Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin se Vuokko Ilola

Vierailija
12.09.2012 |

on teevee haastattelussa? Aiheena lestadioalisuus. Olisin utelias näkemään ohjelman, tunnen Vuokon sukulaisia.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ohjelma on YLen areenalla katsottavissa muutaman viikon.

Vierailija
2/18 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä 12:n kanssa. Ei ihme että fiksut tyypit lähtee lestadiolaisuudesta ja jäljelle jää aivopesty sakki.

Vierailija
4/18 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokko on aivan ihana järjellinen ihminen. Koskaan ei puhu kenestäkään pahaa. Lapsiaan rakastaa täysillä ihan jokaista. Sitähän hän julkisestikin sanoo, että kun vauva on syntynyt, on se parasta maailmassa. Yhtään hän ei tastusti pois antaisi. Mutta kun ei olisi raskautunut niin monta kertaa on ihan toinen juttu. Tunnen Vuokon.

Vierailija
5/18 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunnen sekä Vuokon että Ailan. FIksuja ja mukavia ihmisiä, joita kannattaa kuunnella. Ilola ei mielestäni mustamaalaa lestadiolaisuutta. Hän on esimerkki rehellisestä lestadiolaisesta (vaikka onkin jättänyt liikkeen). Kun on saanut häneen tutustua, minä ainakin olen enemmän alkanut arvostaa lestadiolaisia naisia. Toki myös suren kärsimystä, mitä liikkeen sisällä on. 

Vierailija
6/18 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:52"]

Minäkin tunnen sekä Vuokon että Ailan. FIksuja ja mukavia ihmisiä, joita kannattaa kuunnella. Ilola ei mielestäni mustamaalaa lestadiolaisuutta. Hän on esimerkki rehellisestä lestadiolaisesta (vaikka onkin jättänyt liikkeen). Kun on saanut häneen tutustua, minä ainakin olen enemmän alkanut arvostaa lestadiolaisia naisia. Toki myös suren kärsimystä, mitä liikkeen sisällä on. 

[/quote]

Juurikin rehellisyys puuttuu vl-liikkestä. Ulospäin pitää esittää parempaa mitä onkaan ja huonoista asioista ei saa puhua, muuten on oman pesän likaaja. Siksi Vuokkokin on saanut kylmää kyytiä mutta onneksi hän tunnistaa nämä rakenteet eikä mollamiset häntä hetkauta. Olisi kiva jos joskus puhuttaisiin niistä asioista mistä hän on kirjoittanut eikä hänen persoonastaan. En tunne mutta hyvältä tyypiltä vaikuttaa.

Vierailija
7/18 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen suurperheet olivat aivan normaali ilmiö. Kodit ja elintaso olivat matalampia monessa perheessä. Lapset otettiin vastaan. Sitten ehkäisyn lisääntyessä alettiin määrittelemään, montako lasta on sopivaa tehdä. Alettiin puuttumaan perheiden elämään. Minusta on väärin puuttua tai arvostella toisten lapsilukua. Minusta se ei ole oikein. Jos haluaa ja kykenee kasvattamaan ison perheen, annetaan mielummin arvostusta kuin arvostelua. Meillä on Suomessa liiankin vähän lapsia ja tarvitsemme ulkomailta työvoimaa kun meillä on jo kauan ollut syntyvyys liian alhainen.

Ajatelkaa niitä, jotka eivät saa, vaikka haluavat, omaa biologista lasta. Heistä on varmaan kamalaa lukea, kun toisia syyllistetään ja mollataan kun haluavat ison perhee. Minusta on perheen oma asia, montako lasta haluavat. Ja jos tulee ongelmia, ne on parempi hoitaa ammattilaisten kanssa kuin julkisesti netissä tai lehdissä. Pitäisi ajatella lapsia, haluavatko he, että omat vanhemmat kirjoittavat omalla nimellään henkilökohtaisista asioista perheestään. Rakastakaamme jokaista lastamme ja iloitkaamme heistä. Toiset saavat isoja perheitä. Heille minä nostan hattua ja toivon, että saavat joskus hengähdystaukoja. On todella antoisaa käydä joskus auttamassa, viemällä vaikka perheen pienimpiä ulkoilemaan. Siitä saa hyvän mielen. On ihana nähdä nauravia lapsia. Lopetettaisiin toisten arvostelu ja alettaisiin nauttimaan isoista perheistä. Lapsissa on tulevaisuus.

Vierailija
8/18 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ei koskaan, sillä toiset foorumit ovat hänen ongelmiaan varten, vuokon omat säälittävät asiat painavat häntä ja sääli että hän retostelee omia ongelmiaan julkisesti, miettis edes perhettään ! mitä ajattelevat hänen omat lapsensa ehkä olisinko juuri minä saanut syntyäja ja muita arveluttavia asioita

Vierailija
9/18 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käyäy vuokko ilola ja muut sen kanssa olevat joilla sama näkemys.varsinkin nyt kun hänen kirjsnsa ilmestynyt.tällsiset ihmiset kylvää pahaa henkeä kyseisedtä herätysliikkeestä.voi lapsia.on se kumma kun ei osaa hakea itselleen muualta apua kuin julkisesti ja ja purkaa pahaa oloaan ja katkeruuttaan.

Vierailija
10/18 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:48"]Sääliksi käyäy vuokko ilola ja muut sen kanssa olevat joilla sama näkemys.varsinkin nyt kun hänen kirjsnsa ilmestynyt.tällsiset ihmiset kylvää pahaa henkeä kyseisedtä herätysliikkeestä.voi lapsia.on se kumma kun ei osaa hakea itselleen muualta apua kuin julkisesti ja ja purkaa pahaa oloaan ja katkeruuttaan.
[/quote]

Voi voi lessukka, ottaako päähän kun joku teikäläisistä onkin uskaltautunut irtautua lahkosta ja vielä rohkenee kertoa kokemuksistaan? Häpeän puolestasi.

Vierailija
11/18 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää oli Hesarin mielipidepalstalla todella hyvä kommentti lestadiolaisten synnytyspakosta. Suosittelen sen lukemista.

Vierailija
12/18 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:48"]

Sääliksi käyäy vuokko ilola ja muut sen kanssa olevat joilla sama näkemys.varsinkin nyt kun hänen kirjsnsa ilmestynyt.tällsiset ihmiset kylvää pahaa henkeä kyseisedtä herätysliikkeestä.voi lapsia.on se kumma kun ei osaa hakea itselleen muualta apua kuin julkisesti ja ja purkaa pahaa oloaan ja katkeruuttaan.

[/quote]

On se kumma, kun ei osata kirjoittaa. Missä isot kirjaimet, missä välimerkit, missä järkevä ajatus? Tästä tulee mieleen se, mikä minulla yleensäkin on lestadiolaisista: kouluttamattomia maalaisjuntteja.

Vierailija
13/18 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilolakin jaksaa katkerana jauhaa. Olishan hän voinut erota vl liikkeestä jo silloin ku oli pari muksuu. Jos muka oli niin rankkaa. Taitaa enemminkin olla vaikeeta ja katkeruutta ,ku on eronnut liikkeestä. Lapsi parat miltähän niistä tuntuu. Itellä olis ainakin semmonen olo etten ollut tervetullut maailmaa ja äiti ei hslunnut meitä.

Vierailija
14/18 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olis tollanen olo sen lapsena jos äiti jauhaus tollaista.

Vierailija
15/18 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2012 klo 02:15"]

http://areena.yle.fi/tv/1636174

[/quote]

http://areena.yle.fi/tv/2242234

Vierailija
16/18 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokko Ilola ja Aila Ruoho ovat ohjelmassa aivan loistavan hyviä. Suurkiitokset heille! Rauhallisesti ja fiksusti esiintyvät ja asiallisesti. Aila osaa tutkijana puhua niin että asian eri puolet pääsee esiin, puolueettomasti ja kiihkoilematta. Vuokolla taas on elämänkokemusta suurperheen äitinä ja hän tuo sen puolen sekä liikkeen "kirjoittamattomat säännöt" ymmärrettävästi ja selkeästi esille. Hyvä yhdistelmä ovat.

Aplodit kummallekin!

Vierailija
17/18 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lestadiolainen ja arvostan kyllä kovasti Vuokko ja hänen esille tuomiaan asioita. Minua harmittaa kun häntä mustamaalataan syytetään milloin mistäkin. Kyllä hän ihan oikeaa asiaa puhuu. Kyllä lestadioilaisillakin on ongelmia mutta niistä ei saisi puhua vaan asioita hyssytellän ja se joka suunsa aukaisee yritetään ja hänet leimataan sekopääksi. Itse olen tosi tyytyväinen että monella ovat silmät avautuneet näkemään yhteisössämme olevat huonot puolet ja suuri kiitos siitä kuuluu Vuokolle ja muille rohkeille naisille. Heidän kaltaisiaan tarvittaisiin enemmänkin.

Vuokko on kyllä useaan kertaan korostanut että kaikille ehkäisykielto ei ole ongelma ja että on paljon hyvin jaksavia perheitä ja muutenkin puhunut paljon hyvääkin yhteisöstämme mutta suurin osa lestadiolaisista ohittaa nämä asiat. Se kyllä kertookin aika pitkälle juurikin vl-kulttuurista. Monella vl-naisellakin olisi kyllä opittavaa ja kannattaisi ottaa se pää pois pensaasta.

Vierailija
18/18 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 14:48"]

Olen lestadiolainen ja arvostan kyllä kovasti Vuokko ja hänen esille tuomiaan asioita. Minua harmittaa kun häntä mustamaalataan syytetään milloin mistäkin. Kyllä hän ihan oikeaa asiaa puhuu. Kyllä lestadioilaisillakin on ongelmia mutta niistä ei saisi puhua vaan asioita hyssytellän ja se joka suunsa aukaisee yritetään ja hänet leimataan sekopääksi. Itse olen tosi tyytyväinen että monella ovat silmät avautuneet näkemään yhteisössämme olevat huonot puolet ja suuri kiitos siitä kuuluu Vuokolle ja muille rohkeille naisille. Heidän kaltaisiaan tarvittaisiin enemmänkin.

Vuokko on kyllä useaan kertaan korostanut että kaikille ehkäisykielto ei ole ongelma ja että on paljon hyvin jaksavia perheitä ja muutenkin puhunut paljon hyvääkin yhteisöstämme mutta suurin osa lestadiolaisista ohittaa nämä asiat. Se kyllä kertookin aika pitkälle juurikin vl-kulttuurista. Monella vl-naisellakin olisi kyllä opittavaa ja kannattaisi ottaa se pää pois pensaasta.

[/quote]

Anteeksi kirjoitusvirheet, kiireessä kirjoitin.

Tarkoitin siis että yritetään vaientaa ja leimataan sekopääksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä