Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni tukisti lastani tänään, ja lapseni pelästyi järkyttävästi

Vierailija
10.11.2012 |

koska lapstani ei kuriteta väkivallalla. Ja nyt lapseni on ihna hiljainen ja onnettoman näköinen.. Ei tekisi mieli mennä huomenna onnittelemaan isää. Isä huusi vain minulle että kurita sitä lastasi!!

Lapseni on luonteeltaan hyvin kiltti, mutta hän inhoaa kännissä olevaa isääni joten hänelle se voi tiuskia..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkö! Siinähän miettii sitten..

Pakko kysyä onko sinua tukistettu lapsena?

Sano isällesi että sulla on ihan eri kasvatusmenetelmät ja tyylit kuin isälläsi ja toteuat niitä itse ja hänen ei tarvitse sun keinoihin puuttua.

Vierailija
2/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan vaarille... Selitä nyt edes lapsellesi, etä vaari teki tyhmästi, noin ei saisi koskaan tehdä jne jne, ettei jää kuva, et lapsi luuli tehneensä jotain ansaitakseen sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varata aika terapeutille. Lapsihan saa muuten hirveät traumat ja joutuu sairaseläkkeelle.

Vierailija
4/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkapölly on tehokas tapa saada lopttamaan hölmöily.

tämän päivän teinit on hyvä esimerkki siitä että kuria olisi tarvittu.

Vierailija
5/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mua tukistettu, isäni käyttäytyi muutenkin hyvin sopimattomasti, mutta ei se enää vaivaa. Se vaan kolahti jotenkin oikein syvälle kun lapseni järkyttyneenä itkee kun yllättäin joku vieras käy käsiksi. Muutenkaan he eivät ole paljon tekemisissä mutta nyt kyllä vielä vähemmän. höh. mä oon fyysisen kuritusta vastaan. Itse muistan kaikki kerrat kun minua on tukistettu tai muuta ja ne vaivaavat minua.. Miestäni ei ole ikinä tukistettu ja hän oli erittäin kiltti teini ja hyvin tasapainoinen aikuinen..

Vierailija
6/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun isäsi kännissä käy käsiksi lapsenlapseensa, ja meinaat mennä lapsinesi hän luokseen huomenna isän päivää viettämään?

Vierailija
7/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? Mitä tapahtui eli miksi isäsi tukisti lasta? Oliko muita aikuisia paikalla, miehesi?

Vaari on ilmeisesti aika harvinainen vieras teillä kun lapsi kokee sen tuntemattomaksi aikuiseksi?

Tulee olo, että sinä et toiminut tilanteessa aikuisen tavoin lastasi puolustaen tukistajaa kohtaan, vaan menit lapseksi suhteessa isääsi, joka on myös sinua tukistellut. Et sanonut mitään isällesi?

Älkää menkö huomenna isänpäivän viettoon!!

Tietääkö lapsi, että humalainen tukistaja oli vaari? Ja että olette huomenna menossa viemään kukkia ja kortteja tälle samaiselle miehelle!???!!

Jätä menemättä. Jos tulee kysely, miksi ette tule, ilmoita syy.

Tai ota itse heti yhteyttä isääsi, tai siis sitten kun on selvin päin, ja sano, kuten tuolla jo kirjoittikin.

Olet aikuinen, isälläsi ei ole määräysvaltaa sinuun eikä lapsiisi.

Vierailija
8/14 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun isäsi kännissä käy käsiksi lapsenlapseensa, ja meinaat mennä lapsinesi hän luokseen huomenna isän päivää viettämään?

Siis tää tuntuu pahalta tietty, mut en mä tiedä miten tähän pitäisi suhtautua. Isä on olllut paljon pahempi mua itseäni kohtaan joten tää tuntuu ehkä normaaliltakin vaikkakin ikävältä.. Mutta kun asetat kysymyksen noin niin asia kuulostaa hurjalta.. Isä on joskus kiva ja auttaa esim. remontissa. en kehtaa mitenkään olla menemättä

Vierailija
9/14 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on neljä ja itse olen niin nuori etten minä uskalla nousta vastaan. Mieheni ei ollut paikalla eikä yötöiden tähden tiedä vielä..

Minkä ikäinen lapsi? Mitä tapahtui eli miksi isäsi tukisti lasta? Oliko muita aikuisia paikalla, miehesi?

Vaari on ilmeisesti aika harvinainen vieras teillä kun lapsi kokee sen tuntemattomaksi aikuiseksi?

Tulee olo, että sinä et toiminut tilanteessa aikuisen tavoin lastasi puolustaen tukistajaa kohtaan, vaan menit lapseksi suhteessa isääsi, joka on myös sinua tukistellut. Et sanonut mitään isällesi?

Älkää menkö huomenna isänpäivän viettoon!!

Tietääkö lapsi, että humalainen tukistaja oli vaari? Ja että olette huomenna menossa viemään kukkia ja kortteja tälle samaiselle miehelle!???!!

Jätä menemättä. Jos tulee kysely, miksi ette tule, ilmoita syy.

Tai ota itse heti yhteyttä isääsi, tai siis sitten kun on selvin päin, ja sano, kuten tuolla jo kirjoittikin.

Olet aikuinen, isälläsi ei ole määräysvaltaa sinuun eikä lapsiisi.

Vierailija
10/14 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa nyt mitään vakavaa tapahtunut. Lopeta se märehtiminen ja kurkista ulos sieltä tynnyristä.

Vierailija
11/14 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsia ei kuriteta fyysisesti, äläkä anna hänen tavata lapsiasi kun hän on kännissä. Jos käy kuitenkin käsiksi lapsiin, tee vaikka rikosilmoitus, sakot siitä saa ja tietääpähän tehneensä väärin. Tukistus on myös lastensuojeluilmoituksen peruste, jos esim. toinen vanhempi tukistaa lapsia (tiedoksi niillä joilla tällaista on).

Vierailija
12/14 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis mitä koki 4-vuotiaan tehneen väärin? Vai ainoastaan koki, että äiti on 4 vuotta lepsuillut kasvatuksessa? Vai jotain muuta?

Väärin joka tapauksessa, varsinkin kun vanhemmat ovat päätyneet lempeään kasvatukseen (nykyäänkin moni kuitenkin antaa tukkapöllyä kai), vaarilla ei ole oikeutta selvinpäin tai kännissä kävellä sen säännön yli.

Jos vaari su:na kondiksessa, soitto ja selvittely etukäteen. Ja tärkeintä: lapsen kanssa käydään läpi, ettei lapsi tehnyt mitään miksi ansaitsisi tukkapöllyn (olisi toki saattanut ansaita jäähyn tai torut tms. ja sekin hyvä sanoa) ja ettei vaarin käytös ollut missään nimessä oikein ja joskus aikuisetkin mokaavat jne.

Vierailija
13/14 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan on tukistettu mutta se ei ole mitenkään hyväksyttävää nykyisin vaan lapseen kohdistuvaa väkivaltaa.

Nyt sun on tehtävä lapsellesi selväksi että vaari teki väärin, niin ei saa tehdä ja häntä ei kukaan saa missään oloissa satuttaa.

Sitten teet selväksi isällesi että sinun lapseen ei käydä käsiksi missään olosuhteissa! Mielestäni humalaisen vaarin ei pitäisi viettää aikaa lapsen kanssa myöskään, mutta se on itsesi päätettävä. En myöskään jättäisi lasta kahdestaan väkivaltaisen vaarin kanssa.

Itse varmaan veisin kortin postilaatikkoon ja sanoisin että vietämme isänpäivää kotona lapsen isän kanssa. Missään nimessä et vie lastasi vaarille ennen kuin olet kieltänyt väkivallan. Ota miehesi mukaan jos on yksin vaikea puhua vaarille. Vaari saattaa tarvita selkeät ohjeet tyyliin ei tukistamista, ei selkäsaunaa, ei läppäisemistä jne.

Vierailija
14/14 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011062013892909_uu.shtml

sanoa, että ennen on ollut tapana tukistaa ja lyödä lapsia jos ovat olleet tuhmia. Ja että papan mielestä olit tuhma, kun tiuskit hänelle (näin oletin).

Ja isällesi tietysti kerrot, että tukistaminen, kuten moni muukin asia, kuten "kantaminen tarpeetonta voimaa käyttäen" katsotaan pahoinpitelyksi, ja siitä saa sakkoja ja korvauksia maksettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä