Oletko tavannut miehesi exän? Millainen hän on verrattuna sinuun? (ov)
Vai pystytkö olemaan vertailematta? Vertaileeko miehesi sinua häneen? "Vaihtoiko" hän mielestäsi parempaan?
Kommentit (30)
Ex on hyvin eri tyyppinen kuin minä. Mutta on kyllä lihavampi, lyhyempi, vähemmän koulutettu, pienipalkkaisempi kuin minä. Mutta voinee olla mua joviaalimpi ja estottomampi - mene ja tiedä. En usko että mies haikailee hänen perään. OLivat naimissa muutaman vuoden, erosta 18 vuotta-olemme olleet naimissa 15 v.
Mieheni ja miehen suvun mukaan hullu ja ilkeä ihminen.
Minua vanhempi nainen.
Mies on joskus vertaillut, lähinnä positiivisesti kehunut minua exän yli.
Ja välillä manannut että ei voi ymmärtää mitä on exässään joskus nähnyt, ja toivonut että olisi eronnut aikaisemmin, tai tavannut minut ensin.
Mutta ajan kanssa asiat ovat ruvenneet olemaan helpompia kaikille.
Itse olen lihavampi ja lyhyempi. Molemmat olemme tummaverikköjä, se on yhteistä. Luonteeltani olen miehelle kuitenkin sopivampi, alistuvampi luonne kun olen. Heillä oli koko ajan tappelua kun mieheni on vahvatahtoinen.
Suhteen alussa mies pyysi pitämään samanlaisia vaatteita kuin exänsä. Nykyisin kelpaan omana itsenäni vaikka tyylini onkin hassumpi (cyber shop).
Mun mies on asunut 3 naisen kanssa ennen minua, tosin hyvin lyhyen aikaa kunkin kanssa. Heidät olen tavannut kaikki.
Kaikki ovat samalaisia keskiluokan naisia kuin minä itse
1) Saman pituinen ja painoinen kuin minä. Huomattavasti "naisellisempi" kuin minä. Sama tukan- ja silmien väri kuin minulla. Eniten "mun tyyppiä".
2) Ihan mukava, tosin hullu. Lääkityksellä. Täysin mun vastakohta ulkonäöllisesti. Paljon laihempi ja pienempi kuin minä.
3) Todella kiva ihminen. Puolet lihavempi kuin minä. Täysin eri tyylinen kaiken puolin, homssuinen eläinaktivisti. Vähän ärsyttävä.
Ollaan oltu paljonkin aikoinaan tekemisissä, enää ei juuri. FB:ssä kuitenkin miehen kaverina, eli sitä kautta tiedän jotain.
Oma mielipiteeni on, että ex on minua parempi... Onneksi mies on toista mieltä ;-)
Silloin kun tapasin mieheni, niin olin kai exää kauniimpi - hän ei ollut oikein puhjennut kukkaan silloin vielä, ja minä taas en ollut rupsahtanut ;-) Mutta nykyään ex on siis ainakin fb-kuvista päätellen todella kaunis, paljon minua kauniimpi. Lapsia on molemmilla.
Luonne sitten: minulla vaikea, exällä helppo. Olen sellainen kyseenalaistaja ja kriitikko. Väitän vastaan ihan vaan huvikseni, tykkään väittelemisestä. Tunne-elämän juttuja taas analysoin puhki. Siis olen mielestäi sellainen vaimo, jota useimmat miehet pitävät rasittavana ;D
No, oma mieheni tykkää. Tämä exänsä oli mieheni mielestä kaikin puolin "ihan mukava", mutta kai sitten tylsä. Liian naisellinen ja pinnallinen mieheni mielestä, liikaa myös romantikko. Mies kyllästyi parissa vuodessa, mun kanssa on jaksanut nyt 13 ;-)
miehen exä on ihan hyvä tyyppi. Ulkonäöllisesti minua huomattavasti pitempi ja paksumpi, luonteeltaan relampi, koulutukseltaan alempi.
En ole vertaillut meitä ennen tätä kysymystä :) Jokin mätti, että eivät halunneet jatkaa - mies ja exänsä siis - ja nyt jokin sitten liimaa, että mies ja minä pysymme yhdessä.
Kuka kenellekin kirkastetaan :)
Eipä meillä juuri ole muuta yhteistä kuin mies ja hänen lapsensa.
Toinen on tumma, toinen vaalea.
Toinen korkeakoulutettu, toinen tuskin peruskoulun käynyt.
Toinen entinen missi, toinen nuorena rumaksi moitittu.
Toinen tehtailee lapsia, toisella vain yksi.
Toinen pitää kenneliä, toinen inhoaa koiria.
Toinen hoikka ja siro, toinen iso ja ylipainoinen.
Toisella velkaa ulosottoon, toisella ei koskaan tili nollilla.
Toinen miestä reilusti nuorempi, toinen samanikäinen.
-ex ketjupolttaja, minä en polta ollenkaan
-ex matalasti koulutettu, minä maisteri
-ex kiroilee lasten kuullen, minä en lasten kuullen
-ex riehuu joskus järjettömästi menettäessään malttinsa, minä en, vaikka hermostunkin. En esimerkiksi kaataisi maitoa miehen päälle :).
-ex on siivoushullu, minä en
ex on feministi, nukkuvainen, pomottava, nalkuttaja.
Nuorempi kuin minä
minä taas rennompi, huumorintajuisempi ja parempi sängyssä ja ruuanlaitossa ja kyllä mies pitä minua parempana:D
Miehen ex on totaalisesti mun vastakohta. Tai aika isolta osalta ainakin. Miestä liki 10 vuotta vanhempi, minä taas saman vaerran nuorempi. Ei ole tippaakaan kiinnostunut pukeutumiseen tai ulkonäköön liittyvistä asioista, puhuisi vaikka maailman tappii saakka eikä missään välissä tarvitse osoittaa olevansa kiinnostunut tai edes esittää kuuntelevansa, hän paasaa silti. Tosi aikaansaava monissa asioissa, laittaa sitä ja tätä jatkuvasti. Kontrollifriikki, kaikki täytyy olla varmistettu moneen kertaan ja täysin hallinnassa, kaikki spontaani on pahasta. Mielettömän mukava ihminen kuitenkin loppuviimeksi, kunhan ei tartte kovin montaa tuntia putkeen hänen kanssaan viettää. Mies aina silloin tällöin exän näkemisen jälkeen kysyy että ymmärränkö mä nyt miksei hän enää vaan kestäny kymmenen vuoden jälkeen.