Kannattaako puuttua jos lapsi on yhdenopettajan silmätikku?
Huomauttelee mitättömistä asioista, määrää paikan missä pitää istua jne.
Vielä en katso aiheelliseksi ottaa opettajaan yhteyttä mutta jos tää jatkuu, voi olal että laitan hänelle viestin. Tosin voi olla että pahentaa nuoren tilannetta.
Kyseessä tyttö, 16v, lukiossa eikä kenenkään muun opettajan ole tarvinnut huomatella vastaavista asioista.
Kommentit (13)
tyttö käyttäytyy kyseisen opettajan tunnilla?
tunnilla.
Ei ole mikään enkeli muttei takuulla suunapäänäkään. Sellainen peruskiltti. Ja vieraille ihmisille kohtelias (ei tokikaan päde aina kotona)
vai kuinka kauan on jatkunut? Jos vaivaa niin ottaisin sinuna yhteyttä opettajaan. Ja varsinkin jos se vaivaa tyttöäsi. Mutta lähesty opettajaa kuulostellen ja keskustellen, älä syytellen tai uhkaillen. Jos tilanne ei selviä niin ota yhteyttä rehtoriin.
vai kuinka kauan on jatkunut? Jos vaivaa niin ottaisin sinuna yhteyttä opettajaan. Ja varsinkin jos se vaivaa tyttöäsi. Mutta lähesty opettajaa kuulostellen ja keskustellen, älä syytellen tai uhkaillen. Jos tilanne ei selviä niin ota yhteyttä rehtoriin.
Toistaiseksi on kuitenkin kysymys parista kolmesta kerrasta mutta hiukan pompotusmeiningiltä kuulostaa.
Voihan se olla että opettajalla on huono päivä ja tyttäreni on hänen mielestään ärsyttävä.
käyttäytyy tän opettajan tai muidenkaan tunneilla. yleensä nää kotona kiltisti olevat riehuvat sitten kodin ulkopuolella ja toisin päin. koulussa kiltit riehuvat kotona.
käyttäytyy tän opettajan tai muidenkaan tunneilla. yleensä nää kotona kiltisti olevat riehuvat sitten kodin ulkopuolella ja toisin päin. koulussa kiltit riehuvat kotona.
koulussa =)
Eikä niin, että opettaja naputtelee pikkuasioista muillekin?
Jos tuo on selkeästi vain sinun tytärtäsi koskevaa, kannattaisi hänen itsensä lähestyä opettajaa joku kerta tunnin päätyttyä.
Että "minusta tuntuu, että minä jotenkin ärsytän sinua, kun huomauttelet minulle aika tiuhaan asioista. Voisitko kertoa, mitä minun pitäisi tehdä toisin, jotta en saisi niin paljon kielteistä palautetta? Minille tulee aika ikävä olo siitä, että en tunnu millään olevan mielestäsi oikein täällä tunnilla..."
Kun sinä soitat ja kysyt samaa, vaikutat auttamatta curling-mammalta, ja se ei auta tyttäresi asiaa.
Ainakin ekana kannattaisi kokeilla tuota. Jos opettaja vaikuttaa pipipäältä, puutu sinä vasta sitten...
Eikä niin, että opettaja naputtelee pikkuasioista muillekin? Jos tuo on selkeästi vain sinun tytärtäsi koskevaa, kannattaisi hänen itsensä lähestyä opettajaa joku kerta tunnin päätyttyä. Että "minusta tuntuu, että minä jotenkin ärsytän sinua, kun huomauttelet minulle aika tiuhaan asioista. Voisitko kertoa, mitä minun pitäisi tehdä toisin, jotta en saisi niin paljon kielteistä palautetta? Minille tulee aika ikävä olo siitä, että en tunnu millään olevan mielestäsi oikein täällä tunnilla..." Kun sinä soitat ja kysyt samaa, vaikutat auttamatta curling-mammalta, ja se ei auta tyttäresi asiaa. Ainakin ekana kannattaisi kokeilla tuota. Jos opettaja vaikuttaa pipipäältä, puutu sinä vasta sitten...
Tosin en tiedä riittääkö tyttäreni rohkeus moiseen mutta ajatus on tosi hyvä. Voihan tytär tehdä tuon saman kirjallisena Wilmassa, tosin kirjoitettuna vivahteet ei näy ja väärinymmätämisen riski on suurempi
nätisti ja rauhallisesti. Mutta ymmärrän tuon kyllä, että ujo tyttö ei ehkä kehtaa, omanikaan tuskin kehtaisi ;-)
tyttäresi on päässyt yhdenopettajan opetettavaksi ja vielä lukiossa? Meillä lukioryhmissä on 25-40 oppilasta. Yhdenopettajista en ole aiemmin kuullut
tyttäresi on päässyt yhdenopettajan opetettavaksi ja vielä lukiossa? Meillä lukioryhmissä on 25-40 oppilasta. Yhdenopettajista en ole aiemmin kuullut
YHDEN OPETTAJAN
Mä olen useinkin kuullut pilkunnussijoista
Jos on iso, anna asian olla. Jakso on pian lopussa,kyseinen kurssi ohi, ja sen jälkeen tyttösi voisi mennä opon juttusille, kertoa kokemastaan, ja pyytää, että ei ainakaan tämän vuoden aikana tulisi toista ko. opettajan kurssia. Opo ehkä voisi katsoa, miten lukujärjestystä voisi muuttaa. Joskus se onnistuu, joskus ei.
Jos on pieni lukio ja kyseisen aineen/aineiden opettajia on vain tämä yksi ja kursseja monta, niin tilanne on hankalampi. Siinäkin tapauksessa tyttösi voisi mennä juttelemaan opon kanssa, joka toimisi ehkä jonkinlaisena välittäjänä asiassa. Opolta saisi myös tietoa muista tavoista suorittaa kyseisiä kursseja. Esim. nettilukio järjestää kursseja etäopetuksena, ja käsittääkseni lukiot hyväksyvät niitä. Opo tietää tarkemmin.
Onko varmasti vain tyttäresi silmätikkuna?
tyttö käyttäytyy kyseisen opettajan tunnilla?