Oletko tavannut miehesi exän? Millainen hän on verrattuna sinuun? (ov)
Vai pystytkö olemaan vertailematta? Vertaileeko miehesi sinua häneen? "Vaihtoiko" hän mielestäsi parempaan?
Kommentit (30)
En osaa vertailla millainen hän on verrattuna minuun, kun ollaan ihan täysin erilaisia ihmisiä. He olivat naimisissa puolisen vuotta, kunnes ex löysi uuden miehen, petti ja jätti. Sitä ennenkin heillä meni melko huonosti. Minulla ja miehellä on yhteiset mielenkiinnon kohteet, heidän suhde oli "vastakohdat tasapainottavat toisiaan", tokikin siinä suhteessa ei tasapainottanut.
Ei takuulla voi sanoa kenestäkään ihmisestä kuka on parempi kuin toinen, mutta meidän suhteemme on parempi kuin heidän. Me tehdään suhteen eteen töitä ja arvomaailma on kummallakin sama. Se auttaa paljon. Exän kanssa suhde sai olla omalla painollaan ilman oikein kenenkään panostusta, ja kun meni oikein huonosti, sitä yritettiin paikata häillä.
Hän on laiha, kiinostunut koirista, pikkutarkka siivoushullu, puhuu loputtomiin ilman että väliin tarvitsee edes nyökätä, pihi, ulkokultainen, myöhässä aina 2-3h.
Mies ei vertaile muuat kuin positiivisesti joskus. Pitää elämää kanssani paljon helpompana.
Vähän pelottaa tavata, koska joskus sekin on edessä lasten takia. Miehen ex-vaimo on menestynyt elämässään hyvin, minä taas en ole mikään menestyjätyyppi.
Miehestä tuntui heidän eronsa pahalle, sillä hän koki hylkäävänsä sairaan ihmisen. Lopulta mies tajusi, että ei hänen tarvitse hyysätä naista, joka menee sänkyyn ihan kenen tahansa kanssa, vaikka olikin täysin miehestäni riippuvainen.
Nainen tulee aina joskus vastaan ja soittelee miehelleni pyytäen apua. Ei jakseta auttaakaan enää.
tummempi ja nuorempi. Mies ei vertaile, ainakaan ääneen. Hän vaihtoi itselleen sopivampaan, paremmuutta on mahdoton sanoa.
Pienituloinen, vähän yksinkertainen, utelias ja tunkeileva.
Mm. selvittää perheemme asioita yhteisten tuttujen kautta ja lähetti jopa kirjeen mihelleni, jonka mies näytti minulle.
Erosivat ennen kuin astuin kuvioihin, mutta ei ole tainnut päästä asiasta ylitse. Aika erosta vasta noin 20 vuotta eli siis vähän säälittävä tapaus.
hullu ihminen. Läheisriippuvainen, mielenvikainen, skitso, äärimmäisen mustasukkainen. Listaa voisi jatkaa ja jatkaa.
Sain lähes vuoden traumat hänestä : )
.. mies kyllä varoitti, mutta en uskonut että ihan niin paha olisi ollut!
koulutettu, mutta äärimmäisen tosikko ja "nörttimäinen", ei meikannut ja homssuisen näköinen. Vähän rupasahtanut.
Mies ihastuikin mun huumorintajuun, eloisuuteen ja kuulemma kauneuteen :)
Olen mieheni ensimmäinen tyttöystävä. Poikuus meni vasta hääyönä. Meillä on ollut tosi kivaa nämä viimeiset yli 30 vuotta ja näillä mennään hautaan saakka ! EI SE VAIHTAMALLA PARANE..;))
On yleensä kamalan ilkeä, tulkitsee asioita oudosti, lapset pelkäävät hänen suuttuvan koko ajan. Erään ulkopuolisen kommentin mukaan "manipuloiva kusipää, joka myrkyttää ilmapiirin". Akateeminen tutkija. Lihava, huomattavan. Epäluuloinen, ei pidä ihmisistä, koko ajan sotajalalla lasten opettajien ja harrastuksenohjaajien kanssa. Tulee toimeen aniharvojen kanssa.
Yhteistä meillä on ylipaino.
mutta emme koskaan ole varsinaisesti tavanneet, eli emme ole jutelleet kasvotusten eikä meitä ole esitelty. Olemme kyllä jutelleet joskus puhelimessa ja netissä, mutta edelleenkään en menisi kasvotusten juttusille ilman hyvää syytä.
Joskus alkuaikoina mies vertaili jonkun verran, vaihtoi mielestään parempaan. Toivottavasti on edelleen samaa mieltä.
olemista ennen tätä nykyistä liittoa. Jos eksällä tarkoitetaan satunnaisia tyttöystäviä niin sitten olen tavannut ohimennen kaksi.
mutta emme koskaan ole varsinaisesti tavanneet, eli emme ole jutelleet kasvotusten eikä meitä ole esitelty. Olemme kyllä jutelleet joskus puhelimessa ja netissä, mutta edelleenkään en menisi kasvotusten juttusille ilman hyvää syytä.
Joskus alkuaikoina mies vertaili jonkun verran, vaihtoi mielestään parempaan. Toivottavasti on edelleen samaa mieltä.
Hän on 2 lapsen äiti, minulla vielä esikoinen mahassa. Hän on kotoisin "alemmasta" sosiaaliluokasta, on lastenkotitaustaa sun muuta, minä taas olen ns. hyvästä perheestä. Hän kuulemma riitautuu helposti ihmisten kanssa, on hyvin vahva persoona eikä säästele sanojaan - eikä tämä ole aina hyvä asia... Nalkuttaa edelleen miehelleni, esim. kerran kun menin miehen kanssa hakemaan lapsia meille niin alkoi hirveä kälätys miten oltiin kai puoli tuntia myöhässä ja plaaplaa. En tajua, miten hän edes kehtaa. Käyttäytyy välillä kuin olisi edelleen mieheni puoliso, vaikka erosta on jo vuosia.
Ihan seurallinen ja iloinen ihminen. Muuten emme ole ihan samantyyppisiä.
- minä olen 40kg hoikempi, vaikken hoikka minäkään
- minä olen akateemisesti koulutettu, eksä peruskoulun käynyt
- mulla on jonkinlainen ura, eksä elämäntapatyötön
- minä hoidan lapsia ja kotia miehen kanssa tasavertaisesti, eksä ei tee mitään muuta kuin makaa, kaikki hunningolla
- minä luen lehtiä, seuraan aikaani ja äänestän, eksä ei tee noista mitään
- minä maksan laskuni, eksällä kaikki ulosotossa
- eksä voisi olla nätimpi naamastaan, jos olisi huolitellumpi, nuorempi ja hoikempi
- minä olen 11 vuotta nuorempi
No, tarviiko enää ihmetellä, miksi on eksä. Tuo nainen kai oli nuorena nätti ja mies teininä sai lapsen hänen kanssaan. Muutaman vuoden puristi väkisin yhdessä lapsen kanssa, kunnes häpeä sai eroamaan. Ei fiksu, urheilullinen ja akateeminen mies voi tuollaisen luuserin kanssa elää.
eikä kenelläkään virallisista poikakavereistanikaan ollut kunnon exää.
Eipä sitten tarvitse miehen exää parjata niin kuin tässä ketjussa jotkut aivan ällistyttävällä haukkumisen tarpeella tekevät. Ihanko totta se miehen exä on teille noin suuri uhka?
Nyksän eksää en ole tavannut.
Eksän eksän tapasin useita kertoja, ihan nätti ja hoikka, koulutustasoltaan ja iältään samaa luokkaa kanssani. Kuulemma vähän hankala ihminen, mutta eikös kaikki eksät aina ole ;)
Asumme samalla paikkakunnalla joten näemme usein perhekerhossa ja harrastuksissa. Ihan moikkaamme ja vaihdamme muutaman sanan, meillä on samanikäiset lapset. Hän ehkä pukeutuu minua kivemmin muuten ollaan ihan samalla viivalla.
Mies ei vertaile. Olen nähnyt miehen ex:n.
Ex on tumma kuten minäkin, mutta lyhyempi ja pyöreämpi. Puhelias ja ihan mukavan oloinen, värikäskin persoonana. Pysyvää suhdetta hänellä ei ole, jossain vaiheessa on kaikki kariutuvat. Lähtee yleensä itse suhteista. Samoin työpaikat aina vaihtelevat aika ajoin.
Itse olen myös ehkä samantyylinen, eli seurassa viihtyvä ja voimakaskin persoona. Mutta olen silti rauhallisempi ja elämässäni asiat ovat pysyvämpiä. Arvostan miestäni ja meillä on mieheni kanssa yli 20v kestänyt liitto ja lapseni saavat nähdä isänsä joka päivä. Ex on taas yksinhuoltaja (lapsia kahdesta eri liitosta). Lisäksi työni osalta olen suht kivoissa ja vaativissa töissä, kun ex on enemmän vaihtelevissa perustöissä.
Hän on laiha, kiinostunut koirista, pikkutarkka siivoushullu, puhuu loputtomiin ilman että väliin tarvitsee edes nyökätä, pihi, ulkokultainen, myöhässä aina 2-3h.
Mies ei vertaile muuat kuin positiivisesti joskus. Pitää elämää kanssani paljon helpompana.
Mä niin tiiän kuka tämä on ;D
Mies ainakin väittää olevansa tyytyväinen ja osoittaakin sen. Mieheni ex on kaikin tavoin hyvin erilainen kun minä. Meille tuli juuri 21 v yhteiseloa täyteen. Ex-vaimonsa kanssa liitto kesti 3 v, yhdessä vuoden sitä ennen. Mutta olemme ihan hyvissä väleissä, kaikki.