Onko tulli kiristänyt tarkastuksia?
Olen nyt kaksi kertaa kuukauden sisään tilannut ulkomailta ja molemmat jääneet tulliin. Huonoa tuuria vaan vai otetaanko siellä nykyään kaikki kiinni?
Kommentit (6)
paremmin seuraamaan, kuka tullaa oma-aloitteisesti ja kuka ei! HAH! Hyvä kun jäit kiinni, senkin veronkiertäjä! Tuollaisia lusmuja ei haluta tänne vapaamatkustamaan, kun me muut maksamme kiltisti veromme. Pääosinhan tuosta tuo on alv-veroa, eikä tullia. Ja rahat siitä jää vielä kotimaan hyväksi. Kehtaatkin viedä vanhuksilta vaipat vanhainkodeista.
Mut en löytönyt niitä Suomesta niin oli "pakko" ulkoistaa :/ Ja on musta silti kohtuutonta maksaa veroja myös postimaksuista!
On joitakin nettikauppoja, jotka toimittavat jopa ilman toinituskuluja Suomeen, edim Amazon uk tai de.
tullimaksujen pimitys on ihan normaalia? Eikö yhtään omatunnossa viisari värähtänyt?
oma paketti tuli ilman tullausta kotiin.
Suomeen. Ystäväni asuu Englannissa ja ihan paikallisesta Bootsista ostettua tuotetta yrittää lähettää, mutta ei, tyssää tulliin jo Britanniassa. Aerosoleja ei saa lähettää.
Jenkeistä olen tilannut laihdutuspillereitä, jotka eivät todellakaan ole luontaistuotteita, kuten pakkauksen päällä lukee. Joka kerta jäävät tulliin ja maksan fedexille nimellisen 3,70 tullausmaksun. Eivät ole onneksi vielä älynneet avata paketteja.
Jos tilaat eu:n ulkopuolelta, joutuu lähettäjä ilmoittamaan lähetyksen arvon ja jos se ylittää 170e, niin tilaus jää aina tulliin ja maksat alvit ja tullit.
Itse kierrän verot ja tullausmaksut tilaamalla tavarat joko britteihin tai sveitsiin kavereilleni, jotka lähettävät ne eteen päin. Sillä jälleen kerran suomi on ainoita maita euroopassa, jonka tullau, verotus jne on tehty taas hankalaksi.
paremmin seuraamaan, kuka tullaa oma-aloitteisesti ja kuka ei! HAH! Hyvä kun jäit kiinni, senkin veronkiertäjä! Tuollaisia lusmuja ei haluta tänne vapaamatkustamaan, kun me muut maksamme kiltisti veromme. Pääosinhan tuosta tuo on alv-veroa, eikä tullia. Ja rahat siitä jää vielä kotimaan hyväksi. Kehtaatkin viedä vanhuksilta vaipat vanhainkodeista.