen on fyysisesti miestä heikompi, siksi naista ei saa lyödä. Mutta onko asia näin? Jos otetaan vaikkapa 70kg mies ja 90kg nainen ja kuvitellaan heidät tappeluun niin voittaako mies aina vain koska on mies? 

Onko miehillä luonnostaan jotenkin painavampi lihas tms. että normaalipainoinenkin mies voittaa aina naisen vaikka nainen painaisia kymmeniä kiloja enemmän? Kyllä, olen hölmö kun en tajua tätä. Selittäkää. 

(Ja nyt siis oletetaan että kummallakaan ei ole mitään kättä pidempää eikä taistelulajitaustaa/ninja-skilssejä vaan molemmilla aseena vain oma itsensä.) 

Kommentit (335)

Vierailija
261/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia kaikissa fyysistä voimaa vaativissa ammateissa naiset on enemmistönä. 

eikun😂😂

Vierailija
262/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on melko säälittävä. 

johan tuo miesten ja naisten voimaero on selvä murrosiästä lähtien. 

Niin on. Siksi meidänkin luokalla oli tyttö, joka päihitti leuanvedossa jokaisen meidän luokan pojan. Ja mitä tämä todisti: Sen, että voimaero ei aina ja kaikissa tilanteissa ole miesten puolella, vaikka toki KESKIMÄÄRIN miehet ovat voimakkaampia. Mutta aina löytyy vahvoja naisia ja miehiä, joilla on voimaa kuin keitetyllä spagetilla. 

Leuanveto ei ole kovin hyvä voiman mittari. Melkein aina kevyemmät saavat enemmän leukoja.

Lisäpainoleuanveto voisi olla parempi, jos laitetaan saman verran yhteispainoksi. Eli esim. 70kg ottaa 30kg lisäpainoa ja 90kg 10kg ja sitten katsotaan tilanne.

Entä jos se tyttö ei ollut kevyempi kuin ne pojat? Milläs sitten saat käännettyä asetelman tyttöä vastaan? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia kaikissa fyysistä voimaa vaativissa ammateissa naiset on enemmistönä. 

eikun😂😂

Etkö tosiaan tajua, minkä takia miehet ovat pullisteluammateissa ja naiset älyä vaativisissa ammateissa?

Vierailija
264/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Siksi meidänkin luokalla oli tyttö, joka päihitti leuanvedossa jokaisen meidän luokan pojan. Ja mitä tämä todisti: Sen, että voimaero ei aina ja kaikissa tilanteissa ole miesten puolella, vaikka toki KESKIMÄÄRIN miehet ovat voimakkaampia. Mutta aina löytyy vahvoja naisia ja miehiä, joilla on voimaa kuin keitetyllä spagetilla. 

Leuanveto ei ole kovin hyvä voiman mittari. Melkein aina kevyemmät saavat enemmän leukoja.

Lisäpainoleuanveto voisi olla parempi, jos laitetaan saman verran yhteispainoksi. Eli esim. 70kg ottaa 30kg lisäpainoa ja 90kg 10kg ja sitten katsotaan tilanne.

Entä jos se t

Se on käytännössä mahdotonta. Biologian lait sanovat niin.

Vierailija
265/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Olen siis nainen ja sinänsä piinkova feministi, mutta tämä on selvä fakta. Sitä paitsi, näin heterona, en pidä asiaa yksinomaa huonona. Jo 60-kiloinen mies on tosi vetävällä tavalla, noh, mies. Saahan siitä nauttia. 

Vierailija
266/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti mies on fyysisesti voimakkaampi, minkä jokainen itsepuolustusasioihin yhtään perehtynyt nainen tietää. Aina se ei ole niin, mutta yleensä on. Nainen saattaa olla nopeampi, harjoitetumpi ja omata korkeamman kipukynnyksen, mutta yleensä mies on voimakkaampi, ja se pitää ottaa huomioon, jos tilanne tulee päälle. 

Vierailija
267/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nuoruudessani mies, joka löi naista oli alinta pohjasakkaa, jota kaikki halveksivat. Ei ollut mikään keulimisen aihe, että sai lyötyä tytön/naisen maahan. 

M55

Vierailija
268/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Olen siis nainen ja sinänsä piinkova feministi, mutta tämä on selvä fakta. Sitä paitsi, näin heterona, en pidä asiaa yksinomaa huonona. Jo 60-kiloinen mies on tosi vetävällä tavalla, noh, mies. Saahan siitä nauttia. 

Jep, näin heterona miehenä en mäkään pidä sitä huonona. Saa joskus näyttää voimiaan kun avaa kurkkupurkin😅

Vierailija
269/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä mahdotonta, että tyttö painaa enemmän kuin poika. No nyt on kovaa argumentointia :D

Vierailija
270/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sparrannu olen monesti naisten kanssa monessa lajissa ja kyllähän se ny niin on et naiset on siellä maksimi jossain 16v junnujen tasolla. 

Niin, koska sun kanssa sparraamaan ei voi laittaa tasokkaampaa naista, ettei sulle tulisi itku, kun häviät 100-0. 

No ei vaan kun olen 193/95kg niin ei sitä nyt kovin tosissaan voi sparrata. 

Näin pitkään kamppailulajia treenanneena naisena sanon, hyvä sinä. On ihan oikein ottaa kevyemmin ja teknisemmin, kun vastassa on nainen. 

Vierailija
271/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä mahdotonta, että tyttö painaa enemmän kuin poika. No nyt on kovaa argumentointia :D

Mahdotonta, että painavampi tyttö saisi kevyempää poikaa enemmän leukoja.

Vierailija
272/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tilasto jossa näkee että ylä-asteelaiset POJAT voittaisivat maailman parhaat NAISET murskaavasti, 137 mitalia ja olympia tasolla urheilevat NAISET hikiset 6. Naisista ei ole mihinkään.

https://boysvswomen.com/#/

Vierailija
273/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60 kiloinen mies on kukkakeppi tai pikkupoika. Mutta mikäpä siinä, jos tykkäät lasten kanssa vehdata. 

Vierailija
274/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on ollut miestä fyysisesti heikompi aina. Miksi jankkaatte selvää asiaa?

Vierailija
275/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun nuoruudessani mies, joka löi naista oli alinta pohjasakkaa, jota kaikki halveksivat. Ei ollut mikään keulimisen aihe, että sai lyötyä tytön/naisen maahan. 

M55

Tämä. Yksi syy, miksi meillä on hyvä suomalainen yhteiskunta. Edelleen piinkovana feministinaisena, minä arvostan suomalaisia miehiä todella paljon.

Vierailija
276/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä pilata voimaantumisesi faktoilla, mutta ei se ole mahdotonta. Se on ihan yhtä mahdollista kuin se, että painavampi poika saa enemmän leukoja kuin kevyempi tyttö. Käsivoimista se on kiinni, ei elopainosta. 

Vierailija
277/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sparrannu olen monesti naisten kanssa monessa lajissa ja kyllähän se ny niin on et naiset on siellä maksimi jossain 16v junnujen tasolla. 

Niin, koska sun kanssa sparraamaan ei voi laittaa tasokkaampaa naista, ettei sulle tulisi itku, kun häviät 100-0. 

No ei vaan kun olen 193/95kg niin ei sitä nyt kovin tosissaan voi sparrata. 

Näin pitkään kamppailulajia treenanneena naisena sanon, hyvä sinä. On ihan oikein ottaa kevyemmin ja teknisemmin, kun vastassa on nainen. 

Kiitti. Nyrkkeilyä, potkunyrkkeilyä ja thaita teeenannu ja vetänyt treenejä. Moni nainen on sillä tasolla et haluaa treenata kovemmin mutta ei ole muista naisista sparraajiksi niin sit pääsee sparrailee miesten kanssa. 

Vierailija
278/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60 kiloinen mies on kukkakeppi tai pikkupoika. Mutta mikäpä siinä, jos tykkäät lasten kanssa vehdata. 

Voi kuule, jos tietäisit. On paljon hoikkia aikuisia miehiä 🥰

Vierailija
279/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä pilata voimaantumisesi faktoilla, mutta ei se ole mahdotonta. Se on ihan yhtä mahdollista kuin se, että painavampi poika saa enemmän leukoja kuin kevyempi tyttö. Käsivoimista se on kiinni, ei elopainosta. 

Väärin. Selkälihaksista se on kiinni.

Vierailija
280/335 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on ollut miestä fyysisesti heikompi aina. Miksi jankkaatte selvää asiaa?

En tiedä, miksi sinä jankkaat tuota voimafantasiaasi, joka ei perustu todellisuuteen. Minä en edes ole erityisen vahva nainen, mutta kyllä silti pärjään voimakisassa (ja tarvittaessa tappelussakin) asiakkailleni, jotka ovat siinä kunnossa, etteivät pysty edes mehumukia itse huulille viemään. Ei, vakka ovat miehiä. Joku päivä sinäkin voit olla tuollainen mies, joten iha n hirveästi en rakentaisi itsetuntoa sen varaan, että mies on aina vahvempi kuin nainen. Muuten saatat musertua, jos joskus päädyt tilanteeseen, jossa naisen pitää pidellä mukia, jota et itse jaksa kannatella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi