Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys ylipainoisten lasten ylipainoisille vanhemmille

Vierailija
12.09.2012 |

Hei! Tykkäättekö olla lihavia, ja toivotteko samaa lihavaa elämää lapsillennekin, tai miksi ette tee mitään lapsenne terveyden ja normaalipanon eteen?

Kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olenkin normaali. Läskit äidit suuttuvat sun kysymykselle. He omasta mielestä kantavat kilot kunnialla. Säälittää aina, kun näen näita 100-kilosia 10- vuotiaita. Elämä on pilalla vaan sen takia, että vanhemmat eivät huoli.

Vierailija
2/5 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan tyttöni on aivan kopio minusta samanikäisenä. Itse olen ottanut aivan toisenlaisen lähestymistavan kuin silloin oli kun itse olin lapsi. Ensinnäkin terveydenhoitajat aina puhuivat lihavuudestani, vaikka oikeasti kuvien perusteella olin ihan tavallinen. Muutamasta kilosta höpötettiin aina ja kehotettiin jo 8-vuotiaana välttelemään pullaa (jota en edes syönyt). Erona muihin lapsiin oli siis se, että jo alakouluikäisenä olin rotevampi ruumiinrakenteeltani kuin monet tikkulaihat koulukaverini. Yläkoulussa olin naisen mitoissa, kun monet kaverini olivat edelleen todella hoikkia. Itse omaksuin ns. lihavan identiteetin, vaikka oikeasti olin ihan tavallinen. Lisäksi en harrastanut liikuntaa enkä koskaan ymmärtänyt ulkonäkökeskeistä ajattelua, jossa piti olla tietynmallinen.

Tyttäreni kohdalla olen kategorisesti välttänyt puhumasta painosta. Juttelemme terveellisestä ruokavaliosta ja siitä miten tärkeä osa elämää liikunta on. Syömme normaali ruokaa ja rajoitan tyttäreni herkkujen määrää viikonloppuihin ja pieniin annoksiin, koska hän söisi kaikkea rajattomasti. En koskaan mainitse, että masun seudulla pömpöttää tms. Hän tajuaa sen itsekin.

Itse harrastan nykyään liikuntaa jaksamisen ja esimerkin vuoksi. Herkkuja mässytän iltaisin kun lapset nukkuu. Ja en todellakaan viihdy ylipainoisena ja haluan lapselleni toisenlaisen aikuisuuden tässä suhteessa. Olen silti onnellinen ihminen ja en koe, että paino rajoittaisi juuri mitään elämässäni. Tyytyväisempi tieysti olisin itseeni hoikempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaa ylipainosia vanhempia ja lapsekkin meinaa olla aika pyörietä. nautitaan vaan niin hyvästä ruuasta

Vierailija
4/5 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ruoka on niin helvetin hyvää, niin en kai voi kieltää nautintoa lapseltanikaan kun itse nautiskelen?

Ihan sama kun hoikka äiti syö kevyesti, niin totta se samaa kituutusruokaa tarjoaa lapselleenkin. Mikä tässä yhtälössä on vaikea käsittää?

Vierailija
5/5 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin siis sanoa, että itse olen ylipainoinen, mutta mun lapsistani olen kasvattanut urheiluhullut ja hoikat, tervet lapset/nuoret/aikuiset.

Katsoin vain eräänä päivänä kaupassa pullukkaa äitiä ja hänen noin 13v tod lihavaa poikaa ja niin sääliksi kävi, että MIKSI tämä vanhempi ei halua lapselle parempaa tulevaisuuttaa??!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi