Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa ehjät perheet

Vierailija
12.09.2012 |

kun itsellä on erot ja uusperheet. Ei saisi kai sanoa näin mutta oikeesti, vituttaa noi harvat ystävät joilla on yhä liitot kasassa.

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille parasta. Monet vaan eroavat, kun aikuisista ei enää tunnu kivalta 24/7...

Eroaminen on pakenemista. Ne jotka tosissaan jotain uskaltavat, pysyvät liitoissaan vaikeuksista huolimatta.

Lapset selviävät eroista kyllä.

t: ohis

Miten sinä määrittelet sen että lapsi "selviää" erosta? Kuinka monesta erosta lapsen pitää elämänsä aikana selvitä? Yhdestä? Kahdesta? Viidestä?

Jos päättää ryhtyä vanhemmaksi, on siedettävä ajoittaista epämukavuutta lasten vuoksi. Tiedän, että uhrautuminen perheen vuoksi ei enää ole muodissa tänä hedonistisena kaikkimulletänneheti-aikana, mutta silti.

Sinä et tiedä mitä sisäisiä ja tunne-elämän vaurioita lapselle erosta tulee.

Hän saattaa oireilla sitä vielä aikuisenakin.

Olet siis sitä mieltä että jos äidin tekee onnelliseksi omaisuuden myyminen ja muutto intiaan reppumatkailijaksi, lapsi ei saa olla esteenä? Tai jos äidin tekee onnelliseksi ryyppääminen tai huumeiden vetäminen?

Kasva aikuiseksi.

Vierailija
22/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastakaa sen miehenne kanssa jotain, ottakaa parisuhteellenne aikaa, tehkää matkoja yhdessä ollen myös mies ja vaimo, ei pelkkä isä ja äiti.

Hemmotelkaa, keskustelkaa, rakastelkaa usein, arkeen pieniä toisen huomioimistekoja ym.

Ei voi olla niin vaikeaa!

- 15v naimisissa, kahden lapsen äiti sekä vaimo ja nainen ja edelleen rakastunut mieheeni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta koko aikaa, mutta säännöllisesti. Oma perhe on (vielä) ehjä, mutta sekä minun että miehen vanhemmat ovat eronneet ja uusissa liitoissa. Voi vittu, sitä säätämistä joka joulu ja lasten syntymäpäivä. Kaikki ei mahdu saman katon alle millään. Anoppi ei suostu tulemaan paikalle, jos exän uusi on edes kutsuttu. Tällä uudella ei ole mitään tekemistä eron kanssa ja silti on niin vaikeeta.

Isällä on yksi vaimo ja kolme ex-vaimoa. Mahtava meininki! Välillä todella ottaa päähän katsella kavereitten ydinperheidylliä kun itse yrittää opettaa lapsille, että tämän on Mummo ja tuo on sitten Eeva. Tosin tiedän, että ne kaveritkaan missään oikeassa onnelassa elä vaan on niilläkin omat ongelmansa.

Vierailija
24/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastakaa sen miehenne kanssa jotain, ottakaa parisuhteellenne aikaa, tehkää matkoja yhdessä ollen myös mies ja vaimo, ei pelkkä isä ja äiti.

Hemmotelkaa, keskustelkaa, rakastelkaa usein, arkeen pieniä toisen huomioimistekoja ym.

Ei voi olla niin vaikeaa!

- 15v naimisissa, kahden lapsen äiti sekä vaimo ja nainen ja edelleen rakastunut mieheeni!

Vierailija
25/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun maailma on kovin yksinkertainen; siinä vaiheessa kun nyrkki alkaa viuhumaan ja mikään ei enää kelpaa vaikka tekisi mitä niin rakastellako täytyisi?

Valitettavasti ne ihmissuhteet ei ole aina mitään yksinkertaisia saati että ihmiset siinä käyttäytyisivät aikuismaisesti

Harrastakaa sen miehenne kanssa jotain, ottakaa parisuhteellenne aikaa, tehkää matkoja yhdessä ollen myös mies ja vaimo, ei pelkkä isä ja äiti. Hemmotelkaa, keskustelkaa, rakastelkaa usein, arkeen pieniä toisen huomioimistekoja ym. Ei voi olla niin vaikeaa! - 15v naimisissa, kahden lapsen äiti sekä vaimo ja nainen ja edelleen rakastunut mieheeni!

Vierailija
26/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaikka aikoinaan ainoa oikea perhemalli itselleni oli ydinperhe. KUn lapsia saadaan ja perhe perustetaan, on siinä minusta tarkoitus pysyä ikuisesti yhdessä.

Itse olen joutunut ihmisenä kasvamaan, kun ei ydinperheen kasassa pysyminen niin helppoa sitten ollutkaan. EX-mieheni petti, jonka jälkeen yritimme uudestaan. Ex petti uudestaan saman kanssa ja olisi halunnut liittoamme jatkaa. Itse kyllästyin kynnysmaton rooliin.

Nyt olen uusperheessä ja kieltämättä harmittaa etten lapsilleni ikinä saa täyssisaruksia (mulla kaksi lasta ja se riittää.) Mutta mitenkään katkera en ystävilleni ole jotka elävät ydinperheenä. Se on heidän elämänsä ja tämä minun. Tasan ei mene nallekarkit, ei vaikka kuinka välillä yrittäisi.

Vierailija
27/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi.

Mutta mun nimenomaan on hyvä puhua, koska TIEDÄN täsmälleen mistä puhun =)

Vierailija
28/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset selviävät eroista kyllä. t: ohis

Kyllähän sitä lapset ovat jotenkuten selvinneet lähes kaikissa olosuhteissa, se on totta. Mutta millä seurauksilla? Joissain perheissä on ero hoitunut hyvin, monissa taas ei.

Lapsen kannalta katsottuna eroihin yleensä liittyy aika paljon "muutakin". Monet vanhemmat yksinkertaisesti sulkevat silmänsä kaikilta todellisilta vaikutuksista ja selittävät asioita parhain päin.

Vierailija
29/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun luen täältä kommentteja, että eroaminen olisi se helppo ratkaisu ja että ihmiset eroavat, kun ei enää ole kivaa 24/7. Itsekin avioeron läpikäyneenä voin todeta, että eroaminen ei todellakaan ole se helppo ratkaisu. Paljon helpompaa, mukavampaa ja kaikin puolin kätevämpää olisi jäädä ydinperheeseen. Mutta siinä vaiheessa kun suhde on vuosikausia ollut tilassa, joka saa molemmat ahdistuksesta sekaisin, on joskus oltava rohkea ja muutettava niitä asioita, joita voi muuttaa. Minun tapauksessani se oli ero. Ehkä tämä on sitten sitä asioiden parhain päin selittelyä, mutta jotenkin haluaisin kuitenkin uskoa, että erillään asuvat mutta onnelliset, elämäänsä tyytyväiset ja aidosti läsnäolevat vanhemmat antavat paremmat eämän eväät lapsilleen kuin mitä lapsi saisi kireätunnelmaisessa, kylmässä ja ahdistuneessa ydinperheidyllissä. Täydellinen ratkaisu olisi tietenkin se onnellinen ydinperhe, mutta kun elämä ei valitettavasti ole täydellistä. Ja todettakoon vielä, että minä en tunne yhtäkään paria, joka olisi eronnut heppoisin perustein tai asiaa perusteellisesti, usein vuosikausia pohtimatta, ammattiauttajilta apua hakematta. Sen sijaan tunnen useita ydinperheitä, joissa vanhempien välit ovat niin tulehtuneet, etteivät lapset voi olla sitä huomaamatta ja kodin jäätävästä ilmapiiristä ja/tai jatkuvista riidoista kärsimättä.

Vierailija
30/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: se aikuinen

Vierailija
31/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itsellä on erot ja uusperheet. Ei saisi kai sanoa näin mutta oikeesti, vituttaa noi harvat ystävät joilla on yhä liitot kasassa.

Voi hitto. Ymmärrän. Mua vituttaisi myös ja olisin pirun kateellinen ja katkera.

mutta kai siitä olisi jotenkin irti päästävä koska se kostautuisi vaan itselle loppupeleissä, luulen.

Minä myös päättänyt että pettää saa mutta mun lasten isä on mun lasten isä vain ja pelkästään. eroa en anna ja jos väkisin haluaa erota niin lapsensa pitää ja hoitaa ja ottaa lähivanhemmuuden ja maksaa ja hoitaa lapsensa.

Vierailija
32/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"onnellisen ydinperheen" onni kestää päivänvaloa, kun kysytään asiaa siltä toiseltakin osapuolelta? Meinaan on tässä matkan varrella tullut vastaan eräskin aviomies, joka olisi valmis ihan mihin tahansa suhteeseen esimerkiksi minun kanssani - ja varmaan olisivat valmiita mihin tahansa kenen tahansa toisen naisen kanssa...

Viimeksi viikonloppuna olisin helposti saanut kaksi aviomiestä mukaani, jos olisin tahtonut. Molemmat tulivat itse juttusille, molemmat ilmaisivat selvästi olevansa tahoillaan varattuja perheenisiä. Ja en todellakaan ole mikään tyrkky tai halvanoloinen naikkonen, vaan asiallisesti pukeutuva akateeminen ihminen, joka nyt sattui olemaan hilpeällä mielellä liikenteessä.

Summa summarum: itse en hetkeäkään usko noita naiiveja ja hyväuskoisia lätinöitä, että yhtään kellään olisi takuuvarmasti onnellinen ydinperhe - tai paremminkin täysin onnellinen parisuhde.

Itse taas rankan eron ja rankat yh-vuodet läpikäyneenä voin sanoa olevani elämääni hyvinkin tyytyväinen. Minulla ei ole mitäänsyytä valehdella eikä liioitella, mutta voin toki tunnustaa, että haaveilen hyvästä pitkäkestoisesta parisuhteesta. Olkaa te muutkin rehellisiä itsellenne älkääkä tuudittautuko elämään siinä harhassa, että mieskin on täysin tyytyväinen parisuhteeseen!

Vierailija
33/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä yhtäkään parisuhdetta, jossa ei olisi ollut ongelmia, siis niitten ystävien, jotka ovat yhtään asioistaan kertoneet. Joskus on helpompaakin olla yh kuin tosi vaikean tapauksen kanssa. Koita olla vertaamatta muitten kulisseihin ja ole onnellinen elämästäsi.

Vierailija
34/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa ei joskus olisi haasteita tais erimielisyyksiä, mutta uskon kyllä että onnellisiakin, pitkiä parisuhteita on. Ja ne ongelmat on selätettävissä.

Itse olen 18vuotiaasta asti ollut saman henkilön kanssa, lapset tehnyt ja nyt reilu kolmikymppinen nainen ja koen olevani onnellinen ja koen että miehenikin on onnellinen. Ei huonossa suhteessa ole järkeä jatkaa, väkivaltaisesta suhteesta puhumattakaan, mutta ei kyllä erotakaan kannata yrittämättä.

Vierailija
35/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiton ehjänä ja toimivana pitäminen ei ole helppoa, joten kyllä siitä kuuluu tunnustus onnistuneille.

Vierailija
36/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ystäviesi onni sulta jotenkin pois?

tuntuu olevan.

Ja eron jälkeen muutenkin sitä hakeutuu mieluummin toisten eronneiden kanssa juttusille.

ap.

Tuntuuko susta muulloinkin että muiden onni on sulta jotenkin pois, esim jos jollain on kaunis talo tai paljon rahaa, niin vähentääkö se sun onnea?

Vierailija
37/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"onnellisen ydinperheen" onni kestää päivänvaloa, kun kysytään asiaa siltä toiseltakin osapuolelta? Meinaan on tässä matkan varrella tullut vastaan eräskin aviomies, joka olisi valmis ihan mihin tahansa suhteeseen esimerkiksi minun kanssani - ja varmaan olisivat valmiita mihin tahansa kenen tahansa toisen naisen kanssa.

Tilastojen mukaan uusioperheissä petetään ja erotaan herkemmin, kuin ydinperheissä.

Kyllähän näitä säälittäviä "omaa elämäänsä etsiviä" miehiä riittää, se on totta. Liiton onnistumisen todennäköisyys ei kovin hyvä...

Vierailija
38/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä teit liittosi hyväksi??

Vierailija
39/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille parasta. Monet vaan eroavat, kun aikuisista ei enää tunnu kivalta 24/7...

Eroaminen on pakenemista. Ne jotka tosissaan jotain uskaltavat, pysyvät liitoissaan vaikeuksista huolimatta.

Miten sinä määrittelet sen että lapsi "selviää" erosta? Kuinka monesta erosta lapsen pitää elämänsä aikana selvitä? Yhdestä? Kahdesta? Viidestä?

Jos päättää ryhtyä vanhemmaksi, on siedettävä ajoittaista epämukavuutta lasten vuoksi. Tiedän, että uhrautuminen perheen vuoksi ei enää ole muodissa tänä hedonistisena kaikkimulletänneheti-aikana, mutta silti.

Olet siis sitä mieltä että jos äidin tekee onnelliseksi omaisuuden myyminen ja muutto intiaan reppumatkailijaksi, lapsi ei saa olla esteenä? Tai jos äidin tekee onnelliseksi ryyppääminen tai huumeiden vetäminen?

Kasva aikuiseksi.

Kasva aikuiseksi.

Kasva aikuiseksi.

Entä jos isä juo ja pelaa perheen rahat? Jos isän mielestä tämä on ok eikä ole tarvetta muuhun muutokseen kuin että äidin pitää relata? Fakta on, että onneton äiti ei voi kasvattaa onnellista lasta.

Vierailija
40/139 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et o joku kateellinen meidän pitkästä liitosta!!!!

kyllä moni on. Omakin pitkä ja edelleen kestävä liittoni on kaveripiirissä suoranaista myrkkyä. Meistä oikein paistaa se, ettei tämä ole teatteria, sanovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi