Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää hakea töitä

Vierailija
02.06.2015 |

Olen hakenut töitä yli puoli vuotta valmistumisen jälkeen. Käynyt monessa haastattelussa... Aina vastaus on ei. Palautteena että jollakin muulla on enemmän kokemusta. Taas yhden kieltävään vastauksen jälkeen en enää saa itseäni tekemään lisää hakemuksia ja pettymään uudelleen... Kertokaa jos teillä on itsestänne jotain positiivisia esimerkkejä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama. Nyt aion ottaa yhteyttä työkkäriin, haluan tehdä työkokeilun oman alani paikassa, jotta saisin lisää sitä työkokemusta.

Vierailija
2/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta hakenut töitä?

Mä valmistuin toukokuussa 2012 ja olen päässyt YHTEEN haastatteluun. Enkä saanut sitäkään työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla te olette?

Vierailija
4/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:48"]Millä alalla te olette?
[/quote]

Haen töitä aika laajalti, toimistohommia ehkä eniten. Työkokemusta on jo yli neljä vuotta mutta mikään ei kai riitä..
Ap

Vierailija
5/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:48"]Millä alalla te olette?
[/quote]

Haen töitä aika laajalti, toimistohommia ehkä eniten. Työkokemusta on jo yli neljä vuotta mutta mikään ei kai riitä..
Ap
[/quote]

Voiko alapeukuttaja perustella?
Ap

Vierailija
6/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ei saa nykyään hakemalla vaan suhteilla. Käy läpi kaikki sukulaiset, kaverit ja tutut joiden kautta voisit saada töitä.

Vierailija
7/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs oma yritys? Voisko olla vaihtoehto?

Vierailija
8/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä nyt muutenkaan kesällä töitä hakee? Kesällä kuuluu ottaa chillisti ja nauttia terassikeleistä, ehtii sitä sitten taas syksymmällä stressata.

Vierailija
9/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:05"]Entäs oma yritys? Voisko olla vaihtoehto?
[/quote]

On käynyt mutta en varmaan osaa mitään mistä ihmiset haluaisivat maksaa. Äh.. Tiedän että kuulostan tosi säälittävältä, mutta todellakin alkaa v*tuttaa ainaiset eit. Mikä on kun ei saa töitä vaikka kuinka haluaa!
Ap

Vierailija
10/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:05"]Töitä ei saa nykyään hakemalla vaan suhteilla. Käy läpi kaikki sukulaiset, kaverit ja tutut joiden kautta voisit saada töitä.
[/quote]

Kysytty on kaverin työpaikalta, vastaus ei. Samoin toisen kaverin isän firmasta, vastausta ei edes tullut. Rekryfirmassakin olen kirjoilla mutta ei kuulu mitään vaikka olen heihin joka viikko yhteydessä. En oikeasti halua uskoa olevani niin toivoton tapaus koska omasta mielestäni olen fiksu ja osaava ihminen, mukavakin vielä!
Ap

Vierailija
11/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töitä kannata tehdä.

Vierailija
12/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lannistu, tälläisinä aikoina puoli vuotta on lyhyt aika työttömänä. Onko jotain kursseja joilla voisit hieman lisätä osaamistasi ja näin antaa työnantajille kuvan että kehität itseäsi jatkuvasti? Tsemppiä!

Vierailija
13/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5v työttömänä ja keinot on lopussa. Joten älä vielä sure tuota puolta vuotta :) Monilla tutuilla sama tilanne ku itselläni joten on sentään vertaistukea kun tuntee olevansa pohjalla.

Vierailija
14/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 11:21"]Olen hakenut töitä yli puoli vuotta valmistumisen jälkeen. Käynyt monessa haastattelussa... Aina vastaus on ei. Palautteena että jollakin muulla on enemmän kokemusta. Taas yhden kieltävään vastauksen jälkeen en enää saa itseäni tekemään lisää hakemuksia ja pettymään uudelleen... Kertokaa jos teillä on itsestänne jotain positiivisia esimerkkejä.
[/quote]

Mulla oli hei ihan sama tilanne. Mitä opiskelit? Mä valmistuin yo-merkonomiksi ja toimistohommia hain aika tarkalleen ottaen puoli vuotta. Assarin paikkoja ja sen sellaisia. Pääsin useaankin haastatteluun ja aina vaan löytyi joku jolla on enemmän kokemusta, vaikka mullakin on useampi vuosi. Aina musta on haastatteluissa tykätty ja oon mielestäni kattavasti täyttänyt tehtävien vaatimustasonkin.

Sitten tänään tuli puhelu, että sain töitä! Vakituinen paikka pieneen mukavaan firmaan toimistotöihin. Kyllä sullakin vielä tärppää. Hakemuksissasi on tuskin mitään vikaa jos oot haastatteluihinkin päässyt. Vuokrafirmat voi lähes käytännössä katsoen unohtaa. Oon ollut aikasemmin vuokrafirman listoilla silleen että yrityksen kautta rekrytoitu mutta työsoppari vuokrafirman kautta ja kaikki on toiminut, ollaan niin mielinkielin varsinkin jos yrityksellä on useita työntekijöitä vuokrafirman kautta. Mutta rekryprosessit hoidetaan käsittämättömän huonosti ottaen huomioon että sehän heidän tehtävänsä on.

Vierailija
15/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mahdollista vielä kurssittautua tai opiskella jokin lisätaito, joka parantaisi asemiasi? Olen itsekin epätoivoinen. 20 hakua ja yksi haastattelu, joka ei poikinut työtä. Etenkään vanhempi sukupolvi ei ymmärrä, ettei oman alan töitä ole.

Vierailija
16/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä tuo työnhaku lannistaa helpostikin. Mieluummin otan kuitenkin sen haastattelun ja "ei" vastauksen kuin sen ettei monetkaan paikat lähetä edes sähköpostissa "valitettavasti tällä kertaa et tullut valituksi" ja saa odotella turhaan.

Että ole ylpeä siitä että pääset kuitenkin haastatteluun! Se on jo paljon se!

Vierailija
17/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hohhoijjaa. Itse hain töitä 2,5v ennenkun sain määräaikasen sopimuksen. Töitä oli vuodeksi, sitten tein muita pätkötöitä 2 vuotta ja nyt olen ollut uudessa työssä määraikaisena 2kk, soppari vielä kymmeneksi kuukaudeksi. Ja sinä et jaksa hakea töitä kun puoli vuotta? Nyt oikeesti.

Vierailija
18/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:05"]Töitä ei saa nykyään hakemalla vaan suhteilla. Käy läpi kaikki sukulaiset, kaverit ja tutut joiden kautta voisit saada töitä.
[/quote]
Tämä on niin totta. Itselläni on ollut pari pidempää työttömyysjaksoa elämässäni jotka molemmat käytin siihen että hain hiki hatussa töitä joka paikasta tuloksetta. Ja molemmat työttömyydet päättyivät siihen että sain suhteiden kautta jonkun työpaikan tiskin alta ilman että piti edes hakea sitä.

Vierailija
19/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut työtön vuodesta 2007 ja tämä tuntuu ihan normitilalta. On aikaa tehdä omia juttuja ja harrastaa kaikenlaista. Työttömyystuilla elelee mukavasti keskisuuressa kaupungissa.

Vierailija
20/42 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:48"]Millä alalla te olette?
[/quote]

Ap
[/quote]

Voiko alapeukuttaja perustella?
Ap
[/quote]

Olitkohan tietonen että toimistotyöntekijöitä on paljon enemmän kuin alalla töitä? Piti silti kouluttautua tuollaiselle alalle? Noihin hommiin palkataan hyvin usein talon sisältä/suhteiden kautta aina väkeä. Eikö tällaisena lama-aikana kannattaisi kouluttautua alalle jolla on töitä? Jos sun mielestä ei, niin omapas on sitten ongelmasi.