Missä olit kun WTC:hen lennettin 11.9.?
Kommentit (75)
jota kävin lankapuhelimessa, ja istuin tässä samassa huoneessa ja samalla tuolilla kuin juuri nytkin. Olkkarista huudettiin, että nyt on tapahtunut kamalia.
Itse olin tietenkin vauva-palstalla, mutta ei täällä siitä heti kohistu. Lapset leikkivät ensin ja alkoivat katsella sitten lastebnohjelmia kakkoselta.
Pikkukakkonen taisi olla alkamassa, kun mieheni soitti, että olenko kuullut tapahtumista. En ollut, sillä telkku oli kakkosella, joka luojan kiitos lähetti lastenohjelmaa vaikka muut kanavat suolsivat kaatuvia torneja. Ehdittiin illan mittaan näkemään tornejakin.
joka sitten kuihtui aika nopeasti kasaan.
10v ja 12v lapset olivat kotona kahdestaan, katsoivat sitten ylimääräisiä uutisia urakalla.:(
Selväksi tuli että seuraavan päivän dollarimarkkinat eivät aukea.
ostamassa kynttilää ja viime hetken töydennyksiä. Illalla oli lapsen yksivuotissynttärit...
Suomen aikaa 15-16?
Mullakin oli päällimmäisenä illan tunnelmat, menin yhden ystävän luo ja etsittiin netistä tietoja tapahtuneesta.
Olin lastan kanssa matkalla kotiin, kai joltain kauppareissulta. En nyt muista, kuulinko jo siinä matkalla auton radiosta toisestakin onnettomuudesta.
Ilta mullakin tuli mieleen siksi, kun ilta sitä tilannetta seurattiin, kun tornit romahtivat vasta paljon myöhemmin ja sen näin suorassa lähetyksessä.
Söin ruokaa ja katsoin uutisia. Ihmettelin miksi uutisissa näytetään elokuvaa, ei se sitten ollutkaan
Työkaveri tuli sanomaan, että WTC palaa. Ei sitten osattu enää keskittyä työntekoon, vaan siirryttiin firman neukkariin katsomaan suoraa lähetystä isolta kankaalta.
Myöhemmin kävin uimassa ja jatkoin tornien sortumisen seurantaa pubissa. Siellä jo alettiin arvailla, ketä pommitettaisiin ekana.
Ja kun kotiin tulin,pikkusisko kertoi. En ollut ikinä kuullutkaan mistään wtc:stä. Ärsyttävä ilta kun ei voinu katsoa mitään tv:stä tai kuunnella radiosta mitää kun jauhettiin vaan wtc:tä. Katsoin hetken aikaa telkkaa,mutta en saanut ohjelmasta mitää irti koska kukaan ei tiennyt siinä vaiheessa mitään. En ymmärtänyt silloin mitä poliittista merkitystä iskulla oli. Olin 16.
Televisio sattui olemaan päällä, ilman ääntä tosin. Hetkinen meni että tajuttiin kyseessä olevan tuore uutinen eikä mitään arkistojen ohjelmia. Sinä iltana ei ravintoloissakaan jalkapallo pyörinyt screenillä. Seuraavana päivänä oli lähtö takaisin Suomeen. Jännitettiin päästäänkö edes lähtemään kun jossain vaiheessa olivat koko maailman ilmatilaa sulkemassa. Aika hiljaista oli koneessa.
Seurueeseemme kuului nainen, jonka sisko oli töissä WTC:ssä. Koko loppupäivänä siskoon ei saatu yhteyttä, enkä vieläkään tiedä, kuinka hänen kävi. Kaiken kaikkiaan järkyttävä päivä, vaikka meidän muiden suurimpana ongelmana olikin vain se, kuinka päästä kotiin lentokieltojen takia.
Suomen aikaa 15-16?
Mullakin oli päällimmäisenä illan tunnelmat, menin yhden ystävän luo ja etsittiin netistä tietoja tapahtuneesta.
Olin lastan kanssa matkalla kotiin, kai joltain kauppareissulta. En nyt muista, kuulinko jo siinä matkalla auton radiosta toisestakin onnettomuudesta.Ilta mullakin tuli mieleen siksi, kun ilta sitä tilannetta seurattiin, kun tornit romahtivat vasta paljon myöhemmin ja sen näin suorassa lähetyksessä.
1WTC romahti puoli kuuden maissa Suomen aikaa.
telkun avasin iltapäivällä ja sieltähän sitä alkoi tulla :/
Minulla oli kylässä 3 amerikkalaista vierasta ihan sattumalta. Siinä sitten suu auki ihmeteltiin uutisia. Puhelinlasku varmaan kasvoi melkoisesti , kun vieraat soittelivat kotiin.
Muistan hyvin, olin opiskelijoiden soluasunnossa omassa huoneessani, puhuin kämppikselle jotain ja telkkarista oli äänet pois. Kämppis tuli seisomaan huoneeseeni ja sanoi että mitä ihmettä tuolla telkkarissa oikeen tulee... huh huh.
Mies soitti ja kertoi mitä on tapahtunut, Ja sittenhän sitä tuli joka tuutista!
Sitähän juuri ihmettelinkin, että miten on onnistunut olemaan leffassa niin että tuo klo 15-16 on mennyt ohi ja sitä vasta illalla ihmeteltiin?